hoe werkt digitaal?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
jermenië

hoe werkt digitaal?

Bericht door jermenië »

ik wil met digitaal beginnen en vraag me af hoe het werkt met de aansturing, de decorders inbouwen, enz.
ik ben een volledige starter en weet niks over digitaal.

nieuwsbalk jermenië
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde

Onderwerp starter
jermenië

Re: hoe werkt digitaal?

Bericht door jermenië »

rveijkwwnl schreef:Welkom onbekende,

Het is gebruikelijk dat men zich even voorstelt, en zo ook afsluit met een naam.

Maar een passend antwoord, zie viewforum.php?f=26 alhier
Voor nog meer info, zie http://www.nproject.org/nl/

simpeler kan haast niet, je zult er moeite voor moeten doen, het komt nooit vanzelf aanwaaien

Ronald
ik heet jamy

nieuwsbalk jermenië
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde

Onderwerp starter
jermenië

Bericht door jermenië »

ik bedoel met de computer besturen.
jamy

nieuwsbalk jermenië

Onderwerp starter
jermenië

Bericht door jermenië »

welke besturingssystemen werken bij koploper.
jamy

nieuwsbalk jermenië

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Hoi Jamy,

Koploper werkt met Windows.

Groet,

Hoontje

Onderwerp starter
jermenië

Bericht door jermenië »

Hoontje schreef:Hoi Jamy,

Koploper werkt met Windows.

Groet,

Hoontje
ik bedoel een besturingssysteem als het trix mobile station of het marklin centraal station.

nieuwsbalk jermenië

evo

Bericht door evo »

Als je nou eens begint met de zoekfunctie van het forum gebruiken, googelen en oude draadjes lezen, worden al je vragen beantwoord.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
jermenië

Bericht door jermenië »

dankjewel

nieuwsbalk jermenië

anne w

Bericht door anne w »

Beste Jamy,

Ga eind augustus naar Houten, daar vind je twee digitale n-banen, Rautenhaus en Raptor, eind september naar Den Bosch, daar vind je zo ongeveer alle digitale systemen die er zijn en half oktober naar Eurospoor, goed kijken en vragen, daarna heb je een begin.

Groet, Anne W

H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

FidOo

Bericht door FidOo »

Jamy,

Kijk ook eens op deze website:

Www.n-project.org

Op deze website staat bijna alles wat je wilt weten over modeltreinen.

Overigens Ben je nog heel jong. (da's niet erg, want dat zijn we allemaal geweest)

Maar ik kan me voorstellen dat je een beetje zakgeld krijgt. En digitaal is best wel duur.

Als ik een advies mag geven dan zou ik een analoge startset kopen en wat extra rails. Sluit dit aan en ga hier eens lekker mee spelen. Je kunt dan later wissels met drukknopjes bedienen. En zo steeds een beetje meer kopen. Als je iets moet aansluiten vraag dan je papa even of hij je helpt.

En zoals Anne al zei. Kijk ook eens op een beurs bij jou in de buurt. Daar kun je veel zien en leren!

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
jermenië

Bericht door jermenië »

is dit een goede startersset:
Start-Set "Moderner Güterverkehr".
Minitrix - Art.Nr. 11135 Spur: Minitrix Epoche: VI
want het valt me op dat de trein met een 9 volt blokbatterij moet worden gevoed dus vroeg ik me af of de trein ook met een 12 volt transformator gevoed kan worden zonder dat die ontploft.
p.s. ik vind het de ideale goederentrein voor mij omdat die maar 130 euro is en het ook een nederlands model is. (jermenië bestelt vooral nederlandse treinen)

nieuwsbalk jermenië

FidOo

Bericht door FidOo »

Absoluut is dat een mooie startset.

Je kunt hier absoluut ook een transformator voor gebruiken. Die batterij is niet nodig (doen ze om het goedkoop en makkelijk te houden).

Een trafo kun je voor 15 euro 2e hands kopen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
jermenië

Bericht door jermenië »

FidOo schreef:Absoluut is dat een mooie startset.

Je kunt hier absoluut ook een transformator voor gebruiken. Die batterij is niet nodig (doen ze om het goedkoop en makkelijk te houden).

Een trafo kun je voor 15 euro 2e hands kopen.
ik denk dat ik de trafo voor kerst ga vragen en ik vind de prijs ook zeer goed.
jammer dat die startersset nog niet leverbaar is maar ik ga wel zo snel mogelijk aan de omgeving werken.

nieuwsbalk jermenië
Plaats reactie