Nieuweschans in de jaren 80 in N

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Nielsie600
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08

Nieuweschans in de jaren 80 in N

Bericht door Nielsie600 »

Zoals ik in het voorstel topic al aangaf had ik een baanplan gemaakt op Nieuweschans in de jaren 80. De meeste van dit spoorplan heb ik dan ook overgenomen. Tevens heb ik een onderstation welke groen is toegevoegd. Het geheel bestaat uit fleischmann (Roco) railmateriaal met de bochten van fleischmann in het onderstation. Hopelijk hebben jullie nog tips!
Bijlagen
nieuweschans baanplan nieuw.png
nieuweschans baanplan nieuw.png (40.09 KiB) 3206 keer bekeken


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Nieuweschans in de jaren 80 in N

Bericht door spoor65 »

Niels,

Je ruimte is natuurlijk de beperkende factor, in jouw voorstelrondje heb je al de bedenking kunnen lezen voor wat betreft de diepte van jouw baan,
50cm is idd behoorlijk krapjes. 10 cm meer geeft je net wat meer mogelijkheden.

Voor wat betreft jouw ontwerp.

leuk eenvoudig station aan een enkelsporig baanvak. laad/los c.q. opstelspoortjes aan de korte kant, zo niet gewoon te kort.

voor de rest is het alleen jammer genoeg eigenlijk alleen maar een rondje om de kerk, jouw 3sporen schaduwstation geven welliswaar wat maar mogelijkheden maar spannend word het er niet van.

mijn mening, probeer je station schuin over de beschikbare ruimte te leggen, ga wat meer in hoogtes werken, maak wat extra rijlengte door b.v. een soort van hondenbot te maken. je plan zal er speelser van worden, en daarmee veel langer plezier geven.

M.v.g.

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Nielsie600
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08

Re: Nieuweschans in de jaren 80 in N

Bericht door Nielsie600 »

Feddy,

Ik heb net even weer opgemeten, en kwam uiteindelijk op 63 centimeter uit dat scheelt dan toch maar liefst 13 cm!

Me bochten pas ik dan ook even aan. De sporen achter sein C7 is wel een goed idee om langer te maken. De andere zijn meer uitloopspoortjes van vervallen sporen die zijn opgebroken,die blijven dan ook zo liggen.

Het idee achter dit is dat ik op zich in de lengte in de toekomst kan uitbreiden,maar eerst wil weten of ik dit klaar krijg,daarna komt er zeker nog een vervolg op en zal het baantje ook speelser worden ;) !



Onderwerp starter
Nielsie600
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08

Re: Nieuweschans in de jaren 80 in N

Bericht door Nielsie600 »

kijk eens: Versie 2!
Bijlagen
nieuweschans baanplan nieuw.png
nieuweschans baanplan nieuw.png (40.12 KiB) 3106 keer bekeken



CommDante
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 aug 2013 00:15
Locatie: In de buurt van Haarlem.

Re: Nieuweschans in de jaren 80 in N

Bericht door CommDante »

Afgezien van het hondebot/'achtje' idee .. wellicht een idee om net 2 of 3 van de bocht-delen te laten zien? Haalt wellicht het 'natuurgetrouw' weg, maar geeft toch aardig wat cm extra om je treinen binnen te zien komen.

-My 2 cents. Hope they helped.


Mijn baanplan - U-vorm van 2x4 meter
Plaats reactie