bezet en terugmelders decoders

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
de nspoorder
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2013 23:31

bezet en terugmelders decoders

Bericht door de nspoorder »

Hallo Medespoorders,

IK heb een vraag ik en mijn zoon gaan een grote baan bouwen met de2 stations er komen daar veel sporen te liggen en er moeten daar bezet en terugmelders komen ,maar om het aantal zo peperkt mogelijk te houden zouden we decoders willen gebruiken met meer dan 16 aansluitingen..
Ik heb bij rosoft daarover inlichting gevraagd en hij heeft mij de volgende decoders nummers ,doorgegeven,
S88 S88NL S885016-N .
Van die laaste decoder nr S885016-N heh ik een vermoede dat die 16 aansluitingen heeft of heb ik het mis?
ik ben ook nog maar een beginner hoor,zou daarom mij iemand meer informatie over dit ondewerp kunnen geven.
Ik moet wel zeggen dat we via pc besturing gaan rijden met het programma van koploper en met intllibox loconet of speelt dat geen rol met wat voor en systeem men werkt de baan is wel gelijkstroom?.
Als beginner moet ik nog leren hoe dat allemaal werkt.

Alvast al bedankt, De N Spoorder.


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door Michiel »

Wanneer je meteen het goede artikelnummer opgeeft, dan is het gemakklijker om te helpen. Ik vermoed dat je S88SD16-n bedoeld?

Op de site van Rosoft staat een korte uitleg erbij, en zegt dus ook dat er 16 aansluitingen op zijn voorzien. Met S88 kan je meerdere van deze kaarten in ketting gebruiken, waardoor je het aantal aansluiting kan verhogen: 32, 48, 64...


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door Rik »

Hoi,

S88 is zegmaar de 'taal' waarin de bezetmeldingen zijn.

S88sd16-n is de daadwerkelijke stroomdetectie / terugmelder

en s88ln is een kastje wat je tussen de s88sd16-n en je centrale (intellibox) inhangt om de s88 bezetmelding te vertalen naar
loconet wat de IB snapt.

Ik gebruik dezelfde set-up dus als je vragen hebt of er niet uitkomt kun je het vragen of uiteraard een mailtje naar Rosoft sturen, die helpt
je ook wel.

gr Rik



Onderwerp starter
de nspoorder
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2013 23:31

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door de nspoorder »

Hallo Rik,

Alvast al bedank voor je tip,het begint mij nu stilaan al wat duidelijker te worden.
Maar nu heb ik nog een vraagje hoeveel aansluitings contacten zij er voorzien op die decoder s88sd16-N
voor de S88.

Groetjes viditv


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door Michiel »

Twee: één binnenkomede, en één buitengaande. Je rijgt ze aan elkaar, de uit van de één met de in van de volgende. ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Spar
Berichten: 142
Lid geworden op: 09 jan 2010 17:29
Locatie: Rotterdam

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door Spar »

Als je met de Intelli box werk kan je ook overwegen om via Loco Net te gaan sturen.
Loco Net heeft de snelste overdracht en is betrouwbaar.
Verkrijgbaar van:
http://www.digitrax.com/products/detect ... ng/bdl168/
http://users.telenet.be/deloof/
https://www.uhlenbrock.de/intern/index.htm

Digitrax heeft ook een Loco Buffer, hiermee sluit je de Intelli Box aan naar de PC.
Je kunt oo de Intelli Box Direct aansluiten via RS232 of USB.

HDL heeft ook een Loco Buffer.
HDL heeft een stroomdetectie die geen verlies heeft van de rijspanning.

Maar hoe je het ook bekijkt, het is wat je zelf het beste lijkt.

Het zou misschien verstandig zijn om bij een club langs te gaan, of in februari naar Rail 22, 23, 24 februari

John


Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB

gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door gdw1963 »

De TS wil ook met Loconet gaan rijden, die producten heeft RoSoft ook. Omdat RoSoft een S88LN adapter heeft (van S88 naar Loconet) is dat prijstechnisch zeer interessant. Er is zelfs een bezetmelder met Loconet waarom je weer 15 S88 melders kunt aansluiten. Best of both worlds.....


Gerwin

Spoort NS tijdperk III

Onderwerp starter
de nspoorder
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2013 23:31

Re: bezet en terugmelders decoders

Bericht door de nspoorder »

Hallo Mede spoorders,.

Bedankt voor de nuttige tips, ik was al van plan met intellilbox van start te gaan lijkt me een degelijke centrale en via loconet ,ik heb de Wim van rosoft via email contact mee gehad ,en hij is van oordeel dat dit de beste oplossing is voor mijn digitale treinbesturing via pc en met koploper.

groetjes De N Spoorder


Plaats reactie