Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hoi Harry ,wat een robuuste lok is die Br 96
Is die lok van Arnold ?
Hij heeft wel een as niet op de rails staan ,dat was bij Phildie een doodzonde in Railhobby
mvg Sjaak
Is die lok van Arnold ?
Hij heeft wel een as niet op de rails staan ,dat was bij Phildie een doodzonde in Railhobby
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Die 96er is inderdaad een arnold. Geweldige loks om te zien. Daarnaast in model ook echt beresterk. Plus dat ondanks de leeftijd ze digitaal ook echt schitterend rijden.
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hoi Alwin, Sjaak en Joost,
Dank voor jullie bezoekjes. Het is inderdaad een Arnold lok. Dit is de meeste betaalbare versie, want de gekleurde (Beierse) versies worden tegenwoordig tweedehands verkocht voor 150 euri of meer. Da's mij wat te gortig voor dergelijke oudjes. Maar ook in het echt was-ie zeer indrukwekkend; ik meen zelfs de grootste tenderlok ooit gebouwd in Europa. Deze BR 96 (Beiers type-aanduiding Gt 2x 4/4) trok samen met de BR 95 (de Pruissische T20) de zwaarste treinen op grote hellingtrajecten, waaronder de zogenaamde Schiefe Ebene in Beieren. Dat moet een zeer indrukwekkend gezicht zijn geweest.
@ Sjaak,
Goed gezien, was mij niet eens opgevallen
@ Alwin,
Je hebt groot gelijk, als we zelf maar weten welke zo goed als onzichtbare details we maken.
Dank voor jullie bezoekjes. Het is inderdaad een Arnold lok. Dit is de meeste betaalbare versie, want de gekleurde (Beierse) versies worden tegenwoordig tweedehands verkocht voor 150 euri of meer. Da's mij wat te gortig voor dergelijke oudjes. Maar ook in het echt was-ie zeer indrukwekkend; ik meen zelfs de grootste tenderlok ooit gebouwd in Europa. Deze BR 96 (Beiers type-aanduiding Gt 2x 4/4) trok samen met de BR 95 (de Pruissische T20) de zwaarste treinen op grote hellingtrajecten, waaronder de zogenaamde Schiefe Ebene in Beieren. Dat moet een zeer indrukwekkend gezicht zijn geweest.
@ Sjaak,
Goed gezien, was mij niet eens opgevallen
@ Alwin,
Je hebt groot gelijk, als we zelf maar weten welke zo goed als onzichtbare details we maken.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo N-fans,
De ontbrekende cylinderdeksel op mijn BR 96 (jaren geleden 2e hands gekocht) is ooit vervangen door een lelijk stukje polystyreen. Dat gaat veranderen:
En ook de beschadigde ladder op de tender links zal worden aangepakt:
Laat Kuswa nu een ombouwsetje hebben voor de BR 96 met precies die ladders en cylinderdeksels:
Er zit ook een hekwerk bij voor de kolenkast, maar ik weet nog niet of ik die gebruik. Deze BR 96 had reeds een opgehoogde kolenkast. De decals zijn ook beschikbaar, dus de klus kan beginnen:
De ontbrekende cylinderdeksel op mijn BR 96 (jaren geleden 2e hands gekocht) is ooit vervangen door een lelijk stukje polystyreen. Dat gaat veranderen:
En ook de beschadigde ladder op de tender links zal worden aangepakt:
Laat Kuswa nu een ombouwsetje hebben voor de BR 96 met precies die ladders en cylinderdeksels:
Er zit ook een hekwerk bij voor de kolenkast, maar ik weet nog niet of ik die gebruik. Deze BR 96 had reeds een opgehoogde kolenkast. De decals zijn ook beschikbaar, dus de klus kan beginnen:
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo N-fans,
Er zou nog een fotootje volgen van de gepimpte oude BR 50. Hierbij dan de 7175 met cabinetender (opnieuw staat 1 wielstel niet op de rails):
En een fotootje van de Gms 55 die eindelijk klaar is. Zoals eerder te lezen was heeft deze Gms 55 nieuwe treeplanken, sluitseinhouders, handrails en Seilösen.
Ik moet wel de neiging onderdrukken om de enorme N-koppelingen eraf te halen en te vervangen door imitatie schroefkoppelingen
Er zou nog een fotootje volgen van de gepimpte oude BR 50. Hierbij dan de 7175 met cabinetender (opnieuw staat 1 wielstel niet op de rails):
En een fotootje van de Gms 55 die eindelijk klaar is. Zoals eerder te lezen was heeft deze Gms 55 nieuwe treeplanken, sluitseinhouders, handrails en Seilösen.
Ik moet wel de neiging onderdrukken om de enorme N-koppelingen eraf te halen en te vervangen door imitatie schroefkoppelingen
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo N-fans,
Ik ben bezig met de brandweerkazerne van Vollmer voor een diorama. Het is niet alleen zelfbouw of scratchbuilding wat de klok slaat. Zeker de Vollmer polystyreen bouwpakketten vind ik prettig om te bouwen. Maar dat is hier geen kwestie van het doosje schudden en klaar is kees. De plastic glans wordt teniet gedaan door alle onderdelen te schilderen terwijl ze nog aan de gietboompjes zitten. Daarna losknippen en de snijvlakken bijwerken met verf.
Als het modelletje vakwerkwanden heeft, volgt een speciale behandeling. Ik heb dat op dit forum al eens eerder in detail laten zien (zie de tweede link in mijn handtekening). De vakken tussen de balken worden opgevuld met gips om een realistisch uiterlijk te krijgen. Het aardige van deze methode is dat het gips met wat bewerkingen net echt lijkt. Voordat de wanden worden gemonteerd, wordt e.e.a. verouderd met washes en krijt en als laatste gaat het imitatie-vensterglas erin. Met dit resultaat:
Voordat het model verder in elkaar gezet wordt, wordt de grondplaat geweatherd met een wash van verdunde zwarte verf:
En dan volgen de tussenvloeren om inkijk van de ene naar de andere verdieping te voorkomen. Ik maak geen gebruik van binnenverlichting, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden:
En ik plaats ook een binnenwandje, om te voorkomen dat je door het gebouwtje heen kunt kijken. Bij grote gebouwen als dit, vind ik dat nogal onrealistisch. Tussenvloeren en binnenwanden zijn gewoon stukjes (wit) karton:
Volgende stap is het dichten van eventuele naden met wat putty of autoplamuur. In dit geval zat er een storende naad in een van de hoeken van de toren:
Bij Vollmer kunnen poorten e.d. meestal worden geopend, maar dat levert lelijk grote scharnierpunten op. Die worden ook dichtgemaakt met putty, want deuren hoeven voor mij niet open en dicht te kunnen:
Tot zover dan maar weer. Volgende stap zijn dak en dakkapellen en het dak weatheren. Maar dat moet allemaal nog gebeuren.
Ik ben bezig met de brandweerkazerne van Vollmer voor een diorama. Het is niet alleen zelfbouw of scratchbuilding wat de klok slaat. Zeker de Vollmer polystyreen bouwpakketten vind ik prettig om te bouwen. Maar dat is hier geen kwestie van het doosje schudden en klaar is kees. De plastic glans wordt teniet gedaan door alle onderdelen te schilderen terwijl ze nog aan de gietboompjes zitten. Daarna losknippen en de snijvlakken bijwerken met verf.
Als het modelletje vakwerkwanden heeft, volgt een speciale behandeling. Ik heb dat op dit forum al eens eerder in detail laten zien (zie de tweede link in mijn handtekening). De vakken tussen de balken worden opgevuld met gips om een realistisch uiterlijk te krijgen. Het aardige van deze methode is dat het gips met wat bewerkingen net echt lijkt. Voordat de wanden worden gemonteerd, wordt e.e.a. verouderd met washes en krijt en als laatste gaat het imitatie-vensterglas erin. Met dit resultaat:
Voordat het model verder in elkaar gezet wordt, wordt de grondplaat geweatherd met een wash van verdunde zwarte verf:
En dan volgen de tussenvloeren om inkijk van de ene naar de andere verdieping te voorkomen. Ik maak geen gebruik van binnenverlichting, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden:
En ik plaats ook een binnenwandje, om te voorkomen dat je door het gebouwtje heen kunt kijken. Bij grote gebouwen als dit, vind ik dat nogal onrealistisch. Tussenvloeren en binnenwanden zijn gewoon stukjes (wit) karton:
Volgende stap is het dichten van eventuele naden met wat putty of autoplamuur. In dit geval zat er een storende naad in een van de hoeken van de toren:
Bij Vollmer kunnen poorten e.d. meestal worden geopend, maar dat levert lelijk grote scharnierpunten op. Die worden ook dichtgemaakt met putty, want deuren hoeven voor mij niet open en dicht te kunnen:
Tot zover dan maar weer. Volgende stap zijn dak en dakkapellen en het dak weatheren. Maar dat moet allemaal nog gebeuren.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Wauw Harry, dat ziet er geweldig uit zo. Ook maar eens naar je link over vakwerkhuizen kijken.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Erg mooi Harry! Dat vakwerk ziet er erg goed uit. Ik heb de vakjes van mijn restaurant niet opgevuld met gips, maar alleen de muur geschilderd. Dat is toch minder mooi. Een volgende keer ga ik jouw methode proberen!
Wat betreft die gigantische scharnieren: ik heb een schuur van Vollmer die hetzelfde heeft. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik het kan camoufleren.
Groet, Wim
Wat betreft die gigantische scharnieren: ik heb een schuur van Vollmer die hetzelfde heeft. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik het kan camoufleren.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo Harry,
Heel erg mooi.
Ik ben ook bezig met gebouwen, maar zo mooi en realistisch als die van jou worden ze niet.
Ik doe er wel verlichting in. Dat vindt mijn vrouw namelijk mooi. Het levert overigens een hoop extra werk op om lichtlekkages te voorkomen.
m.vr.gr.
Hans
Heel erg mooi.
Ik ben ook bezig met gebouwen, maar zo mooi en realistisch als die van jou worden ze niet.
Ik doe er wel verlichting in. Dat vindt mijn vrouw namelijk mooi. Het levert overigens een hoop extra werk op om lichtlekkages te voorkomen.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Heren,
Dank voor de complimentjes.
@ Nico,
Ik heb zojuist gezien dat daar nog foto-emmer plaatjes staan. Ik zal ze eens vervangen.
@ Wim,
Vooraf de vakjes een beetje vullen met wat in alles- of plasticlijm gedrenkt zand of zo. Dat geeft een uitstekende hechtlaag voor het gips.
@ Hans,
Ik heb mijn vrouw om die reden een keertje een zelfbouw huisje gegeven (schaal 1:80, zie mijn tweede linkje) waarin ik licht heb aangebracht (lampje en batterijhoudertje erin, schakelaartje aan de achterzijde). Vandaar dat ik weet hoe lastig het is om lichtlekkages te vermijden. En die papieren binnenzijdes met opgedrukte gordijnen vind ik maar niks.
Dank voor de complimentjes.
@ Nico,
Ik heb zojuist gezien dat daar nog foto-emmer plaatjes staan. Ik zal ze eens vervangen.
@ Wim,
Vooraf de vakjes een beetje vullen met wat in alles- of plasticlijm gedrenkt zand of zo. Dat geeft een uitstekende hechtlaag voor het gips.
@ Hans,
Ik heb mijn vrouw om die reden een keertje een zelfbouw huisje gegeven (schaal 1:80, zie mijn tweede linkje) waarin ik licht heb aangebracht (lampje en batterijhoudertje erin, schakelaartje aan de achterzijde). Vandaar dat ik weet hoe lastig het is om lichtlekkages te vermijden. En die papieren binnenzijdes met opgedrukte gordijnen vind ik maar niks.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Bedankt voor de tip Harry!
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Harry,
vandaag je hele draadje maar eens door gelezen. Wouw ik ben fan. Onwijs mooi en realistisch gebouwd. Kijk uit naar volgende updates.
vandaag je hele draadje maar eens door gelezen. Wouw ik ben fan. Onwijs mooi en realistisch gebouwd. Kijk uit naar volgende updates.
Groet Rieks
N scale, what else?
N scale, what else?
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo Rieks,
Dank voor je bezoekje. Het gaat allemaal niet zo hard hier. Maar vandaag wel begonnen met het pimpen van Wiking vrachtwagentjes. Eerst maar een met de Magirus uit de jaren '60. Wiking heeft twee versies uitgebracht in allerlei varianten. De kleine vrachtwagen type 100 D 7 (
hier) en de grotere Saturn TE trekker (hier). Beide types hadden witte grilles, dus dat moest eerst gebeuren. De twee trekkers rechts zijn de Saturn TE met de dubbelcabine.
Dat was nogal een priegelwerkje:
Net zoals het voorzien van de grilles van een zwarte wash. Ook de bumper in halfglanzend zwart geschilderd:
Dank voor je bezoekje. Het gaat allemaal niet zo hard hier. Maar vandaag wel begonnen met het pimpen van Wiking vrachtwagentjes. Eerst maar een met de Magirus uit de jaren '60. Wiking heeft twee versies uitgebracht in allerlei varianten. De kleine vrachtwagen type 100 D 7 (
hier) en de grotere Saturn TE trekker (hier). Beide types hadden witte grilles, dus dat moest eerst gebeuren. De twee trekkers rechts zijn de Saturn TE met de dubbelcabine.
Dat was nogal een priegelwerkje:
Net zoals het voorzien van de grilles van een zwarte wash. Ook de bumper in halfglanzend zwart geschilderd:
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Netjes! Alleen had ik eerst de cabine in z'n geheel geverfd, al dan niet in een andere kleur. Met een laagje verf is de plastic-shine er af, staat meteen een stuk mooier.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo Maarten,
Daar heb je gelijk in. Ik ga het geheel wel een beetje weatheren, maar de plastic look krijg je daar niet mee weg. Schilderen heeft ook wel nadelen, zoals je hieronder ziet:
De truck is geverfd met Revell kunstharsverf (2 lagen) maar daarmee raak je wel wat details kwijt. Met acrylverf is dat overigens ook zo in mijn ervaring.
De spiegels (FKS) zitten er al op. Nu nog het Magirus symbool aanstippen en ruitewissers en een nummerbord aanbrengen. Ondertussen ook begonnen met het verfijnen van mijn Mercedes trucks, althans de Neue Generation modellen. Daarvan volgen morgen een paar fotootjes.
Daar heb je gelijk in. Ik ga het geheel wel een beetje weatheren, maar de plastic look krijg je daar niet mee weg. Schilderen heeft ook wel nadelen, zoals je hieronder ziet:
De truck is geverfd met Revell kunstharsverf (2 lagen) maar daarmee raak je wel wat details kwijt. Met acrylverf is dat overigens ook zo in mijn ervaring.
De spiegels (FKS) zitten er al op. Nu nog het Magirus symbool aanstippen en ruitewissers en een nummerbord aanbrengen. Ondertussen ook begonnen met het verfijnen van mijn Mercedes trucks, althans de Neue Generation modellen. Daarvan volgen morgen een paar fotootjes.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
En we priegelen weer verder. Hieronder ter vergelijking een niet geschilderde Magirus, met andere, beter passende spiegels:
De brandweerwagens hebben weer andere spiegels en zijn ook voorzien van (verschillende) nummerborden:
En als laatste een Saturn trekker met een bordje voor internationaal transport. Hieraan ontbreken nog de spiegels:
De brandweerwagens hebben weer andere spiegels en zijn ook voorzien van (verschillende) nummerborden:
En als laatste een Saturn trekker met een bordje voor internationaal transport. Hieraan ontbreken nog de spiegels:
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Leuk gedaan Harry, ben gek op dit soort details. Waar komt dat TIR bordje vandaan?
Groet Rieks
N scale, what else?
N scale, what else?
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo Rieks,
Dat is van FKS. Zie hier. Ze hebben nog veel meer mooie dingen, zoals de achterlichten op deze Mercedes NG:
En de voorzijde van deze truck heeft ook nog een ander bordje van FKS:
Geinspireerd op het grote voorbeeld
Dat is van FKS. Zie hier. Ze hebben nog veel meer mooie dingen, zoals de achterlichten op deze Mercedes NG:
En de voorzijde van deze truck heeft ook nog een ander bordje van FKS:
Geinspireerd op het grote voorbeeld
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Berichten: 3217
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Harry,
Jeetje hoe krijg je die nummerborden er zo mooi op.
ik heb het ook wel eens geprobeerd maar dat is te klein voor mijn vingers.
ziet er goed uit en is toch een stapje verder....
mvrgr Bob
Jeetje hoe krijg je die nummerborden er zo mooi op.
ik heb het ook wel eens geprobeerd maar dat is te klein voor mijn vingers.
ziet er goed uit en is toch een stapje verder....
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo Bob,
Dank voor je bezoekje. Goed licht, een leesbril en een goed pincet. De nummerborden zijn stickertjes, de overige zijn decals, die ik met een kwastje of cocktailprikkertje op hun plaats breng.
Dank voor je bezoekje. Goed licht, een leesbril en een goed pincet. De nummerborden zijn stickertjes, de overige zijn decals, die ik met een kwastje of cocktailprikkertje op hun plaats breng.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Dank je wel Harry. Gauw maar even bezoekje aan fks brengen.
Groet Rieks
N scale, what else?
N scale, what else?
-
- Moderator
- Berichten: 4685
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Heel mooi allemaal. Dank voor de tip van FKS. Was hen uit het oog verloren zeg maar.
Heb hier ook enkele auto's liggen die ik wil gaan supperen.
Groetjes
Hoontje
Heb hier ook enkele auto's liggen die ik wil gaan supperen.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Harry,
Wat knappen de vrachtwagens enorm op met een likje verf en het toevoegen van de kleine details.
Groet, Clemens
Wat knappen de vrachtwagens enorm op met een likje verf en het toevoegen van de kleine details.
Groet, Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Hallo Clemens, Alwin en Rieks,
Dank voor jullie bezoekjes. Ik vind het zelf ook enorm opknappen als je wat verder detailleert. Ik gaf al een voorproefje van het superen van de Mercedes Neue Generation trucks. Die stammen uit 1973 en zijn dus net te jong voor tijdperk III. Maar ik vind ze erg fraai, dus heb er een aantal onderhanden genomen. Hierbij nog wat fotootjes.
Eerst de grille zwart geschilderd:
Spiegels gemonteerd:
en ruitenwissers:
Heleboel gepriegel, maar het lastige vind ik nog het schilderen van de logo's. Bij de truck op de onderste foto is dat gedaan met een kwastje, heel weinig verf en het penseel plat op het logo. Vooralsnog het beste resultaat, maar dat is meer geluk dan behendigheid. De rest is bepaald minder geslaagd en dus geen foto waard. Ook de methode met de tandenstoker heb ik geprobeerd, zoasl bij onderstaande Stuttgarter busjes:
Dat is het dus ook niet echt. Iemand nog tips?
Dank voor jullie bezoekjes. Ik vind het zelf ook enorm opknappen als je wat verder detailleert. Ik gaf al een voorproefje van het superen van de Mercedes Neue Generation trucks. Die stammen uit 1973 en zijn dus net te jong voor tijdperk III. Maar ik vind ze erg fraai, dus heb er een aantal onderhanden genomen. Hierbij nog wat fotootjes.
Eerst de grille zwart geschilderd:
Spiegels gemonteerd:
en ruitenwissers:
Heleboel gepriegel, maar het lastige vind ik nog het schilderen van de logo's. Bij de truck op de onderste foto is dat gedaan met een kwastje, heel weinig verf en het penseel plat op het logo. Vooralsnog het beste resultaat, maar dat is meer geluk dan behendigheid. De rest is bepaald minder geslaagd en dus geen foto waard. Ook de methode met de tandenstoker heb ik geprobeerd, zoasl bij onderstaande Stuttgarter busjes:
Dat is het dus ook niet echt. Iemand nog tips?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38
Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach
Misschien net als kinderen met een aardappel doen
Maar dan met een stukje rubber(gum) of een stevig iets en dan tamponeren
Maar dan met een stukje rubber(gum) of een stevig iets en dan tamponeren