Hallo N ers,
De afgelopen tijd natuurlijk ook weer niet stil gezeten, al ging het dan niet zo makkelijk toch heb ik kans gezien om alle technische werkzaamheden aan het BahnWerk af te ronden.
Zoals jullie misschien nog herinneren heb ik een BahnWerk gebouwd separaat van mijn vaste baan.
Dit BW heb ik reeds lang geleden op mijn baan gemonteerd, maar ik was er nog nooit aan toe gekomen om de techniek aan te sluiten.
De afgelopen weken heb ik dan ook de servo's voor de deuren en waterkraan aan gesloten, de draaischijf geïntegreerd in WinDigiPet en de verlichting is aan gesloten.
Het BW is voorzien van rijdend materiaal (BR50, BR44, BR18 en een BR62) en ik heb het nu zo geprogrammeerd dat de stoomloks ook rondrijden zodat het volledige BW in bedrijf is.
Een lok komt eerst bij de inspectieput dan volgt het laden van kolen, water inname, as en slakken afvoeren en als laatste zand aanvullen voor het remmen daarna gaat de lok de draaischijf op en gaat hij naar 1 van de 3 deuren van de ringloods. De deuren gaan natuurlijk open endicht op de momenten dat de lok er aan komt.
Omdat nu ook de verlichting werkt en ik het een mooi gezicht vind heb ik daar een paar foto's van gemaakt met een nieuwe camera.
Ik moet nog wel wennen aan deze camera maar de eerste resultaten zijn bevredegend:
Komende tijd beginnen met de scenery van de hoofdbaan naar het BW en de kademuur
mvrgr Bob