De Baan van Joost
Re: De Baan van Joost
ik heb nog wel een dremel extra liggen
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De Baan van Joost
even wat stof wegblazen hier
na wat huishoudelijk overleg is er een drastische verandering op komst. Vanwege ruimtegebrek op mijn eigen kamer heb ik besloten dat er geen baan komt op mijn kamer. Dit omdat ik geen modules wil op bouwen en af gaan breken op het moment dat ik een keer niet bezig ben.
De nieuwe locatie wordt nu de computer/rommel kamer. De pc die er nu staat moet worden verhuist naar mijn kamer en het bureau wordt de tafel voor de baan.
Deze heeft een afmeting van 220 bij 70cm waarvan het rechterdeel breder uitloopt naar een meter.
Ik heb een klein idee voor een baanplan en deze zal ik vanavond even posten.
Het idee wordt een enkelsporige hoofdlijn met een klein 3 of 4 sporig station met wat kleine industrie en een kleine lokloods. Het wordt een ovaal die 2 niveau's kent. Daarnaast zal deze lijn waarschijnlijk bovenleiding hebben.
Meer info volgt.
na wat huishoudelijk overleg is er een drastische verandering op komst. Vanwege ruimtegebrek op mijn eigen kamer heb ik besloten dat er geen baan komt op mijn kamer. Dit omdat ik geen modules wil op bouwen en af gaan breken op het moment dat ik een keer niet bezig ben.
De nieuwe locatie wordt nu de computer/rommel kamer. De pc die er nu staat moet worden verhuist naar mijn kamer en het bureau wordt de tafel voor de baan.
Deze heeft een afmeting van 220 bij 70cm waarvan het rechterdeel breder uitloopt naar een meter.
Ik heb een klein idee voor een baanplan en deze zal ik vanavond even posten.
Het idee wordt een enkelsporige hoofdlijn met een klein 3 of 4 sporig station met wat kleine industrie en een kleine lokloods. Het wordt een ovaal die 2 niveau's kent. Daarnaast zal deze lijn waarschijnlijk bovenleiding hebben.
Meer info volgt.
Re: De Baan van Joost
ben benieuwd joost,
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De Baan van Joost
Zoals beloofd hierbij wat meer info.
Ik heb tijdens mijn zoektocht ook wat baanplannen bij ons collega-forum doorgesnorkeld en struikelde daar over deze link:
http://lokalbahn-reminiszenzen.de/gleis ... ameset.htm
Omdat de nieuwe locatie niet groot genoeg is voor een dubbelsporig traject heb ik besloten dit idee te laten varen en een enkelsporige hoofdlijn uit te gaan beelden. Daarom was ik opzoek naar nieuwe ideeën.
Mijn idee is om de volgende 2 stations te combineren.
Roettingen
en
Sipperhausen
Deze wil ik dan wel als doorgaand station gebruiken en niet als kopstation. Daarnaast komt deze diagonaal (links boven naar rechts onder) op de tafel met links een lus naar beneden en dan een tunnel in om dan te verdwijnen.
De rechterzijde wordt ongeveer precies het zelfde. alleen gespiegeld.
Schaduwstation e.d. ga ik over nadenken als ik eenmaal het bovenste stuk uitgedacht heb.
Ideeën en vragen zijn altijd welkom!
Ik heb tijdens mijn zoektocht ook wat baanplannen bij ons collega-forum doorgesnorkeld en struikelde daar over deze link:
http://lokalbahn-reminiszenzen.de/gleis ... ameset.htm
Omdat de nieuwe locatie niet groot genoeg is voor een dubbelsporig traject heb ik besloten dit idee te laten varen en een enkelsporige hoofdlijn uit te gaan beelden. Daarom was ik opzoek naar nieuwe ideeën.
Mijn idee is om de volgende 2 stations te combineren.
Roettingen
en
Sipperhausen
Deze wil ik dan wel als doorgaand station gebruiken en niet als kopstation. Daarnaast komt deze diagonaal (links boven naar rechts onder) op de tafel met links een lus naar beneden en dan een tunnel in om dan te verdwijnen.
De rechterzijde wordt ongeveer precies het zelfde. alleen gespiegeld.
Schaduwstation e.d. ga ik over nadenken als ik eenmaal het bovenste stuk uitgedacht heb.
Ideeën en vragen zijn altijd welkom!
Re: De Baan van Joost
ziet er goed uit josef ik zou zeker wel een schaduwstation overdenken ivm het aantal loks dat je hebt.
ik lees dat je bovenleiding wilt gaan maken, ook nog e loks erbij
groetjes henry
ik lees dat je bovenleiding wilt gaan maken, ook nog e loks erbij


groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De Baan van Joost
Zo het is dan zo ver.
PC is verhuisd, en de tafel vrijgemaakt van ongewenste zooi. Even de stofzuiger overal lagns en afgenomen zodat het stof zoveel mogelijk verdwenen is.
Ik heb geen baanplan, dus gisteravond eens gaan zitten, alle rails er bij gehaald en maar eens gaan puzzelen. Uiteindelijk ligt er nu een half definitief ontwerp.
Eerst maar eens kijken wat m'n ouwelui zeggen.
Omdat dit een vlakke tafel is en ik nog geen verhoging ingebouwd heb ligt er rechts nu een lus. deze zal straks onder het station liggen waardoor er veel meer ruimte ontstaat rechts en daar een draaischijf met ringloods komt inclusief de loksloop met de V200's en complete fabriek.
Achter het station komt de stad. en links wat kleine industrie. (verlading of iets)
De baan is eigenlijk een enkelsporige hoofdlijn waar doorgaande treinen dus zullen rijden. uiteindelijk zal ik ergens nog een keerlus inbouwen zodat een trein ook in tegenovergestelde richting zal kunnen rijden.
Zo hier de foto's:
Overzichtsfoto: Linkerdeel: Middendeel met rechts de aansluitingen voor de draaischijf en werkplaats: Rechterdeel met tijdelijke lus en opstelsporen: Zo dat is dat. nu nog even wat treinspullen er bij halen en wat dingen aansluiten dan kunnn we eindelijk wat grotere rondjes draaien.
Uiteraard hoor ik graag complimenten.... maar ik hoor ook graag wat commentaar, want de meeste hier hebben iets meer ervaring en hoor graag wat jullie mening is.
PC is verhuisd, en de tafel vrijgemaakt van ongewenste zooi. Even de stofzuiger overal lagns en afgenomen zodat het stof zoveel mogelijk verdwenen is.
Ik heb geen baanplan, dus gisteravond eens gaan zitten, alle rails er bij gehaald en maar eens gaan puzzelen. Uiteindelijk ligt er nu een half definitief ontwerp.
Eerst maar eens kijken wat m'n ouwelui zeggen.
Omdat dit een vlakke tafel is en ik nog geen verhoging ingebouwd heb ligt er rechts nu een lus. deze zal straks onder het station liggen waardoor er veel meer ruimte ontstaat rechts en daar een draaischijf met ringloods komt inclusief de loksloop met de V200's en complete fabriek.
Achter het station komt de stad. en links wat kleine industrie. (verlading of iets)
De baan is eigenlijk een enkelsporige hoofdlijn waar doorgaande treinen dus zullen rijden. uiteindelijk zal ik ergens nog een keerlus inbouwen zodat een trein ook in tegenovergestelde richting zal kunnen rijden.
Zo hier de foto's:
Overzichtsfoto: Linkerdeel: Middendeel met rechts de aansluitingen voor de draaischijf en werkplaats: Rechterdeel met tijdelijke lus en opstelsporen: Zo dat is dat. nu nog even wat treinspullen er bij halen en wat dingen aansluiten dan kunnn we eindelijk wat grotere rondjes draaien.
Uiteraard hoor ik graag complimenten.... maar ik hoor ook graag wat commentaar, want de meeste hier hebben iets meer ervaring en hoor graag wat jullie mening is.
Re: De Baan van Joost
Wat wil je er vooral mee doen? Rangeren, of veel treinen laten rijden?
Dat maakt nogal uit voor je ontwerp. Wat je nu laat zien is in essentie 1 rondje met veel zijtakken die doodlopen. Leuk voor het rangeren, voor de variatie in de treinenloop lijkt het me wat minder geslaagd.
Maar het is jouw feestje, dus wat wil je ermee doen?
Dat maakt nogal uit voor je ontwerp. Wat je nu laat zien is in essentie 1 rondje met veel zijtakken die doodlopen. Leuk voor het rangeren, voor de variatie in de treinenloop lijkt het me wat minder geslaagd.
Maar het is jouw feestje, dus wat wil je ermee doen?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Baan van Joost
mijn idee hierachter is eigenlijk simpel. Een klein tot middelgroot station waar in principe alleen een lokale trein zal stoppen. Zowel goederen als personentreinen. Er zullen ook langere treinen hun rondes maken al stoppen deze dus niet.
Op en rond het station wordt er inderdaad gerangeerd voor wat kleine industrie (linker zijde van het station.) Loks die gewisseld worden en wat onderhoud. (rechter zijde van het station waar nu de rails dood loopt.)
het rechter deel is tijdelijk. De opstelsporen zijn er voor om nu wat treinen te parkeren. Dit zal staks 1 niveau lager te komen liggen en uit het zicht. Tevens komt daar een soort schaduwstation waar de doorgaande treinen zich zullen verschuilen. Hopelijk is het zo een stukje duidelijker.
Op en rond het station wordt er inderdaad gerangeerd voor wat kleine industrie (linker zijde van het station.) Loks die gewisseld worden en wat onderhoud. (rechter zijde van het station waar nu de rails dood loopt.)
het rechter deel is tijdelijk. De opstelsporen zijn er voor om nu wat treinen te parkeren. Dit zal staks 1 niveau lager te komen liggen en uit het zicht. Tevens komt daar een soort schaduwstation waar de doorgaande treinen zich zullen verschuilen. Hopelijk is het zo een stukje duidelijker.
Re: De Baan van Joost
eindelijk een plekkie om te spelen.
top man, een kleine opmerking, mischien een idee om het loslopende spoor voor het station iets verder ervanaf te laten lopen zodat je een panoramaspoor kunt maken.
groetjes henry
top man, een kleine opmerking, mischien een idee om het loslopende spoor voor het station iets verder ervanaf te laten lopen zodat je een panoramaspoor kunt maken.
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De Baan van Joost
Voor het overloopwissel zou ik een normaal kruis gebruiken. een kruiswissel is daar een beetje overbodig. Want als je afbuigd kom je terug op het spoor waar je vandaan komt. Kun je net zo goed rechtdoor op de wissels.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Re: De Baan van Joost
Haha Wim,
Uiteraard komt daar een kruising i.p.v. een engelse wissel. Deze heb ik alleen niet in mijn bezit dus mocht er iemand willen ruilen of er 1 over hebben (30 graden versie) hoor ik dat graag!
Uiteraard komt daar een kruising i.p.v. een engelse wissel. Deze heb ik alleen niet in mijn bezit dus mocht er iemand willen ruilen of er 1 over hebben (30 graden versie) hoor ik dat graag!
Re: De Baan van Joost
die fotos geven me al een beter zicht op een station schuin opgesteld! groetjes Frank
Re: De Baan van Joost
Goed om te horen,
Lees ook even de berichten daarvoor, daarin staan wat links naar een site met baanplannen. Daar zit zeker wat inspiratie tussen.
Lees ook even de berichten daarvoor, daarin staan wat links naar een site met baanplannen. Daar zit zeker wat inspiratie tussen.
Re: De Baan van Joost
Zo ook hier even een kleine update.
De gewone kruising ligt er inmiddels tussen. Ik ben nog hard aan het verzinnen hoe ik de 2 verdiepingen ga maken op dit tafelblad. Aangezien deze niet echt geschikt is voor montage denk ik dat ik er een afneembaar frame over heen plaats. Zodat deze bij een eventuele verhuizing gewoon op nieuwe poten gezet kan worden. Dat deze nu dan moet vanaf onder bereikbaar is moet ik even voor lief nemen.
Daarnaast zondag en gisteren druk in de weer geweest met het digitaliseren van wat loks.
Allereerst de br23 ontdaan van snel tran decoder en er een kuehn ingezet. Deze rijdt nu perfect op 1 klein ding na en dat is dat de draden tussen de lok en tender klem komen te zitten en de lok uit het spoor duwt bij een rechtse bocht. Dit moet ik nog oplossen.
De tran die hier uit kwam zit nu in een br80. Deze heeft geen verlichting en dus geen probleem zolang je die niet activeerd.
Daarnaast een v100 omgebouwd. Ging allemaal erg snel. Alleen zat er zoveel vuil in de motor dat deze niet wilde lopen. Na een hoop zoekwerk kwam ik daar pas achter omdat hij analoog wel had gelopen. Is nu ook opgelost.
Volgende waar ik aan begonnen ben is de 150 serie van roco. Hierin komt nu wisselende front en sluit verlichting. Daar ben ik nog mee bezig nu.
Foto's komen er aan als ik weer thuis ben.
De gewone kruising ligt er inmiddels tussen. Ik ben nog hard aan het verzinnen hoe ik de 2 verdiepingen ga maken op dit tafelblad. Aangezien deze niet echt geschikt is voor montage denk ik dat ik er een afneembaar frame over heen plaats. Zodat deze bij een eventuele verhuizing gewoon op nieuwe poten gezet kan worden. Dat deze nu dan moet vanaf onder bereikbaar is moet ik even voor lief nemen.
Daarnaast zondag en gisteren druk in de weer geweest met het digitaliseren van wat loks.
Allereerst de br23 ontdaan van snel tran decoder en er een kuehn ingezet. Deze rijdt nu perfect op 1 klein ding na en dat is dat de draden tussen de lok en tender klem komen te zitten en de lok uit het spoor duwt bij een rechtse bocht. Dit moet ik nog oplossen.
De tran die hier uit kwam zit nu in een br80. Deze heeft geen verlichting en dus geen probleem zolang je die niet activeerd.
Daarnaast een v100 omgebouwd. Ging allemaal erg snel. Alleen zat er zoveel vuil in de motor dat deze niet wilde lopen. Na een hoop zoekwerk kwam ik daar pas achter omdat hij analoog wel had gelopen. Is nu ook opgelost.
Volgende waar ik aan begonnen ben is de 150 serie van roco. Hierin komt nu wisselende front en sluit verlichting. Daar ben ik nog mee bezig nu.
Foto's komen er aan als ik weer thuis ben.
Re: De Baan van Joost
Zo. Weer eens een update. Weliswaar geen spectaculaire maar toch.
Heb besloten dat ik de grote baan niet ga bouwen. Dit omdat ik nog thuis woon en van de winter ga kijken voor een eigen huisje. Daar zal ik een vaste baan gaan maken.
Om alvast te oefenen denk ik er over om een klein proefbaantje te maken van 70 bij 50 of iets in die richting.
Om de tijd te doden ben ik maar begonnen met het digitaliseren en ombouwen van de br485. Het treinstel krijgt een kuehn 045 om front/sluit/binnen verlichting te kunnen schakelen. De motor is 45 graden gedraaid om de motor vlak te krijgen. Zodat je deze minder ziet. Daarnaast worden de 3 treinstellen permanent gekoppeld om de stroom door te kunnen geven.
Als er interesse is kan ik daarvan een inbouwverslag maken.
Heb besloten dat ik de grote baan niet ga bouwen. Dit omdat ik nog thuis woon en van de winter ga kijken voor een eigen huisje. Daar zal ik een vaste baan gaan maken.
Om alvast te oefenen denk ik er over om een klein proefbaantje te maken van 70 bij 50 of iets in die richting.
Om de tijd te doden ben ik maar begonnen met het digitaliseren en ombouwen van de br485. Het treinstel krijgt een kuehn 045 om front/sluit/binnen verlichting te kunnen schakelen. De motor is 45 graden gedraaid om de motor vlak te krijgen. Zodat je deze minder ziet. Daarnaast worden de 3 treinstellen permanent gekoppeld om de stroom door te kunnen geven.
Als er interesse is kan ik daarvan een inbouwverslag maken.
Re: De Baan van Joost
Vooral in dat stroom doorgeven ben ik geinterreseerd. Ik wil eigenlijk mijn BR101 met rest van het treinstel namelijk permanent koppelen om verlichting in de locs te plaatsen die op de decoder van m'n loc aangesloten moet worden.FidOo schreef:Zo. Weer eens een update. Weliswaar geen spectaculaire maar toch.
Heb besloten dat ik de grote baan niet ga bouwen. Dit omdat ik nog thuis woon en van de winter ga kijken voor een eigen huisje. Daar zal ik een vaste baan gaan maken.
Om alvast te oefenen denk ik er over om een klein proefbaantje te maken van 70 bij 50 of iets in die richting.
Om de tijd te doden ben ik maar begonnen met het digitaliseren en ombouwen van de br485. Het treinstel krijgt een kuehn 045 om front/sluit/binnen verlichting te kunnen schakelen. De motor is 45 graden gedraaid om de motor vlak te krijgen. Zodat je deze minder ziet. Daarnaast worden de 3 treinstellen permanent gekoppeld om de stroom door te kunnen geven.
Als er interesse is kan ik daarvan een inbouwverslag maken.
Re: De Baan van Joost
He pim ik kan je alvast vertellen dat dat geen spannend klusje is hoor.
Dr zitten koppelingen in met veertjes en die kort ik in en lijm ik vast, dan laat ik het aantal draden wat ik nodig heb. (in mijn geval 6 van de ene rijtuig naar de andere lopen. Hoe precies moet ik nog bedenken. Ik zal er wel wat Foto's van maken.
Dr zitten koppelingen in met veertjes en die kort ik in en lijm ik vast, dan laat ik het aantal draden wat ik nodig heb. (in mijn geval 6 van de ene rijtuig naar de andere lopen. Hoe precies moet ik nog bedenken. Ik zal er wel wat Foto's van maken.
Re: De Baan van Joost
wat lees ik nouw, geen baan voorlopig.
eindelijk heb je een plekkie en kun je wat maken en nu wacht je weer.
ga nou lekker bouwen man
groetjes henry
eindelijk heb je een plekkie en kun je wat maken en nu wacht je weer.
ga nou lekker bouwen man


groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De Baan van Joost
Na al die mooie Foto's van de mini diorama's kon ik het toch niet laten om zelf een klein dingetje te frutselen.
Zoals de oplettende kijker heeft kunnen zien in het topic mijn nieuwe aanwinst heb ik een bak vol oud spul meegenomen bij henry. Daarmee ben ik aan de slag gegaan om een klein plankje om te toveren tot een mini diorama. Waar ik voorzichtig mn kunsten op kan oefenen. Zoals rails een roest kleur geven en dergelijke.
Om jullie alvast een beetje te laten zien wat ik gedaan heb. Hierbij 2 sneak-preview Foto's vanaf de telefoon:
En gelijk het toekomst project op de plaat. Een br 290 ombouwen tot rijdend exemplaar.
Zoals de oplettende kijker heeft kunnen zien in het topic mijn nieuwe aanwinst heb ik een bak vol oud spul meegenomen bij henry. Daarmee ben ik aan de slag gegaan om een klein plankje om te toveren tot een mini diorama. Waar ik voorzichtig mn kunsten op kan oefenen. Zoals rails een roest kleur geven en dergelijke.
Om jullie alvast een beetje te laten zien wat ik gedaan heb. Hierbij 2 sneak-preview Foto's vanaf de telefoon:
En gelijk het toekomst project op de plaat. Een br 290 ombouwen tot rijdend exemplaar.
Re: De Baan van Joost
Zo even een overzicht en wat andere Foto's van het plankje.
Vind het zelf aangebrachte ballast eigenlijk niet mooi en te grof. Dat wordt dus anders.
Vind het zelf aangebrachte ballast eigenlijk niet mooi en te grof. Dat wordt dus anders.
- Bijlagen
-
- 1285021062-picsay.jpg (65.02 KiB) 4926 keer bekeken
-
- 1285020743-picsay.jpg (70.36 KiB) 4926 keer bekeken
-
- 1285021109-picsay.jpg (75.38 KiB) 4926 keer bekeken
Re: De Baan van Joost
Joost,
ziet er goed uit hoor.
Ik heb zelf rails van Fleischmann, dus met ballast. Maar om de rails aan te vullen gebruik ik oa. het ballast van fleischmann zelf, rood gruis en duinzand. ( "rood gruis" de goedkoopste en fijnste ballastzakjes bij speelgoedwinkel Den Uijl.)
dit in een emmertje gooien en lekker door elkaar mixen. De kleur maakt niet uit daar ga ik dan later met verdunde roestverf overheen.
Zelf zou ik ook het stootblok verouderen. dmv verdund matzwart erop smeren. even laten intrekken en dan wat wegpoetsen. verder kan je deze opvrolijken met wat houtlijm op de bovenkant en daar wat duinzand opgooien. als dit droog is ook even wat met verdunde verf kliederen.
Daarop en erhoomheen wat met gras spelen.
Omdat je de ballast nu te grof vind kan misschien nu ook al wat met gras klooien. gewoon met verdunde houtlijm, dit met een kwastje aantippen waar je het spul wilt hebben en dan gras erop spuiten.
Gewoon beginnen met heel kleine stukjes vaak niet meer dan een druppel.
het is een heel leuk plankje waar je goed mee kan oefenen.
ik hoop dat je er iets mee kan.
gr. Ron.
ziet er goed uit hoor.
Ik heb zelf rails van Fleischmann, dus met ballast. Maar om de rails aan te vullen gebruik ik oa. het ballast van fleischmann zelf, rood gruis en duinzand. ( "rood gruis" de goedkoopste en fijnste ballastzakjes bij speelgoedwinkel Den Uijl.)
dit in een emmertje gooien en lekker door elkaar mixen. De kleur maakt niet uit daar ga ik dan later met verdunde roestverf overheen.
Zelf zou ik ook het stootblok verouderen. dmv verdund matzwart erop smeren. even laten intrekken en dan wat wegpoetsen. verder kan je deze opvrolijken met wat houtlijm op de bovenkant en daar wat duinzand opgooien. als dit droog is ook even wat met verdunde verf kliederen.
Daarop en erhoomheen wat met gras spelen.
Omdat je de ballast nu te grof vind kan misschien nu ook al wat met gras klooien. gewoon met verdunde houtlijm, dit met een kwastje aantippen waar je het spul wilt hebben en dan gras erop spuiten.
Gewoon beginnen met heel kleine stukjes vaak niet meer dan een druppel.
het is een heel leuk plankje waar je goed mee kan oefenen.
ik hoop dat je er iets mee kan.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: De Baan van Joost
Even geen baan of iets dergelijks, t was tijd voor een grote schoonmaak thuis, dus alles aan de kant gemaakt enzo.
Toen besefte ik dat ik eigenlijk wel een berg loks in mijn bezit had. En heb ik even snel een overzichtsfoto gemaakt met alle stomers op een rijtje.
Bij deze even 2 "mooie" foto's
En even pa en zoon op de foto:
Toen besefte ik dat ik eigenlijk wel een berg loks in mijn bezit had. En heb ik even snel een overzichtsfoto gemaakt met alle stomers op een rijtje.
Bij deze even 2 "mooie" foto's
En even pa en zoon op de foto:
Re: De Baan van Joost
Mooie verzameling Joost,
en zo te zien aan jouw opsomming in jouw ondertitel, kunnen we ook nog een foto verwachten van jouw diesels en e-locs.
Overigens, bij de diesels mis ik nog een aantal modellen, bv een V140
Mvg
Freddy
en zo te zien aan jouw opsomming in jouw ondertitel, kunnen we ook nog een foto verwachten van jouw diesels en e-locs.
Overigens, bij de diesels mis ik nog een aantal modellen, bv een V140

Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: De Baan van Joost
Joost,
Je hebt daar al zat om een heel lokdepot mee te bevolken
Heb je ze nu in een vitrine staan of bewaar je ze in de doos?
gr. Ron.
Je hebt daar al zat om een heel lokdepot mee te bevolken

Heb je ze nu in een vitrine staan of bewaar je ze in de doos?
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: De Baan van Joost
Haha Freddy ik moet eerst nog t 1 en ander ombouwen naar digitaal. Dan gaan we waarschijnlijk weer eens aan een echte baan beginnen. Voorlopig heb ik genoeg loks. En dr staan er nog genoeg op het verlanglijstje.
Bv een br05 en br01. En nog veel meer.
Ron ik bewaar in principe alles in doosjes. Tenzij ze geen originele verpakking meer hebben dan gaan ze un de vitrine of in andere doosjes.
Soms blijven ze even wat dagen op de baan hangen. Als ik er mee bezig ben.
Foto's van de rest komt nog.
Ik ga zelf een standmodel van de br290 ombouwen tot werkend model. Dat wordt nog een mooie uitdaging. Zal waarschijnlijk een br212 als donor gaan gebruiken.
Bv een br05 en br01. En nog veel meer.
Ron ik bewaar in principe alles in doosjes. Tenzij ze geen originele verpakking meer hebben dan gaan ze un de vitrine of in andere doosjes.
Soms blijven ze even wat dagen op de baan hangen. Als ik er mee bezig ben.
Foto's van de rest komt nog.
Ik ga zelf een standmodel van de br290 ombouwen tot werkend model. Dat wordt nog een mooie uitdaging. Zal waarschijnlijk een br212 als donor gaan gebruiken.