As allways: dank voor het meedenken guys!

klopt, maar ik moet bekennen dat ik altijd wel gecharmeerd ben van 'de nazi's' hun technische hoogstandje op spoorweg en luchtvaart gebied. Ook hun tanks waren echt bizar ver hun tijd vooruit...Zolderspoor schreef:Zie het front van de loc: Als je het echt correct wilt doen....alleen DRG rijtuigen met adelaar en hakenkruis.
Is een gevaarlijk item, ik ben er geen voorstander van. Het materieel is misschien wel mooi, maar de periode niet!
de henschelwegman treinset heb ik al. Maar die rijtuigen zijn er ook als blauer enzian ofzo. Die kenne dus ook?spoor65 schreef:Rijtuigen in vele soorten, maar wel voor de zware expres treinen.
Zelfs de Henschel Wegmann rijtuigen kun je er achter hangen, daar de 01 regelmatig als vervanger voor de gebruikelijke 61 werd gebruikt.
De eigenlijke H.W. loc, die BR61 dus, was namelijk nogal storing gevoelig.
Freddy
Logsch, ik snap dat. MAAR veel andere wellicht niet.maarten schreef:Het is natuurlijk je eigen keuze, maar dat je zo'n trein in je verzameling hebt wil dat nog niet zeggen dat je dezelfde denkbeelden hebt uit die tijd!!
Heb niet zoveel met stoomtreinen en ik weet er ook niks van, maar....maarten schreef:Het is natuurlijk je eigen keuze, maar dat je zo'n trein in je verzameling hebt wil dat nog niet zeggen dat je dezelfde denkbeelden hebt uit die tijd!!
Deze locs verloren na de oorlog hun stroomlijnbekleding, aan de ene kant wegens het onderhouds ongemak, anderzijds omdat ze nieuwe ketels kregen. De blauer enzian, zijn voormalige HWZ rijtuigen (en schürzenwagen) die na de oorlog, begin jaren vijftig, in het FD net werden opgenomen. Toen deze locs hun bekleding al kwijt waren.Pruts3r schreef:
de henschelwegman treinset heb ik al. Maar die rijtuigen zijn er ook als blauer enzian ofzo. Die kenne dus ook?
En zware expresstrein rijtuigen? Noem eens een paar voorbeelden. Er zijn zoveel soorten en types...
Heeft de orientexpress er achter gehangen (de beige/bruine)????
Thanx voor de input!
Overdijk schreef:De onderste zijn idd meer TP 1, de bovenste is dezelfde maar dan in DRG jasje.
Kan wel, maar gezien het bouwjaar 1905 zal die niet gauw erachter hebben gestaan.
Althans niet in de gloriejaren, daarna werd zoals gezegd alles wat reed erachter geplakt.
Vooral omdat er al inmiddels 4 einheitsbauarten bestonden, misschien wel als versterkingsrijtuig.
Die Mitropa van FLM is er een uit de Gruppe 35, dus spot on.
De wagons uit die Gruppe van FLM zijn vrij goed te krijgen, gemiddeld pak een beet €17,50.
Mijn eigen BR 01.10 trekt trouwens op zijn sloffen 10 Roco schürzen (ik heb de set + 2 extra) de railspiraal omhoog (2,5%)
En je hebt net als ik de 7172 oude versie met gesloten jalouziën aan de zijkant.
Daar zitten nog de meeste anti-slipbandjes onder de tender.