Achter op de TC staan de kleuren vermeld voor de standaard draden om eea aan te sluiten, achtereenvolgens (van l naar r) violet, violet/wit (programmeer), violet/wit, violet (dcc), zwart en geel (aansluiting trafo). Maar wat zijn de + en - polen van de andere 2, of maakt het helemaal niets uit (dcc is een soort wisselspanning)? Ik ben bezig met mijn ringleidingen, eea is makkelijk te corrigeren, maar ik doe iets liever meteen goed. Dank voor jullie reactie.
Rob
Beginnersvraag FLM Twincenter
Beginnersvraag FLM Twincenter
Laatst gewijzigd door Rtoonen op 02 sep 2013 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Re: Beginnersvraag FLM Twincenter
Eigenlijk staat dat allemaal netjes in het handboek van de TC.
De gemeenschappelijke aansluiting is de aansluiting waarop en waarmee de trafo met een draad is verbonden. Dat kun je als de MIN zien.
Ook wel de Common-Ground genoemd.
Mvg
Wim.
De gemeenschappelijke aansluiting is de aansluiting waarop en waarmee de trafo met een draad is verbonden. Dat kun je als de MIN zien.
Ook wel de Common-Ground genoemd.
Mvg
Wim.
Het handboek: Violett: hintere schienen, Violet-weiss vordere schienen. Oftewel maakt weinig uit, als je alle draden natuurlijk maar consequent aansluit.
Rob
Rob
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Dan zou ik het handboek en het getekende aansluitschema nog maar eens aandachtig bestuderen. Die schema's en handboeken maken ze niet voor niets, alhoewel niemand leest ze.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
en dat kan ik als geen ander be amen.
wil je geen rare bezetmeldingen, vreemd rijgedrag, niet schakelende wissels, rook uit decoders lees gewoon de manual oftewel RTFM.
wil je geen rare bezetmeldingen, vreemd rijgedrag, niet schakelende wissels, rook uit decoders lees gewoon de manual oftewel RTFM.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here