stopmachine

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

stopmachine

Bericht door verzameldirk »

Wie heeft er ervaring met de stopmachine van Hobbytrain, de Duomatic 07-32
van Plasser & Theurer :?:

Of is dit model nog maar net op de markt.

En dan nog een vraag; is Hobbytrain van Lemke nou het zelfde als Kato, of is dit een fabrikant, en zo ja waar zit dat bedrijf ?, ik heb het vermoeden dat het een merknaam is van Lemke.

Dirk Bolt


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: stopmachine

Bericht door Jos »

Hoi Dirk,

Lemke is een firma die zelf niet produceert, alleen opdracht geeft aan voornamelijk Hobbytrain en Kato (vroeger ook Roco) om in zijn naam te produceren. Lemke verkoopt dan die spullen.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

Jos schreef:Hoi Dirk,

Lemke is een firma die zelf niet produceert, alleen opdracht geeft aan voornamelijk Hobbytrain en Kato (vroeger ook Roco) om in zijn naam te produceren. Lemke verkoopt dan die spullen.

Groetjes,
Jos
Maar wie of wat is Hobbytrain dan ?
Zijn er loc's met het merkje Hobbytrain ?
Waar staat de fabriek van Hobbytrain ?

kan niets verder vinden via Google

Dirk


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: stopmachine

Bericht door Robert_N-Nm »



Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

voor zover mij bekend is het ding er nog niet. De mijne staat (inmiddels) al meer dan één jaar in bestelling.....

Op de site van lemke staat dat het deze maand zou uitkomen, maar iedere maand verschuift het weer met een maand. Dat gaat alweer maanden zo, dus wat daar staat zegt mij niets meer. Eerst zien.. :)


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »



Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

Dank je voor deze link's , nu is het me duidelijk

Dirk


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

Nou, dan zal die eindelijk eens aankomen. Benieuwd wanneer die in de bus gaat vallen. :D

In het N bahn magazin van deze maand staat een test, maar ook daar staat alleen nog het proefmonster in, en niet een test van de definitieve uitvoering.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

Oh ja, dat tijdschrift bestaat ook nog, is van Alba verlag heb in het begin een tijdlang een abonnement gehad.
Is hij tegenwoordig wat dikker en wat beter geworden ?, of ben je nog niet zo lang lid van dat tijdschrift.


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

Is wel beter geworden (+ook meer kwantitave inhoud). Een proefnummer is gratis, dus je zou er één op kunnen vragen en met een beetje mazzel heb je de test van de stopmachine dan ook.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

Gisteren één van de eerste stopmachines van Hobbytrain, de Duomatic 07-32
van Plasser & Theurer in de vingers gehad bij H@ns.

Detailering: Prima, qua kleuren zou het wel wat weathering kunnen gebruiken (erg geel plastic).

Rijeigenschappen: loopt prima en blijft erg knap dat er in de kleine behuizing een motor past. Aandrijving op alle assen.

Decoder: Qua decoder zit er geen NEM stekker in, maar is het solderen geblazen. Wel zit er een duidelijke handleiding bij hoe je dat moet doen.

Papierwerk: Fraai dat de handleiding eindelijk eens duidelijk is op meerdere fronten, en de exploded view ook netjes erbij zit incl. bestelnummers. Idem voor een nabestel formuliertje voor onderdelen als er toch eens wat stuk gaat.

Prijs: Varierend tussen de 100 a 115 euro excl. decoder / verzending / koffie / autorit

Minpunten: Als ik wat te zeuren moet zoeken is het gemis aan verlichting het enige punt. Zou mooier geweest zijn als er wel lampjes in zouden hebben gezeten, maar als je ziet hoe klein alles is snap ik ook wel dat dat er helaas niet in past zonder te veel concessies te doen aan de detailering.

Mijn eindconclusie: als je eens wat anders wilt op de modelbaan dan de standaard locjes is dit zeker een aanrader. Met wat potjes verf en (liefst) een airbrush is het geheel nog mooier te maken dan het zo ook al is.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

Dat van dat gele plastic was ik al bang voor, niet gespoten waarschijnlijk.

Leuk dat je hem even hebt kunnen bekijken, en natuurlijk hebt aangeschaft :?:

De prijzen op eBay variëren nogal van 104,95 tot ca 140,00 euro.

Dirk Bolt


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

martinb schreef:Is wel beter geworden (+ook meer kwantitave inhoud). Een proefnummer is gratis, dus je zou er één op kunnen vragen en met een beetje mazzel heb je de test van de stopmachine dan ook.
Heb een proefnummer ontvangen maar niet die met de test van de stopmachine :evil: het blad is er wel op vooruit gegaan moet ik eerlijk zeggen.

Dirk Bolt
Warffum


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

verzameldirk schreef:Dat van dat gele plastic was ik al bang voor, niet gespoten waarschijnlijk.

Leuk dat je hem even hebt kunnen bekijken, en natuurlijk hebt aangeschaft :?:

De prijzen op eBay variëren nogal van 104,95 tot ca 140,00 euro.

Dirk Bolt
Dat geel ligt gedeeltelijk aan het plastic, maar ook aan de kleine detailering die je met een zwarte kwast verf makkelijk en erg goed kunt aanbrengen. De pootjes waarmee het grind tussen de bielsen wordt gepropt zijn b.v. ook geel. Een klein puntje zwart kost weinig moeite om even zelf te doen, en fleurt het geheel erg op. Daarmee is het heel snel opgelost en heb je een heel fraai model.

Aanschaf wordt aan gewerkt, dw.z. thuisfront wordt bewerkt. :D Via H@ns verkrijgbaar voor (uit mijn hoofd) 107 euro?


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

martinb schreef:
verzameldirk schreef:Dat van dat gele plastic was ik al bang voor, niet gespoten waarschijnlijk.

Leuk dat je hem even hebt kunnen bekijken, en natuurlijk hebt aangeschaft :?:

De prijzen op eBay variëren nogal van 104,95 tot ca 140,00 euro.

Dirk Bolt
Dat geel ligt gedeeltelijk aan het plastic, maar ook aan de kleine detailering die je met een zwarte kwast verf makkelijk en erg goed kunt aanbrengen. De pootjes waarmee het grind tussen de bielsen wordt gepropt zijn b.v. ook geel. Een klein puntje zwart kost weinig moeite om even zelf te doen, en fleurt het geheel erg op. Daarmee is het heel snel opgelost en heb je een heel fraai model.

Aanschaf wordt aan gewerkt, dw.z. thuisfront wordt bewerkt. :D Via H@ns verkrijgbaar voor (uit mijn hoofd) 107 euro?
Inderdaad het "superen" is niet zo moeilijk kan zelfs met een goede viltstift :mrgreen:
Wat ik ergens wel gelezen heb zijn het ontbreken van veel hydraulische slangen

En wat ik niet begrijp dat ze bij Lemke gekozen hebben voor dit oude model die in 1970 op de baan kwam en allang niet meer gezien wordt.

Dit is de 07 serie en ze zijn al bij de 09.

Denk er wel aan dat de stopmachines grijze stoppers hebben

http://rpm-railpics.fotopic.net/c89398.html

zie ook YouTube http://www.youtube.com/watch?v=wruSj3_zgO8

Dirk Bolt
Warffum


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4492
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: stopmachine

Bericht door spoor65 »

Maar wie of wat is Hobbytrain dan ?
Zijn er loc's met het merkje Hobbytrain ?
Waar staat de fabriek van Hobbytrain ?

kan niets verder vinden via Google

Dirk[/quote]

hoi Dirk, vond volgende op http://www.spurweite-n.de onder herstellers

Name: Hobbytrain (kurz: Hobbytrain)

Adresse: Vormals:
Pradler Strasse 41
A 6020 Innsbruck
Heute:
Wolfgang Lemke GmbH
Schallbruch 34aD - 42781 Haan (Rheinl.)

Programm: Exklusive Kleinserienmodelle aus Messing und SonderserienHobbytrain, Kato, Electrotren, A.C.M.E.,
Heljan, Model Power, miNis

mvg

Freddy(spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: stopmachine

Bericht door verzameldirk »

Dank je voor je reactie, maar had zelf al uitgevonden dat het allemaal van Lemke is die van verschillende bedrijven zijn modellen betrekt. Hobbytrain was inderdaad ooit Oostenrijks en hij doet ook zaken met startrain in Spanje.
En (bijna) alles wordt gemaakt door Kato

Dirk


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

Vandaag het ding aan een uitgebreide test kunnen onderwerpen. Foto's en ervaringen staan inmiddels op: nproject.nl/de-stopmachine-van-hobbytrain-de-duomatic-07-32-van-plasser-theurer.

Afbeelding


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: stopmachine

Bericht door Dave »

Ik kan eigenlijk niet zo 1-2-3 vinden waar deze (in NL) verkrijgbaar zijn...
Maar het zou wel een hele mooie aanwinst zijn voor mijn baan in opbouw. ;)

Kan iemand daar wat duidelijkheid over geven, of een verkoopadresje in het buitenland plaatsen?

Groetjes,
Dave



Raymond
Berichten: 1955
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: stopmachine

Bericht door Raymond »

Hoi Dave,
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik zag ze vorigeweek nog liggen op de beurs in houten voor 110 euro geloof ik.
Ik vond het model er mooi uit zien.

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: stopmachine

Bericht door Jos »

Dave schreef:Ik kan eigenlijk niet zo 1-2-3 vinden waar deze (in NL) verkrijgbaar zijn...
Maar het zou wel een hele mooie aanwinst zijn voor mijn baan in opbouw. ;)

Kan iemand daar wat duidelijkheid over geven, of een verkoopadresje in het buitenland plaatsen?

Groetjes,
Dave
Dave,

Onze "godfather" H@ns heeft ze voor 107,50 euris, check http://www.freebit.nl :mrgreen:

Wel snel zijn, want ik heb er ook net eentje besteld :o

Groetjes,
Jos



Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: stopmachine

Bericht door Dave »

Ok, dan weet ik i.i.g. waar ik ze kan vinden...

Zal deze maand toch niets meer van komen, nieuwe vloerbedekking, nieuwe CV-ketel en een nieuwe wasdroger stond ook nog op 't lijstje. ;)

Groetjes,
Dave


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: stopmachine

Bericht door Jos »

Ja, dat ken ik :D
Maarruh..... stopmachine om de vloerbedekking vast te leggen...... misschien trappen ze er in :mrgreen:

Groetjes,
Jos



Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: stopmachine

Bericht door Dave »

:lol:

Hihi... Dat denk ik niet, want vloerbedekking e.d. STOND op 't lijstje. Oftewel, hier in huis weer alles klaar...

Groetjes,
Dave


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: stopmachine

Bericht door martinb »

Aanvullend bericht: decoder inbouw in de stopmachine van hobbytrain is (voorzichtig uitgedrukt) een uitdaging.... Bij de loc zit een email adres als je het door lemke wilt laten doen, zodra ik daar ervaring mee heb opgedaan laten ik het weten.

Oftewel: ik heb de aanvraag om de decoder door hun in te laten bouwen net verstuurd. Er zijn grenzen aan geduld en lef.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie