De plaatsnaam is de laatste woonplaats van mijn vriendin in duitsland. Dus wel zo leuk om die dan te nemen, ook al rijdt daar geen trein.
De baan is uiteindelijk na veel meten en passen op 1,70 bij 70 uitgekomen. En als voorbeeld had ik een baanplan uit het minitrix handboek. Het hele stationsgedeelte is daarop gebaseerd. Ik heb lang getwijfeld of ik wel of niet met verschillende hoogtes ging werken. En in eerste instantie wilde ik dit niet.
Het moest een soort oefenbaan worden waar ik de digitale aansturing en Scenery onder de knie moest gaan krijgen. Uiteindelijk toch het besluit gemaakt dat het schaduwstation op een verdieping lager moest komen zodat ik wat meer rijlengte en opstelmogelijkheden had.
De voorraad:

Dus dit is het geworden:
Schaduwstation, (de helling is 4.5% wat aan de steile kant is, maar aangezien er max met 4 rijtuigen gereden zal worden zal dit niet zo'n ramp zijn hoop ik)

Dan de bovenbaan: Het is een enkelsporige baan (waarbij ik twijfel of ik het hoofdtraject ga elektrificeren.) met een klein rangeer/goederen gedeelte.

En dan wat 2 foto's van het frame: met de onderste laag er al op.

De volgende stap is de tracees achterin omhoog brengen.
Daarnaast wil ik de baan met Itrain/DCC-Multimaus / Rosoftmelders / digirails decoders gaan aansturen. (een aantal componenten heb ik al)
Ik moet dus in Itrain een ontwerp gaan tekenen en mijn baan in blokken gaan verdelen... Dit zal nog wel ff lastig worden.