Op het diorama
Westerwiehe Leibnitzgasse wat ik aan het bouwen ben moet en stuk van een tram komen. Zoals reeds bekend moest er eerst bepaalde worden welke huisstijl het materieel van de StadtWerke Delbrück Greuping moest krijgen. Gister avond ben ik begonnen met met zoeken van basis tekeningen van waar uit ik de wanden voor de MGT6 wagens kon gaan tekenen. Dat werd een tekening van een wagen uit Halle(Saale) zie
hier. Later vond ik nog meer tekeningen maar toen was ik al grotendeels klaar met tekenen.
De normale uitvoering gaat er als volgt uitzien:
Al een lange tijd had ik een mooi voorbeeld via google gevonden van een totaal reclame wagen, zie
hier. Deze tekening heb ik gelijk ook maar omgewerkt en er een kopwand bij getekend.
Hmmm zo met het bekijken van deze post zie ik toch wel veel dingen die nog afwijken van de wagen er boven in de normale huisstijl. Vooral de andere raamindeling vind ik nu storend en de cabine deur ook. Ik ga nog eens goed na denken over of ik dat aan kan passen en of ik er mee kan leven als ik dat niet kan en dat antwoord weet ik wel, dat is nee, dus of deze er nog gaat komen in model word zeer de vraag.
Verder kwam ik gister avond ook een voorbeeld tegen van een wagen met
reclame van Thomas Philipps Sonderposten(, waar ik meestal de maandelijkse voorraad dranken insla). Dus die wil ik eigenlijk ook, maar dat is wat lastiger. De tekening in de link heeft geen deuren en die moeten er bij mij wel in. Nou was ik begonnen met die tekening te bewerken maar gister avond leek dat vooral door de totaal afwijkende raamindeling in vergelijking met wanden met deuren niet te gaan werken.
Daarom ben ik begonnen met een wagen in de normale huisstijl om te werken maar daar zal ik nog veel aan moeten doen om te komen waar ik wil zijn.
Ik heb net het hout gezaagd voor 3,5 tram, 3 hele voor in de vitrinekast en de halve voor op het diorama. Deze ga ik dalijk eerst eens in modelschuren en vijlen en daarna ga ik nog wat tekenen.
Groetjes Michiel