Ik ben er druk mee bezig, maar het is veel (leuk!) werk. Ik heb gemerkt dat ik met Pattex 100% lijm en secondenlijm hetzelfde resultaat bereik. Ik maak de achterkant eerst met grof schuurpapier wat ruw. Daarna kan ik het op hout en styreen plakken en dat zit het ook stevig vast, maar als je een stevig kracht zet, dan springt het er uiteindelijk vanaf. Nu hoeft het niet te bewegen, dus de kans is groot dat het goed blijft zitten.
Het voordeel van gelamineerd papier is dat de plasticlaag aan de voor- en achterkant sterk en flexibel is. Het kreukt en scheurt niet en laat zich prima snijden.
Bovendien zijn er stukken die ik aan beide uiteinden gewoon met breed plakband vast kan plakken op hout. Dat blijft heel goed zitten en als de tape na jaren toch loslaat, kan ik het gewoon opnieuw vastplakken.
Andere stukken die wegvallen achter een andere wand kan ik haaks omvouwen en met twee kleine schroefjes in een houten blokje vastzetten.
Ik ben dan ook heel blij met mijn blokkendoos. Nee, niet zo een:
https://f.jwwb.nl/public/i/w/c/temp-vqu ... d818db.jpg
maar zo een:
https://tinyurl.com/yxv9k8e6
Die vond ik voor een paar Euro in een kringloopwinkel (geen scenerybouwer kan zonder!) en het beukenhout is ideaal om te gebruiken als bevestigingssteun voor allerlei objecten en je kunt er prima in boren en frezen. Het splijt niet, splintert niet en heeft allerlei handige vormen. Sinds mijn kleutertijd niet meer zo blij geweest met mijn blokkendoos

Nu had ik bedacht dat ik de kopwanden van de stationshal rond wilde maken. Ik heb lang gezocht naar twee halfronde wanden met een straal van ca 8xm. Uiteindelijk bleek ik een neef met een groothandel in installatietechniek te hebben en die verkoopt prachtige PVC rioolbuizen en -moffen. En zo'n mof past precies.
Dat het nog niet klaar is, komt omdat ik 3 uitgangen van bagageliften in de kopwanden van de perrons heb gemaakt. Daar moeten deuren in en uiteraard licht. De liften zelf zie je niet. Die staan achter de kopwanden.
De liftportalen:

In de hal komen twee wanden met etalages met kleding, fietsen, radio's e.d. Die etalages heb ik uit hout gefreesd en ook daar maak ik verlichting in.
De ruwbouw van de etalages. De totale ruimte wordt in drie gelijke delen verdeeld.

Er dan zijn er nog de drie ronde kiosken die je ook in mockup ziet op pagina 14. Die ben ik meteen aan het inrichten en bevestigen. En ook daar komt verlichting in.

Zodra e.e.a. op zijn plaats staat, volgens er nog wat foto's en een beschrijving van de constructie.
Maar nu eerst een paar nieuwe freesjes kopen. Ze zijn tot op de draad versleten....

Ben