van Asperenlijn

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
fschuurman
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 dec 2023 02:11
Locatie: Heerhugowaard

Re: van Asperenlijn

Bericht door fschuurman »

maarten schreef: 03 apr 2024 19:52 Voor wat betreft je baan, het lijkt mij vrij diep. Als in, langer dan je armen. Als hier een verdieping bovenop komt, en er ontspoort een locje, hoe ga je daar dan bijkomen?
Ik ga op de bovenbouw een luik maken dat ik kan afnemen. En ik kan er vanaf de achterzijde bij. Het hoeft alleen maar een lok of wagon afnemen zijn. Via een ander spoor kan ik het opzetten.


Met vriendelijke groet,
Frank

ik bouw aan de van Asperenlijn
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
fschuurman
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 dec 2023 02:11
Locatie: Heerhugowaard

Re: van Asperenlijn

Bericht door fschuurman »

Ipharra schreef: 03 apr 2024 20:31 De software is misschien naar de gallemiezen, maar de bootloader van de Z21 is nog intact. Kwestie van de Z21 opstarten even wachten, en dan via de maintenance tool de firmware update opnieuw starten. Zie ook pagina 48 van de maintenance tool user manual. Kun je hier vinden https://www.z21.eu/en/downloads/manuals
Ik had eerder deze tip opgevolgd, maar via de WiFi. Vandaag heb ik de TP-Link aangesloten met een kabel aan de computer met de Maintenance Tool. De update vloog er zo door heen. Dat gaf een lekker gevoel. Met de WLAN Maintenance tool voor de Multimaus, die wireless is, kon ik daarna de MulitMaus updaten.

Het systeem werkt nu, en kan ik dan gaan aansluiten op de baan en het programmeer spoor.

BEDANKT voor de tip! van Roco heb ik na 3 dagen nog niets gehoord, en de leverancier heeft mij gisterenmorgen gemeld dat deze het bij Roco ging aanmelden. Ben benieuwd met wat voor tip deze komen. Nu de jas aan en op de motor naar kantoor voor de paasborrel :)

Fijn weekend allemaal


Met vriendelijke groet,
Frank

ik bouw aan de van Asperenlijn
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 505
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: van Asperenlijn

Bericht door Ipharra »

Hoi Frank,

Mooi dat het toch gelukt is. Staat ook in de user manual dat bij herhaalde mislukte pogingen je beter de boel met kabels tussen de apparaten kunt doen. Heb zelf ook een crashende firmware update gehad met mijn Z21 en op deze manier hersteld. Denk dat er vanuit Roco/Fleischmann hetzelfde antwoord komt als wat er in de user manual staat. Eventueel een andere optie was via je mobiele telefoon geweest middels de Z21 updater app. Deze vanuit de appstore installeren, inloggen op de router van de Z21 en dan op de update firmware optie klikken.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Plaats reactie