Bouwupdate:
Door allerlei beslommeringen weinig tot geen bouwtijd aan de eigen baan. Wél heel leuk nieuws te melden; met
MCC-modelcarparts in contact over de aanschaf van een 'custom-made startset'. De gewone startset bevat namelijk een boel spullen die ik al heb (voeding, magneetband etc.) Hopelijk kan ik jullie dus snel mijn 'aankoop' tonen, want het vrachtwagentje moet kennelijk ook helemaal nog gemaakt worden... In elk geval, ik ben blij!
Daarnaast weinig vorderingen aan de baan. De nieuwe modulebak hangt op zijn plaats. De plankjes ervoor liggen nog los, omdat ik een probleem heb in mijn bedrading, dan zitten die in de weg namelijk.
Een bezetmelder heeft plots de neiging om altijd 'aan' te staan. Dus bij de aanleg van het relais geschakelde wissel + bijbehorende wisselstraat is toch iets niet helemaal juist aangesloten. Jammer, want het was werkelijke plug en play wat relais en inprogrammeren betreft. Inmiddels doorgrond ik het systeem erg goed !

Alleen dus waarschijnlijk ergens een doorverbinding gemaakt op een van de verloopstekkers tussen de modules. Nog geen zin om naar te kijken.
Op de modulebak voor station Rijen heb ik de eerste blauwe plaat vastgeplakt. Hij moet nog bijgesneden worden. Ook met een mal aan het kijken voor de spoorligging. Op de oude module was een van de problemen dat 1 loc niet langs het perron af kon rijden, hij kwam er tegen aan namelijk. Dat wil ik nu dus voorkomen. Nadeel is wel dat er zo'n 4 mm speling tussen perronrond en locs komt
Enkele foto's:
De blauwe platen worden nog bijgesneden hoor
Daarnaast nog een vraag aan u, mijn trouwe volgers,
In de helix zitten in de binnenbocht wat te krappe bogen waardoor enkele treinstellen er niet doorheen komen, de buitenbocht is geen probleem voor ze. Daarnaast moet de goederentrein naar Oosterhout nu altijd verkeerd spoor rijden om terug naar het SS te komen. Daarom wil ik een setje overloop wissels plaatsen. Alleen ik weet niet goed waar; Welke optie kiezen jullie?
Optie 1: probleem is dat de servo's onder de wissels niet genoeg ruimte hebben...
Optie 2: net voor de top van de helix, ruimte genoeg voor servo's bovenop de helix. Cosmetisch is dat wat minder lijkt me.
Optie 3: iets dieper in de helix, eveneens genoeg ruimte voor de servo's, maar of dat cosmetisch nu zo ok is?
Tot zover,
Hoontje