Vervolg stappen, Kurk, elektriciteit

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
Rinus
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 nov 2011 15:34
Locatie: Maas en waal

Vervolg stappen, Kurk, elektriciteit

Bericht door Rinus »

Beste,

Op dit moment is voor mij duidelijk wat het baanplan gaat worden. Nu komen de volgende stappen.
Uiteindelijke doel is dat de baan via de pc bestuurd word.

Bedoeling is dat ik eerdaags richting de bouwmarkt afreis voor wat materiaal.
Het word een vlakke plaat.
Heb toch nog wat extra vragen, wil niet direct de fout ingaan.

Zodra de plaat gemaakt is, worden modules. Waarschijnlijk 2 van 125 x 60cm.

Kurk:
Binnenkort ga ik een aantal rails bestellen om het banenplan op te bouwen. De rails wil ik op kurk leggen zodat het een soort spoordijkje word, en zelf balast maken. Ik begrijp dat je kurk op een rol koopt, en dat betekend dus zelf de rails uitzagen, en op de juiste plaats neerleggen aan de hand van de "bouwtekening".

Stroom:
Verder wil ik dat de wissels die erin komen elektrisch bestuurd gaan worden. Dat houd concreet in kleine gaatjes door de plaat, en aan de onderkant bevestigen. In mijn geval heb ik 7 wissels op 1 module, en 4 op de andere. Ik heb nog niet helemaal door hoe ik de elektriciteit doorkoppel naar module 2. Dan heb je natuurlijk ook nog wat seinen enzo die er bij gaan komen in een later stadium.
Met mijn boerenverstand, werkt dat gewoon met kroonsteentjes, en die elke keer als je de baan verplaatst, loshaalt, en weer vastmaakt als je de baan uitstalt? Dus om die modules via kroonsteentjes weer aan elkaar te "knopen".

Verdere vragen durende het traject.


Plaats reactie