remhuisjes
remhuisjes
ik vraag me af op welke wagon een trein van b.v. 10 wagons remhuisjes moet hebben.
ik heb overal op het internet gezocht maar kan geen antwoord vinden.
ik heb overal op het internet gezocht maar kan geen antwoord vinden.
Re: remhuisjes
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Tot 1925 reden - in Duitsland althans - de treinen met remmers op de wagons. Het aantal werd bepaald door lengte en gewicht van de trein. In ieder geval had de laatste wagon een (bemand) remmershuisje. Er reden dus ook wagons mee met remmershuisje, maar zonder remmer. Na 1925 werd de doorgaande luchtrem gebruikt en waren remmers eigenlijk overbodig. Soms reden er nog remmers mee in treinen met slecht remwerk. De remmershuisjes bleven tot ca 1960 op goederenwagons gehandhaafd, maar ze waren dan alleen bemand om een wagon op een rangeerheuvel af te remmen. Of een rangeerder zette een losse wagon met die rem vast op een opstelspoor. Of een wagon met een remmershuisje voor- of achterop loopt, is niet belangrijk.
Als je treinen in tijdperk III of later rijden, maakt het dus helemaal niks uit hoeveel wagons een remmershuisje hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ben
Als je treinen in tijdperk III of later rijden, maakt het dus helemaal niks uit hoeveel wagons een remmershuisje hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: remhuisjes
dankje voor de uitleg.Bjor schreef:Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Tot 1925 reden - in Duitsland althans - de treinen met remmers op de wagons. Het aantal werd bepaald door lengte en gewicht van de trein. In ieder geval had de laatste wagon een (bemand) remmershuisje. Er reden dus ook wagons mee met remmershuisje, maar zonder remmer. Na 1925 werd de doorgaande luchtrem gebruikt en waren remmers eigenlijk overbodig. Soms reden er nog remmers mee in treinen met slecht remwerk. De remmershuisjes bleven tot ca 1960 op goederenwagons gehandhaafd, maar ze waren dan alleen bemand om een wagon op een rangeerheuvel af te remmen. Of een rangeerder zette een losse wagon met die rem vast op een opstelspoor. Of een wagon met een remmershuisje voor- of achterop loopt, is niet belangrijk.
Als je treinen in tijdperk III of later rijden, maakt het dus helemaal niks uit hoeveel wagons een remmershuisje hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ben
ik rij trouwens NEM VI en werk samen met jamy aan het fictieve land jermenië (ik had jamy gisteren op het forum ontmoet) dus ik bedenk nu opeens dat ik dat dus zelf met overleg met jamy kan bepalen want de regels in jermenië zijn zelfbedacht door jamy en mij.
Re: remhuisjes
yrenbrack, ik denk dat het beter is om helemaal geen remhuisjes te hanteren.
nieuwsbalk jermenië
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde
Re: remhuisjes
@jamy
wat ik denk is gewoon op sommigen treinen een wagon met een remmershuisje te maken vanwege de veiligheid voor de bewoners van jermenië.
wat ik denk is gewoon op sommigen treinen een wagon met een remmershuisje te maken vanwege de veiligheid voor de bewoners van jermenië.
Re: remhuisjes
In de echte wereld, in tijdperk VI waren alle remhuisjes al lang eraf gesloopt / verdwenen. Hoogstens nog wat museaal gedoe, maar in het echt was alles al weg. Wat je in je eigen wereld doet kan inderdaad afwijken, niemand houdt je tegen.
Re: remhuisjes
zo wil ik het horen!martinb schreef:In de echte wereld, in tijdperk VI waren alle remhuisjes al lang eraf gesloopt / verdwenen. Hoogstens nog wat museaal gedoe, maar in het echt was alles al weg. Wat je in je eigen wereld doet kan inderdaad afwijken, niemand houdt je tegen.
ik heb trouwens met yrenbrack afgesproken via een p.b. dat er geen remhuisjes in jermenië komen.
nieuwsbalk jermenië
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde
Re: remhuisjes
Nou nou, korte beleidslijnen in jermenië! Kunnen ze in het echt in NL nog een voorbeeld aan nemen.
Re: remhuisjes
wat bedoel je met korte beleidsleinen?martinb schreef:Nou nou, korte beleidslijnen in jermenië! Kunnen ze in het echt in NL nog een voorbeeld aan nemen.
Re: remhuisjes
Dat jullie snel overleggen en beslissingen nemen. In de Nederlandse politiek en het bedrijfsleven zou de beslissing om geen remmershuisjes te plaatsen ongeveer zeveneneenhalf jaar duren en drie kabinetten laten vallen.
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
Re: remhuisjes
lolDetlev schreef:Dat jullie snel overleggen en beslissingen nemen. In de Nederlandse politiek en het bedrijfsleven zou de beslissing om geen remmershuisjes te plaatsen ongeveer zeveneneenhalf jaar duren en drie kabinetten laten vallen.