[Opgelost] Dubbelsporige keerlus met station

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
george
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:53

[Opgelost] Dubbelsporige keerlus met station

Bericht door george »

Hallo,

Onderstaande afbeelding toont een deel van mijn baanplan. Hier zit overduidelijk minstens één keerlus in.
Maar omdat het een dubbelsporig traject is, met overlopen en een station erin, vraag ik me af hoeveel keerlussen dit zijn.
En waar zitten de secties A t/m E uit de voorbeelden van de ultieme keerlus?

Het is de bedoeling dat er tegelijk treinen kunnen aankomen in en vertrekken vanuit het station.
Is dat mogelijk?

Afbeelding

De gestippelde delen worden trouwens onzichtbaar (ondergronds, achter scenery). Het blauwe deel gaat uiteindelijk naar het schaduwstation.
Laatst gewijzigd door george op 23 mar 2016 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.


Groeten,

George

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Dubbelsporige keerlus met station

Bericht door TonN »

Je moet, denk ik, nog even aangeven of je analoog of digitaal gaat rijden.


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Dubbelsporige keerlus met station

Bericht door Maurits71 »

George, 2 keerlussen. ideaal zou zijn om de 2 bovenste sporen te gebruiken voor je A-e secties. die je vast zelf prima kan intekenen als je het voorbeeld van de Rosoft site er even naast legt.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
george
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:53

Re: Dubbelsporige keerlus met station

Bericht door george »

Bedankt voor het openen van mijn ogen :shock:

In mijn naïviteit had ik bij een keerlus het beeld voor me inclusief wissel. En dan vallen bij dubbelspoor de kruising en het station er ook in...
Tussen de laatste wissel van het station rechts en de wissels en kruising aan het andere uiteinde van de keerlus zit bijna 3,5 meter, dus dat is lang zat. Veel langer dan 1 à 1,5 meter gaan de treinen niet worden.

Ik ga overigens digitaal rijden, met Rocrail. Dat had ik ook in mijn oorspronkelijke tekst staan, maar na wat heen en weer klikken tussen hier en de foto emmer had ik het verkeerde tabblad gesloten en kon ik mijn tekst opnieuw invoeren. En dan klik je net te snel op bevestigen.


Groeten,

George
Plaats reactie