Hallo,
Mijn plan is het bouwen van station Anjum uit de jaren 30. Later zal ik in de juiste groep wat meer delen over de vorderingen.
Ik ben nu bezig met het aanschaffen van allerlei spullen om mijn baan te gaan bouwen. Voor de aandrijving van de wissels had ik gekozen voor HXT900 servo's. Deze zijn helaas pas in juli weer leverbaar. Als alternatief kan ik SG90 servo's van TowerPro krijgen. Heeft iemand ervaring met deze servo's?
Een tweede vraagje, wat is beter cq makkelijker om te gebruiken, soepele drader of draden met een volle kern? Dit dan vooral voor de 0,2mm draad voor rijstroom / DCC aansluitingen op de rails.
Groeten,
Peter
Servo's
Re: Servo's
Ik kan je tweede vraag wel beantwoorden. Geen massieve kern gebruiken. Is heel erg gevoelig voor breuk ten opzichte van de soepel draad.
Groeten, Peter
Prima Servo's helemaal niets mis mee. Behuizing is iets groter dan die van de HXT900, en ze maken minder geluid.
Ander alternatief is de TG9e zelfde behuizing als de SG92R.
Zou het advies willen geven geen vaste kern te gebruiken, heb je namelijk grotere kans op draadbreuk. 0,2 qmm is aan de dunne kant, voor rijstroom 0,25 qmm of 0,5 qmm gebruiken.
Mvg
Wim.
Ander alternatief is de TG9e zelfde behuizing als de SG92R.
Zou het advies willen geven geen vaste kern te gebruiken, heb je namelijk grotere kans op draadbreuk. 0,2 qmm is aan de dunne kant, voor rijstroom 0,25 qmm of 0,5 qmm gebruiken.
Mvg
Wim.
Voor mijn ringleiding gebruik ik 1,5mm2 en voor naar de rails 0,14mm2. Dat is meer als genoeg.
Verder inderdaad soepele draad gebruiken zoals wim aangaf.
Verder inderdaad soepele draad gebruiken zoals wim aangaf.
-
Hallo,Peter
ik heb nog 7 HXT 900 servo's liggen,als je interesse hebt,en 2 TG9e servo's dus 9 in totaal,zijn alle ingebruik geweest
Mvg,Ton
ik heb nog 7 HXT 900 servo's liggen,als je interesse hebt,en 2 TG9e servo's dus 9 in totaal,zijn alle ingebruik geweest
Mvg,Ton