Hoi Sjaak,
wees gerust, ik ben nog niet begonnen aan de eigenlijk helix. Toen ik een week of twee geleden begon met de helix, bleek snel dat er nog een probleem was. Mijn uitgangspunt is dat ik de helix met hoogtestappen van 4cm will laten stijgen. Dat wordt erg krap, mogelijk niet haalbaar, maar het is wel waar ik naar streef. De bouw stopte gelijk met het probleem dat ze niet over de keerlus geraakte die half-verzonken onder de helix loopt.
Vorig weekend ben ik de beide keerlussen gaan slopen, en het traject lager aangelegd. Dat koste wat onhandig zaag en beitelwerk onder de baan, maar ondertussen liggen de beide keerlussen een centimetertje lagen, en normaal voldoende opdat de helix eroverheen komt.
Tweede opstakel bleek een aantal servomotoren ze zijn die onder de helix terecht kwamen. Onderhoud en vervanging van eventueel defecte motoren zou dan haast onmogelijk worden. Na wat gepeins ga ik de aandrijving van deze wissels verplaatsen. Jammer genoeg had ik dit weekend geen tijd (familaie bezigheden), maar mogelijk volgend weekend is dat probleem ook opzij gezet, en kunnen we eindelijk de hoogte in.