Hallo N-fans,
Het is tijd voor het zout in de soep, zoals onze oosterburen zeggen.
@ Ben
Op dit lijntje reed in tijdperk 2 inderdaad alleen de Kittel, met op zondag een versterkingswagon voor de wandelaars. Goederen werden in
Dittwar ook verladen, al was dat zeer bescheiden. Ik kom daar later nog op terug bij het bouwen van segment
Dittwar II.
@ Sjaak & Norman
Dank voor jullie bezoekje en complimenten.
@ Rieks
Het meeste is inderdaad zeemos, al is er ook wat IJslands mos en gewoon wat grove schuimvlokken. Voor he bladerdakje op de voorgrond heb ik Polàk Naturex gebruikt. Vrij kostbaar spul maar wel heel fijn (max. 0,6 mm). Dat gebruik ik alleen voor bomen en struiken aan de voorkant.
Eerst de goederenloods van de nodige details voorzien. Dat het hier om tijdperk 2 gaat is te zien aan de kar met zwenkwieltje (Schiffer) en de gaslantaarn (Ratio) links:
De lange balk onder het dakbeschot is niet helemaal conform het grote voorbeeld, want stond op een foto uit 1997
Ook aan de zijde van de wachtruimte een gaslantaarn, nu met laddertje.
En ook dat is conform het grote voorbeeld. Onderstaande foto uit de dertiger jaren komt uit een artikel van Robert Frei over het "Dibbermer Bahnhöfle" in het boek van Edelmann e.a.,
Die Eisenbahn im Main-Tauber-Kreis (p. 236). Het is een van de zeer weinige foto's uit tijdperk 2.
En de eerste Preisertjes zijn gearriveerd. Meer zullen het er niet worden ...
Ondertussen wordt nog aan nieuwe details gewerkt, zoals een wisselsteller (Weinert):
Laddertjes (Bavaria), oude steekwagens (Schiffer) en fietsen (Artitec):
En tenslotte een bouwpakketje voor zeer fraaie telefoonpalen van het tjechische merk Miniatur, ooit in Dortmund gekocht maar verder nooit meer gezien:
