Wisseltong van PECO code 55 laat los

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Wisseltong van PECO code 55 laat los

Bericht door Dompie »

Hoi,
Ik heb last van PECO SLE396F en SLE395F waarbij er een wisseltong lost komt van het voorste schuifplastic waar de wisselmotor het wissel aan beweegt. In weze zit er een lipje aan de wisseltong welke onder het plastic schuif stripje een kleine slag heeft gekregen en zo de wisseltong vasthoud.
Heeft iemand ook deze ervaring en wat doen jullie er aan? Drupje secondenlijm-gel (hmmm gevaarlijk) of is er wat anders te doen?

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Wisseltong van PECO code 55 laat los

Bericht door walter »

Hoi Johan,

Ik heb dit ook eens gehad met 2 nieuwe wissels. Ik heb de wissels toen terug gestuurd naar Ehattons en kreeg zo een nieuwe.

Mochten jouw wissels al wat ouder zijn: er zit een lipje aan de tongen. Het is een gepriegel, maar dat lipje moet weer in dat gleufje van je schuifmechanisme komen. Pas op dat het niet uitscheurt.

Succes.
Walter


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: Wisseltong van PECO code 55 laat los

Bericht door Dompie »

Bedankt, ik zag dat het inderdaad een lipje is. Eens rustig proberen of het in de baan weer erin geprutst kan worden. En dan hopen dat het niet weer gebeurt.
Het zijn namenlijk al oudere wissels dus terug naar de dealer (thesignalbox) gaat dus niet werken.

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Ferry
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2010 08:00

Re: Wisseltong van PECO code 55 laat los

Bericht door Ferry »

Mijn Peco wissels zijn ook al wat ouder, een jaar of 10, en helaas is dit ook bij mij een bekend probleem . Vooral de Engelse wissels zijn een drama, van de 5 die ik hier in gebruik heb ik er 3 vervangen en bij nummer 4 met losse tongen vond ik het genoeg. Ik ben net opnieuw begonnen met een nieuwe baan zonder Engelse wissels. Ook bij de wissels had ik dit probleem, dit is begonnen nadat ik de aandrijvingen direct onder de wissels ben gaan monteren (eerst gebruikte ik de montageplaatjes voor onder de tafel maar die bleken weer te onbetrouwbaar, teveel rek in de lange aandrijfpennen dus ene moment ging de wissel wel om, andere moment niet). Ik heb vele reparatie pogingen gedaan om de tongen weer vast te krijgen, beste werkte een klein beetje soldeer op het bevestiging-lipje maar dat kan alleen als je de wissel helemaal los hebt. En daar was ik na 3 wissels, 3 Engelsmannen en met Engelsman nummer 4 die nu ook problemen gaf, wel helemaal klaar mee. Toch krijgt de nieuwe baan weer Peco code 55 rails, het is naar mijn mening gewoon het mooiste rail materiaal. Maar deze keer wel met servo aandrijvingen, geen PL 10-s meer.

succes Ferry



walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Wisseltong van PECO code 55 laat los

Bericht door walter »

Hoi Johan,

Je kan het vergeten........om de wissel in de baan weer goed te krijgen. Haal hem er maar gerust uit. Het is iets meer werk, maar laten liggen...je krijgt het echt niet voor elkaar. Tsjahh :oops:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: Wisseltong van PECO code 55 laat los

Bericht door Dompie »

Ik heb het wissel zo gezet dat de losse wisseltong niet aan ligt en dan kan je als je heeeeeeeeeeeeeeeellllll veel geduld hebt de wisseltong (nadat de achterzijde in het scharnier is geklikt/gehaakt) in het gleufje zetten en voorzichtig aandrukken. Je merkt dan dat de tong ineens in het gleufje klikt. als je dan goed kijkt en voelt kan de tong nog iets te hoog zitten maar dit ging met voorzichtig bewegen/drukken ook weer verder op zijn plaats zitten. Ik ga het nu eens heel kritisch aanzien en als het nog een keer fout gaat, komt er een nieuwe in (bah wat een klus).

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Plaats reactie