De naam van dit diorama roept misschien wat vragen op maar mag in dit geval heel letterlijk worden genomen. Het plan hiervoor bestaat al meer dan een jaar, hoelang weet ik al niet meer. De 2 hoofd onderdelen van dit diorama zijn een 4 sporig station( Lippborg Hardstyleschloß) met 2 perron sporen waar UHR treinen(S31/S31k) stoppen en 2 doorgaande sporen waar de WAE treinen overheen rijden.
Daarnaast komt een groot uitgaanscentrum wat grotendeels de uitstraling van een middeleeuws kasteel moet krijgen maar met een dak er op wat waarschijnlijk een soort circustent dak word. In dit ding moeten een luidspreker komen zodat er ook geluid uitkomt en je het idee hebt dat je echt je in het diorama bevind. Hiervoor het ik inmiddels een plaat gemaakt waar ik dat deel los op kan bouwen en daar het een en ander op afgetekend:

De luidspreker moet onder de rechthoekige kasteeltoren komen en op 2 van de ronde toren komen deze 2 draken. De bedoeling is dat er iets komt waardoor de draken op de maat van de muziek door RGB LED's worden verlicht.

Hier een van de RGB LED's, voor mij veel te klein en te ingewikkeld om mee te werken. Alles wat met geluid, licht en electro te maken heeft heb ik aan Bjorn en Servé uitbesteed die daar een leuke uitdaging in zien en wel weten waar ze mee bezig zijn op dat gebied.
Ik ben inmiddels begonnen met het maken van de spoordijk en basis voor het station. De spoordijk is van oude wijnkurken met karton er op van lege kaarten blokjes.

Het stationsgebouw staat al een jaar lang in aanbouw te wachten want de bouw ervan was mijn demo tijdens het n-spoor evenement 2013.

Dit diorama word mijn grote project van 2014/2015 en mijn doel is dit voor het n-spoor evenement 2015 af te hebben. Zodat het indien ik vervoer heb dan ook tentoongesteld zou kunnen worden. De bouw van het kasteel wil ik als demo gaan doen op de beurs in Zutphen in December. Dat word ook nog een uitdaging omdat 1 blinde wand niks kan dragen omdat daar een lade in moet komen met alle electro er op die er voor de bouw en evt. onderhoud uitgeschoven kan worden.
Voorlopig ben ik ook nog met een kleiner diorama bezig, alleen ik heb er nog geen naam voor en tot dat ik dat wel heb mik ik de bouw ervan niet op internet. Ik heb een hekel aan suffe naampjes maar aangezien het niks uit mijn wereld zal het ben ik bang toch een suffe naam gaan worden.
Verder heb ik nog andere dingen die mijn aandacht vereisen dus ik ben nog wel even bezig hier.
Groetjes Michiel