uhlenbrock power 4 reageert niet

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door stanny »

volgende situatie:

booster (63240 ) aangesloten op centrale
aan booster hangt een terugmelder 63340

terugmelder programmeren geen probleem, even oproepen via 65535 en dan alles netjes instellen.

de booster krijg ik maar niet in programmeer modus. Heb getracht op te roepen via 65535 maar dan krijg ik melding dat dit adres niet gekend is.
ik dacht dat ik misschien in vroegere testrondes deze booster al eens aan de centrale zou gehangen hebben (lijkt me echt onwaarschijnlijk) en dus al een adres zou gegeven hebben. Ik heb elk mogelijk adres dat in mij opkwam geprobeerd, echter zonder succes. Ik heb ook de reeds ingebruikgenomen adressen van andere modules ingevoerd, eventueel dat er iets fout zou gegaan zijn tijdens programmeren van andere module...
alles zonder resultaat.

is er een manier dat ik te weten kan komen welke waarde LNCV0 heeft?
Kan ik dat ergens uitlezen?

hij reageert op geen enkele manier op het universeel adres 65535

graag jullie mening

stijn



gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door gdw1963 »

Stanny,

Wij hadden dit probleem ook op de vereniging. Het programmeren van de booster doe je op de LocoNet T aansluiting, zonder extra aangesloten modules. Dan zul je zien dat het adres 65535 ook weer werkt.


Gerwin

Spoort NS tijdperk III

Wim Ros

Re: uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door Wim Ros »

Het programmeren doe je gewoon via de LocoNet-B aansluiting, eerst alles uitzetten en dan opstarten (coldboot)
Live inpluggen en daarna programmeren gaat niet. Wel zorgen dat als je 65535 gebruikt het de enigste loconet module is die is aangesloten.

Mvg
Wim.



gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door gdw1963 »

Vandaag nog snel getest, maar bij ons lukt het programmeren alleen op de LocoNet T aansluiting, ook na een koude start.


Gerwin

Spoort NS tijdperk III

Wim Ros

Re: uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door Wim Ros »

Gerwin,

Dit is door een medewerker van Hobby-Time de vertegenwoordiger van Uhlenbrock en mij live uitgetest. En de uitkomst is dat de power4 aangesloten moet zijn op de LocoNet-B onder alle omstandigheden. En dus ook tijdens het programmeren ervan.En dat het via plug and play niet werkt. De Power 4 moet zich eerst initialiseren.

Hier vind je het complete verhaal.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 10.45.html

Verder nooit meer iets over vernomen, zowel niet van Hobby-Time als van Uhlenbrock ondanks de belofte.

Mvg
Wim.



gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door gdw1963 »

Wim,

Ik heb die forum berichten nu twee keer gelezen en ik maak daar uit op dat je eerst de Intellibox moet aanzetten en dan pas de Power 4.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... #msg331587

Zo had ik het nog niet getest, maar zal dat alsnog doen. Die LNCV 3, bit 1 is trouwens ook een goede tip.

Bedankt voor de informatie, weer wat geleerd vandaag.


Gerwin

Spoort NS tijdperk III
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: uhlenbrock power 4 reageert niet

Bericht door Rob Fongers »

Gerwin,

De IB schakelt de P4, dus beide moeten aan de voeding liggen alvorens je de IB aan zet


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie