Peco 80 Kruiswissel

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Peco 80 Kruiswissel

Bericht door Debvd »

Hoi Allen,

Ben nu bezig met ontwerpen in Scarm...en wat me opvalt dat die kruiswissel zo enorm groot zijn...Is hier een reden voor?

Ook zie ik dat de st-5 en st-6 wissels niet overal verkrijgbaar zijn....(de korte wissels) ...

Affijn het wordt nu moeilijk om de baan te maken die ik in gedachte had....


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Peco 80 Kruiswissel

Bericht door shoven »

Over welke wissel heb je het? Voor zover ik weet is er geen kruiswissel (scissor? Engelsman?) in code 80.
De vraag is wat voort soort baan je wilt maken. Korte wissels zijn vaak weinig realistisch.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Peco 80 Kruiswissel

Bericht door Bjor »

Bjorn,

Bedoel je soms de SL-394? Dat is het grootste symbool van Peco code 80 in Scarm, maar dat is geen kruiswissel, maar een lange kruising.
Of bedoel je een ander? Kun je even het bijbehorende nummer opgeven?

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Peco 80 Kruiswissel

Bericht door Debvd »

shoven schreef:Over welke wissel heb je het? Voor zover ik weet is er geen kruiswissel (scissor? Engelsman?) in code 80.
De vraag is wat voort soort baan je wilt maken. Korte wissels zijn vaak weinig realistisch.
Hoi Steven en Ben

:oops: :oops: :oops: zo dat is ff een misser van me dacht dat sl-394 een wissel was. Zo zie je maar nog niet echt bekend met Peco :oops:

@Steven: Het wordt een redelijk complexe baan met aan de ene kant een kopstation en veel rangeer erom heen en de andere kant een groot station met een stad. Onder beide zijde 2 schaduwstations.
Als je dan met lange wissels werkt en geen kruiswissels dan neemt het gauw veel ruimte in en beperkt je dan behoorlijk. Werk nu met Arnold voor de testbaan en dan neemt weinig ruimte in als je een behoorlijke wisselstraat neerlegt.

Nu nog ff kijken of peco 55 daar meer in biedt.

Dank jullie wel heren... Ga me ff schamen en weer verder :oops: :)


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Peco 80 Kruiswissel

Bericht door Bjor »

Hoi Bjorn,

Vergissen is menselijk hoor. Als ik je vertel hoe vaak ik me heb vergist..... :oops: :oops:
In code 55 zijn er wissels in drie soorten. Kort, medium en lang, dus daar kun je alle kanten mee op. En het lagere profiel is optisch ook nog fraaier dan bij code 80 rails.

Ben benieuwd naar je nieuwe sporenplan.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Peco 80 Kruiswissel

Bericht door martindomburg »

Vergissen doe ik nooit!













.......... Ik bega Fouten :lol:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Peco 80 Kruiswissel

Bericht door martindomburg »

P.s.: Weet wel dat Code 80 van Peco goed is maar echt slappe meuk. Als het ligt moet je er echt van af blijven want het gaat zo stuk.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie