Medespoorder(s) gezocht.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Falcon
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2021 13:02

Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Falcon »

Beste mensen,
als beginnend n-spoorder loop ik tegen een aantal vragen/onduidelijkheden aan die - naar mijn mening - te simpel zijn om daar telkens het forum mee te belasten. :shock: Wellicht zijn er forumleden woonachtig in de Kop van Noord-Holland die het niet bezwaarlijk zouden vinden om ( nadat de Covid-ellende voortbij is) door mij lastig gevallen te worden. Ik heb ervaring met H0 banen (Marklin) en wil weer iets nieuws beginnen, maar dan N. Op dit moment bevind ik mij in de informerende fase, zoals dat heet. Ik zie nu van alles voorbij komen en zie vervolgens door de (miniatuur)bomen het bos niet meer. |:(
Ik woon in Anna Paulowna, misschien woont hier in de buurt een forumlid.
Ben benieuwd!
Groeten, Rob.


Gebruikersavatar

MiddenGroningen96
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 mar 2021 15:22

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door MiddenGroningen96 »

Heb hetzelfde ondervonden. Info waar ik veel vandaan heb gehaald is natuurlijk dit fantastische forum, maar ook Linkje Ben tenslotte richting de Kato rails gegaan icm flexibele Kato rails. Ben net begonnen met het bouwen btw. Succes met je zoektocht.


Mvg Rob

MiddenGroningen96 is de plek waar mijn huis woont. De baan (ooit) wordt een USA baan.

Kato rails, Railmodeller pro, Mac mini en iTrain 5 standard.
"Horseshoe Curve"
Persoonlijk blog op FB
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5112
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als je vragen heb over alles wat met rijden te maken heeft moet je niet bij mij zijn maar als het gaat scenery, bouwen, schilderen en verouderen van van alles mogen jullie me rustig lastig vallen.

Qua afstand is Arnhem-Anna Paulowna ook niet spannend( Arnhem-Groningen normaal ook niet), de trein doet dat rechtstreeks en betaald heb ik hem toch al. En dat corona geneuzel is ook wel klaar, zeker nu de 2e spuit er in zit.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Falcon
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2021 13:02

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Falcon »

MiddenGroningen96 schreef: 11 jun 2021 17:02 Heb hetzelfde ondervonden. Info waar ik veel vandaan heb gehaald is natuurlijk dit fantastische forum, maar ook Linkje Ben tenslotte richting de Kato rails gegaan icm flexibele Kato rails. Ben net begonnen met het bouwen btw. Succes met je zoektocht.
Bedankt voor het linkje! _o_ Een schat aan gegevens voor de beginner! :D



Marksintpancras
Berichten: 1549
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Marksintpancras »

Rob,

Het belangrijkste is volgen wat voor jouw goed voelt. Qua rails, centrale, decoders, etc.
Ik woon zelf in Sint Pancras, en wil jouw best helpen als je vast loopt.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Falcon
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2021 13:02

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Falcon »

Marksintpancras schreef: 11 jun 2021 20:00 Rob,

Het belangrijkste is volgen wat voor jouw goed voelt. Qua rails, centrale, decoders, etc.
Ik woon zelf in Sint Pancras, en wil jouw best helpen als je vast loopt.
Dag Mark,
Dank voor je reactie. Mocht het nodig zijn dan maak ik graag gebruik van je diensten. Pancras-Anna Paulowna is zeer wel overbrugbaar. :) Ik denk dat ik het op de volgende wijze ga aanpakken : eerst maar eens op zoek naar een banenplan voor plm. 80 x 180 cm. Daarna de railkeuze en vervolgens de keuze analoog of digitaal. Dus voorlopig ben ik wel even zoet. :P
Groeten, Rob.



Onderwerp starter
Falcon
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2021 13:02

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Falcon »

neudalhausenstadbahn schreef: 11 jun 2021 17:23 Als je vragen heb over alles wat met rijden te maken heeft moet je niet bij mij zijn maar als het gaat scenery, bouwen, schilderen en verouderen van van alles mogen jullie me rustig lastig vallen.

Qua afstand is Arnhem-Anna Paulowna ook niet spannend( Arnhem-Groningen normaal ook niet), de trein doet dat rechtstreeks en betaald heb ik hem toch al. En dat corona geneuzel is ook wel klaar, zeker nu de 2e spuit er in zit.

Groetjes Michiel
Hoi Michiel,
Dank voor je reactie. Gezien het feit dat ik op dit moment nog in de "verkennende fase" zit zal het nog wel even duren voordat ik aan de scenery kan beginnen. Dus voorlopig het je van mij geen last....... :) Maar je staat genoteerd!
Prettig weekend.
Groeten, Rob.



EdwinB
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:36
Locatie: Den Helder

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door EdwinB »

Hoi Rob,

Ik woon in Den Helder en heb lange ervaring met digitaal en N-spoor dus als je wat wil weten hoor ik het wel en is een afspraak zo gemaakt.
Wat ik had en nu heb kun je zien als je klikt op Zugeheim2 onder mijn naam.

Suc6.


Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5112
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Falcon schreef: 12 jun 2021 12:14 Maar je staat genoteerd!
Prettig weekend.
Groeten, Rob.
Goed zo, of je nu of over 5 jaar met vragen maakt niet uit als me maar weet te vinden als het nodig is :Thumb

Goed weekend, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Falcon
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2021 13:02

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Falcon »

EdwinB schreef: 12 jun 2021 14:56 Hoi Rob,

Ik woon in Den Helder en heb lange ervaring met digitaal en N-spoor dus als je wat wil weten hoor ik het wel en is een afspraak zo gemaakt.
Wat ik had en nu heb kun je zien als je klikt op Zugeheim2 onder mijn naam.

Suc6.
Je hebt een pb.



gjdenas
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2019 14:54

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door gjdenas »

Medespoorder(s) gezocht: Rondom Utrecht woon zelf in Vleuten.
Spoort zelf analoog en met reedcontacten waar ik graag meer van wil weten. Als (80.e ) is digitaal voor mij te hoog gegrepen.
Als laatbloeier zijn er toch een aantal vragen. Mijn treinbaan is 160 X 130 X 90.

Sta open voor suggesties gerdenas40@gmail.com


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Bjor »

Ger,

Het is beter je emailadres niet op het forum te zetten. Dat kan je veel spam en andere rommel in je inbox opleveren.
Anderen kunnen je een persoonlijk bericht sturen via het forum. Dat is veiliger.
Overigens woon ik niet in de buurt.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Medespoorder(s) gezocht.

Bericht door Debvd »

Hoi Rob,

En net wat de andere buurtbewoners zeggen een afspraak is gauw gemaakt, kom zelf uit omgeving Wervershoof. Altijd van harte welkom

Bjorn


Plaats reactie