Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. nieuwe uitdaging.........

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 239
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. gedetailleerde goederen loods.....

Bericht door leon1965 »

_o_ _o_ _o_ Ziet er echt mooi en sfeervol uit



Christ
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 apr 2021 13:38
Locatie: NO-Brabant

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. gedetailleerde goederen loods.....

Bericht door Christ »

Het wordt erg mooi! Heerlijk sfeertje zet je hier neer.


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3630
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. gedetailleerde goederen loods.....

Bericht door Schachbrett »

Schitterend Folkert echt gaaf!


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7436
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. gedetailleerde goederen loods.....

Bericht door Krab »

Wat een sfeer creëer je daarmee op je baan _o_


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Folkert van Wijk
Berichten: 1165
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. nieuwe uitdaging.........

Bericht door Folkert van Wijk »

Afbeelding

Het grote lelijke maar wel periode correcte dalstation van de Brawa kabelbaan. Zoals ik al googlend ontdekte is het een nogal simplistisch en qua product gedateerd model.
En na het openen van de doos en het bestuderen van de inhoud lijkt die eerste indruk wel te kloppen...

En hoewel ik met de bouw ben begonnen heb ik nog steeds mijn twijfels of ik dit ding wel op mijn baan wil hebben of dat ikzelf iets kleiners en rustiekers ga maken.

Maar vooralsnog zie ik het als een uitdaging om er iets van te maken dat uiteindelijk past.

Om te beginnen heb ik de grondplaat geminimaliseerd. Meestal laat ik die tegenwoordig helemaal weg, maar in dit geval heb ik hem nodig om de ronde muur, die ik zelf rond moest buigen, in bedwang te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het dal en het bergstation zijn na genoeg hetzelfde en zitten samen in de doos, alleen het dal station heeft het rode dak. En omdat ik alleen het dal station wil gebruiken en ik de kabelbaan bovenaan in een berg laat verdwijnen heb ik genoeg materiaal om mee te experimenteren...



jw82
Berichten: 299
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. nieuwe uitdaging.........

Bericht door jw82 »

Leuke uitdaging om met dit als basis iets moois en jouw baan waardigs te maken! Het gaat je vast lukken...succes!!


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2253
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. nieuwe uitdaging.........

Bericht door traiNiac »

Dara moet toch wel wat fraais van te maken zijn. Dat kunnen we wel aan jou overlaten Folkert. Hoewel, zelfbouw ...


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7436
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Zwitserland Periode II. Lauterbrunnen, Zermatt e.a. nieuwe uitdaging.........

Bericht door Krab »

Van dat zuurstok roze weet jij wel anders te maken met poeders en groen kijk er al naar uit Folkert ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie