extra stroomafname

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
lelytrain
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:37

extra stroomafname

Bericht door lelytrain »

Ik wil mijn V60/BR360 locs van minitrix en mijn Koff's extra stroom af laten nemen zodat ze niet telkens stil staan. Mijn baan bevindt zich voor 90% ondergronds dus al blijven ze 1:20 keer staan dan nog is het heel frustrerend. De firma IMOTEC heeft plaatjes die onder de loc's geplaatst kunnen worden (niet bij de Koff), elders zag ik dat er speciale koppelingen zijn zodat de wagon voor extra stroomafname zorgt. Zelf dacht is dat het ook mogelijk zou moeten zijn draadjes vast te solderen tussen de loc en de wagon (inderdaad kunnen ze dan niet van elkaar af maar dat vind ik geen enkel probleem). Is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien weet waar je dat (plaatjes onder loc/stroomafname via wagon) zou kunnen laten doen?

Alvast dank.

Groet, André


Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2359
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: extra stroomafname

Bericht door H@Ns »

Hallo André,

Zie volgende link om je contactproblemen op te lossen:

http://www.freebit.nl/index.php?option= ... &Itemid=77

groetjes

Hans :D


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Onderwerp starter
lelytrain
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:37

Re: extra stroomafname

Bericht door lelytrain »

Beste Hans,

Voor mijn bestaande baan is dat niet zo zeer een oplossing. Ik kan niet bij mijn rails om een middengeleider te plaatsen. Hoe kijk je aan tegen mijn eerdere vragen/oplossingsrichtingen?

Groet, André


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: extra stroomafname

Bericht door Jos »

Hoi Andre,

Je zou ook een wagonnetje met binnenverlichting achter de loc kunnen hangen. Deze heeft al stroomafname. Vervolgens 2 dunne draadjes van de wagon naar de loc en je bent wat bedrijfszekerder.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: extra stroomafname

Bericht door Wesley »

[licht off-topic m.b.t. de link van Hans]
Bekijkt men foto’s van hogesnelheidslijnen ziet men ook een soort spoorstaaf in het midden van de rails liggen, daarmee is een discussie over natuurgetrouwe nabootsing overbodig.
Nu heb ik nog nooit een middenrail of iets wat erop lijkt gezien op een hogesnelheids- of klassieke lijn, maar dat zou aan mij kunnen liggen :roll:
[/licht off-topic]

Je beste optie is inderdaad om een goederenwagen stroom op te laten nemen en met twee draadjes doorverbinden op een manier dat het niet al te ernstig opvalt. Of - maar dat is niet voor alle locs even goed mogelijk, daar heb je zeker gelijk in - een sleper toevoegen ergens tussen de wielen die de stroom opneemt van de spoorstaaf, maar die dingen slijten ook weer...


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: extra stroomafname

Bericht door martinb »

Ik gebruik zelf krois koppelingen daarvoor. Mijn ervaringen met krois koppelingen (klik) zijn erg goed te noemen.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
lelytrain
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:37

Re: extra stroomafname

Bericht door lelytrain »

Beste Martin,

Die Krois koppelingen spreken mij erg aan. Je geeft of de site daarbij aan "alleen nog even de draadjes aansluiten". Dat gaat mij dus even niet lukken. Kan je deze koppelingen er ook in laten zetten, inclusief de aansluitingen op de loc en op de wielen van de wagon? Weet je misschien ook waar dat kan?

Groet,
André


Plaats reactie