De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Dat ziet er goed uit. Voor de maatvoering bij mijn perrons gebruikte ik de SNCF 461000, da's hetzelfde loktype. Inderdaad breed. Moest ik bij de overloopwissels nog wat extra ruimte houden, anders liep 'ie daar op vast.
Hoe lang is je perron? Ik denk dat er een stuk of 8-9 rijtuigen aan passen?
Hoe lang is je perron? Ik denk dat er een stuk of 8-9 rijtuigen aan passen?
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Owjheee dan heb ik misschien een probleem
Ik heb de 6400en nog niet langs mijn perrons laten rijden, ik heb de 01 stoomloc van Fleisschmann er langs laten gaan om de afstand te bepalen, dat ging goed.....morgen maar even de 6400en er langs laten rijden, hoop dat dat goed gaat?
Lekker lange perrons Sjaak!
Groet,
Raymond
Ik heb de 6400en nog niet langs mijn perrons laten rijden, ik heb de 01 stoomloc van Fleisschmann er langs laten gaan om de afstand te bepalen, dat ging goed.....morgen maar even de 6400en er langs laten rijden, hoop dat dat goed gaat?
Lekker lange perrons Sjaak!
Groet,
Raymond
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi Wim het perron wat er nu ligt is 190 cm lang het andere perron zal rond de 180 cm lang zijn .WimC schreef: ↑21 jan 2023 13:42 Dat ziet er goed uit. Voor de maatvoering bij mijn perrons gebruikte ik de SNCF 461000, da's hetzelfde loktype. Inderdaad breed. Moest ik bij de overloopwissels nog wat extra ruimte houden, anders liep 'ie daar op vast.
Hoe lang is je perron? Ik denk dat er een stuk of 8-9 rijtuigen aan passen?
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Zo Prutser, net even 50 pagina's in zitten halen had even niet alles juist meegekregen, maar je bent lekker bezig
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi Raymond heb je de 6400 serie nog langs je perron genoegd ruimte hadden ?Raymond schreef: ↑21 jan 2023 18:47 Owjheee dan heb ik misschien een probleem
Ik heb de 6400en nog niet langs mijn perrons laten rijden, ik heb de 01 stoomloc van Fleisschmann er langs laten gaan om de afstand te bepalen, dat ging goed.....morgen maar even de 6400en er langs laten rijden, hoop dat dat goed gaat?
Lekker lange perrons Sjaak!
Groet,
Raymond
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Nee nog niet Sjaak, zal van het weekend even testen!
Groet,
Raymond
Groet,
Raymond
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hallo Sjaak,
Het ziet er goed uit weer!
Ik volg je al een tijd hoor, maar ik moest even schakelen toen ik je zag met Rob Fongers in Rijswijk bij de DMV .
Suc6 verder met de baan!
Groetjes, Jeroen.
Het ziet er goed uit weer!
Ik volg je al een tijd hoor, maar ik moest even schakelen toen ik je zag met Rob Fongers in Rijswijk bij de DMV .
Suc6 verder met de baan!
Groetjes, Jeroen.
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Ja Maurits in twee jaar een heel andere baan en huis kun je merken dat de tijd vliegt
Maar ik ben nog even bezig met deze baan vooral het ballasten gaat veel tijd inzitten .
Elke dag een gedeelte doen en komt langzaam het einde in zicht van dat ballasten .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Het gaat maar net Sjaak, het is echt krap aan!Krab schreef: ↑24 jan 2023 23:21Hoi Raymond heb je de 6400 serie nog langs je perron genoegd ruimte hadden ?Raymond schreef: ↑21 jan 2023 18:47 Owjheee dan heb ik misschien een probleem
Ik heb de 6400en nog niet langs mijn perrons laten rijden, ik heb de 01 stoomloc van Fleisschmann er langs laten gaan om de afstand te bepalen, dat ging goed.....morgen maar even de 6400en er langs laten rijden, hoop dat dat goed gaat?
Lekker lange perrons Sjaak!
Groet,
Raymond
mvg Sjaak
Groet,
Raymond
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Dank Jeroen ,
ja was lang geleden was inderdaad met Rob en Jos .
dat is het vaste beurstrio , was daar aanwezig om jullie mooie baan te aanschouwen .
mvg Sjaak
Ps morgen weer een update van de baan ballast
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
[/quote]
Het gaat maar net Sjaak, het is echt krap aan!
Groet,
Raymond
[/quote]
Dat is gelukkig goed gegaan anders had je de 6400 moeten verbieden om langs het station te rijden .
In de 1 op 1 wereld zit er ook niet veel ruimte tussen
mvg Sjaak
Het gaat maar net Sjaak, het is echt krap aan!
Groet,
Raymond
[/quote]
Dat is gelukkig goed gegaan anders had je de 6400 moeten verbieden om langs het station te rijden .
In de 1 op 1 wereld zit er ook niet veel ruimte tussen
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 30 jan 2023 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Zeker krap maar net genoeg. En in 1 op 1 werden inderdaad wel eens noodgrepen toegepast. Ik kan me nog herinneren de tijd dat de DM'90 werd ingevoerd. Deze waren dusdanig breed dat bij wissels en kruiswissels de perronranden werden afgezaagd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi ,
die liepen toch taps naar boven en vanuit het midden weer terug .
Dat was toch in verband met de breedte van 5 zitplaatsen binnenin Wilco .
Maar waren onder op perron hoogte niet breder dan andere treinen .
Heb de perron op hoogte gebracht er komt nog enkel 1,5 mm van de steenplaatjes bovenop .
Heb het op Nproject nagelezen ,is een goed naslagwerk voor de Nspoorder
En nu weer lijm indruppelen en aan station nog het perron aan beide kanten nog maken en op hoogte brengen .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
die liepen toch taps naar boven en vanuit het midden weer terug .
Dat was toch in verband met de breedte van 5 zitplaatsen binnenin Wilco .
Maar waren onder op perron hoogte niet breder dan andere treinen .
Heb de perron op hoogte gebracht er komt nog enkel 1,5 mm van de steenplaatjes bovenop .
Heb het op Nproject nagelezen ,is een goed naslagwerk voor de Nspoorder
En nu weer lijm indruppelen en aan station nog het perron aan beide kanten nog maken en op hoogte brengen .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Klopt en rechtdoor langs de perrons was er geen probleem, maar de uitslag van de rijtuigen in wissels en kruiswissels had bij proefritten doen blijken dat de perronranden geraakt werden. Er is toen overal waar dit materieel ging rijden bij de wissels langs perrons een kleine 10 cm van de perronrand afgezaagd. Heb nog met vol bewondering naar die grote cirkelzagen staan kijken toen.die liepen toch taps naar boven en vanuit het midden weer terug .
Dat was toch in verband met de breedte van 5 zitplaatsen binnenin Wilco .
Maar waren onder op perron hoogte niet breder dan andere treinen .
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi Sjaak,
Dat ziet eral goed uit!
Vraagje komt nou nog een perron bij of worden de 2 voorste sporen een paradespoor?
En komt daar iets anders te staan zoals bomen, struiken of zoiets?
Groet,
Raymond
Dat ziet eral goed uit!
Vraagje komt nou nog een perron bij of worden de 2 voorste sporen een paradespoor?
En komt daar iets anders te staan zoals bomen, struiken of zoiets?
Groet,
Raymond
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi Raymond , geen perron daar dat is een rails die hier vroeger ook in Bergen op Zoom liep van potas naar Spiritus fabrieken .
Ik wil er veel struiken bomen en een stukje aarden wal plaatsen maar dat idee zit nog achter mijn oogbollen zou Jan zeggen .
Het spoor is weer een beetje verder ingedruppeld , dus even wachten tot het droog is zodat ik weer verder kan
Word vervolgd wel met foto's dan weer ..
mvg Sjaak
Ik wil er veel struiken bomen en een stukje aarden wal plaatsen maar dat idee zit nog achter mijn oogbollen zou Jan zeggen .
Het spoor is weer een beetje verder ingedruppeld , dus even wachten tot het droog is zodat ik weer verder kan
Word vervolgd wel met foto's dan weer ..
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Belangrijkste is voor nu dat al jou materiaal netjes langs de aangelgde perrons lopen.. Als dat goed gaat is de rest eromheen pas in beeld
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Het reed goed dus ben niet bang dat het tegelen een perron zal aanrijden
Ben nu bezig de juiste hoogte van de perron's links en rechts van het station te brengen .
Aan de linker kant van de baan is de ballast nu gelegd en verlijmd
Nu de linker kant nog .....
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 05 feb 2023 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi ,
ben gisteren met de perron's aan de gang geweest gezaagd en geschilderd aan de zijkanten van het station .
Nu nog op de juiste hoogte brengen op de baan en vastleggen .
Hier alvast de foto ervan ,nog niet op juiste hoogte gebracht .
Nu nog de andere kant zagen en passen .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
ben gisteren met de perron's aan de gang geweest gezaagd en geschilderd aan de zijkanten van het station .
Nu nog op de juiste hoogte brengen op de baan en vastleggen .
Hier alvast de foto ervan ,nog niet op juiste hoogte gebracht .
Nu nog de andere kant zagen en passen .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
hoi sjaak,
ik zie dat je van het systeem gips gieten voor je perrons wat ik ooit van je heb overgenomen bent afgestapt?
is dit waarschijnlijk steviger en minder breuk gevoelig maaar wel bewerkelijker lijkt me.
wel mooi en netjes en strak. misschien ide voor mij om stations ooit aan te passen.
ik zie dat je van het systeem gips gieten voor je perrons wat ik ooit van je heb overgenomen bent afgestapt?
is dit waarschijnlijk steviger en minder breuk gevoelig maaar wel bewerkelijker lijkt me.
wel mooi en netjes en strak. misschien ide voor mij om stations ooit aan te passen.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Hoi Jan ik heb nooit gips voor mijn perrons gebruikt ,ik denk dat Je Steven bedoelt die heeft op een van zijn banen gips gebruikt.
Heb 9 mm MDF gebruikt moest met deze ondergrond wel wat weghalen ,op de garage baan was het 6 mm dikte MDF .
Hieronder een foto van mijn oud garagebaan perrons .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
sorry je hebt gelijk.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Geef niets Jan vergissen is menselijk
@ Raymond het gaat even niet zo snel hoor ,
het zit even tegen had een te breed perron aan de rechterkant dus moet het helemaal opnieuw zagen en pas maken .
De linker kant is het ballasten nu ook klaar en droog zie de foto's. .
En de grijze steenplaten voor erboven op zijn besteld kan nog wel van de oude gebruiken maar niet allemaal .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
@ Raymond het gaat even niet zo snel hoor ,
het zit even tegen had een te breed perron aan de rechterkant dus moet het helemaal opnieuw zagen en pas maken .
De linker kant is het ballasten nu ook klaar en droog zie de foto's. .
En de grijze steenplaten voor erboven op zijn besteld kan nog wel van de oude gebruiken maar niet allemaal .
Word vervolgd ....
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Ik vind het eral strak uit zien Sjaak!
Ene we wachten rustig af hoor Sjaak
Haast en spoed is zelden goed!
Groet,
Raymond
Ene we wachten rustig af hoor Sjaak
Haast en spoed is zelden goed!
Groet,
Raymond