Neu Bärental
Neu Bärental
Doordat ik mijn vorige baan moest afbreken wegens "verhuizing" naar een andere kamer heb ik besloten alles opnieuw te doen. Zo is het bijvoorbeeld de bedoeling dat ik nu voor volledig digitaal ga.
En zo is er ook zomaar toevallig een soort van baanplan uit gekomen.
En graag wil ik daar wat commentaar en/of op en aanmerkingen op ontvangen.
En zo is er ook zomaar toevallig een soort van baanplan uit gekomen.
En graag wil ik daar wat commentaar en/of op en aanmerkingen op ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Jelle, heb je ook ruimte voor een schaduw station?
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Neu Bärental
Ja, schaduwstation zit onder de baan aan de rechter kant.
Daar zijn twee stukken rails waar de inrit en uitrit van het schaduwstation is.
Ik had de tekst erbij gezet, maar is een beetje klein uitgevallen.
Daar zijn twee stukken rails waar de inrit en uitrit van het schaduwstation is.
Ik had de tekst erbij gezet, maar is een beetje klein uitgevallen.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Lekker veel ruimte en spoor...ik zit alleen een beetje met de sporen die wel heel dicht langs de tafelrand gaan - enerzijds maakt dat de tafelrand erg aanwezig in het landschap en anderzijds zie ik al een trein naar beneden tuimelen (vooral omdat er bochten en wissels in de buurt van de tafelranden zijn) En het grote station links heeft een wat vreemd sporenverloop..lijkt alsof er een wissel mist op spoor vier van rechts.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Neu Bärental
Dat de sporen (te) dicht langs de tafelrand lopen zit ik ook nog een klein beetje mee. Hoe ik dat oplos weet ik nog niet precies. Misschien een plexiglas rand o.i.d.
Overigens is het gedeelte rechts niet bedoeld als stationsgebied maar als bedrijventerrein/rangeersporen, dus de snelheid is daar wel altijd laag.
Het station staat midden bovenin, met een klein kopstation rechts voor een berg/heuveldorpje.
En natuurlijk, dit is het eerste 'ontwerp' waarvan ik dus hoop op input, ideeën, suggesties en dergelijke op te krijgen.
Overigens is het gedeelte rechts niet bedoeld als stationsgebied maar als bedrijventerrein/rangeersporen, dus de snelheid is daar wel altijd laag.
Het station staat midden bovenin, met een klein kopstation rechts voor een berg/heuveldorpje.
En natuurlijk, dit is het eerste 'ontwerp' waarvan ik dus hoop op input, ideeën, suggesties en dergelijke op te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Maak je tafel 2 cm aan elke kant langer.
ik heb het hier ook 2 plaatsen waar de treinen redelijk dicht langs de afgrond rijden, tot op heden nog niets gebeurt echter dit gaat wel een keer gebeuren dus ook hier moeten er ooit nog eens plaatjes komen, denkelijk pas als de kalf verdronken is maar dat ter zijde.
gr.
M.
ik heb het hier ook 2 plaatsen waar de treinen redelijk dicht langs de afgrond rijden, tot op heden nog niets gebeurt echter dit gaat wel een keer gebeuren dus ook hier moeten er ooit nog eens plaatjes komen, denkelijk pas als de kalf verdronken is maar dat ter zijde.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
- Locatie: Amstelveen
Re: Neu Bärental
Jelle ,
dat ziet er al goed uit .
wat zijn de afmetingen van de nieuwe baan ?
dat ziet er al goed uit .
wat zijn de afmetingen van de nieuwe baan ?
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
Re: Neu Bärental
Helaas heb ik die ruimte niet.Maurits71 schreef:Maak je tafel 2 cm aan elke kant langer.
De linker tafel is 2540 x 600rob schellenbach schreef:wat zijn de afmetingen van de nieuwe baan ?
De rechter tafel is 2540 x 800
De kopse tafel is 2500 x 600
En dat is alle ruimte die ik heb, of ik moet een paar gaten in de muur maken, dan krijg ik er nog een paar vierkante meters bij...
Het open middenstuk is uiteraard de loop/zit-ruimte en hier draait de kamerdeur naar de linker tafel toe. (past precies)
De tafels hangen aan één kant aan de muur en in het 'looppad' een verzameling tafelpoten. (Tenzij iemand het een edele tafel vind, dan zijn het tafelbenen)
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Hallo Jelle,
Een leuk baanplan! Heel goed dat je het niet vol hebt gepland met rails en voor een enkelsporige lijn hebt durven kiezen.
In mijn ogen is dat een prima start. Een paar opmerkingen heb ik nog wel. Over de rails die erg dicht bij de rand liggen hebben anderen al gesproken. Die kun je volgens mij vrij eenvoudig verleggen.
Wat mij opviel is dat je behoorlijk veel verbindingen tussen de verschillende stations hebt gelegd. Het duurde even voordat ik je baanplan snapte. Als ik het uitpluis kom ik op de volgende schematische weergave:
Hierin is S het schaduwstation, A het station links, B het station in het midden en C het kleine eindstation rechts.
In mijn ogen zou je de rode verbindingen kunnen weglaten, dat maakt het geheel iets rustiger. Als je dan station A tot een "echt" station ombouwt ipv "alleen" een rangeerterrein, krijg je een groot ovaal met daarin 2 zichtbare stations en een schaduwstation. In B takt dan het lijntje naar station C af. Een dergelijk baanplan geeft je geweldig veel mogelijkheden om treinverkeer op een drukke zijlijn uit te beelden.
MVG Wim
Een leuk baanplan! Heel goed dat je het niet vol hebt gepland met rails en voor een enkelsporige lijn hebt durven kiezen.
In mijn ogen is dat een prima start. Een paar opmerkingen heb ik nog wel. Over de rails die erg dicht bij de rand liggen hebben anderen al gesproken. Die kun je volgens mij vrij eenvoudig verleggen.
Wat mij opviel is dat je behoorlijk veel verbindingen tussen de verschillende stations hebt gelegd. Het duurde even voordat ik je baanplan snapte. Als ik het uitpluis kom ik op de volgende schematische weergave:
Hierin is S het schaduwstation, A het station links, B het station in het midden en C het kleine eindstation rechts.
In mijn ogen zou je de rode verbindingen kunnen weglaten, dat maakt het geheel iets rustiger. Als je dan station A tot een "echt" station ombouwt ipv "alleen" een rangeerterrein, krijg je een groot ovaal met daarin 2 zichtbare stations en een schaduwstation. In B takt dan het lijntje naar station C af. Een dergelijk baanplan geeft je geweldig veel mogelijkheden om treinverkeer op een drukke zijlijn uit te beelden.
MVG Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Neu Bärental
Je baanplan zou je dan bv als volgt kunnen veranderen:
Dit is natuurlijk maar een suggestie. Station A ligt nu op niveau 0, B op niveau 1 en C op niveau 2. Rood is zichtbaar spoor, geel niet zichtbaar. Door de verbinding tussen A en B iets anders te leggen, is de boog niet meer zo scherp en heb je iets meer afstand tussen beide stations. De 2 toegangen tot het schaduwstation (onder niveau 0) zit nog steeds aan de rechterzijde.
De rechterzijde van de baan wordt nu iets rustiger, waardoor je meer mogelijkheden hebt om er een mooi landschap van te maken. Ook ondergronds liggen nu wat minder parallelle sporen.
Groet, Wim
Dit is natuurlijk maar een suggestie. Station A ligt nu op niveau 0, B op niveau 1 en C op niveau 2. Rood is zichtbaar spoor, geel niet zichtbaar. Door de verbinding tussen A en B iets anders te leggen, is de boog niet meer zo scherp en heb je iets meer afstand tussen beide stations. De 2 toegangen tot het schaduwstation (onder niveau 0) zit nog steeds aan de rechterzijde.
De rechterzijde van de baan wordt nu iets rustiger, waardoor je meer mogelijkheden hebt om er een mooi landschap van te maken. Ook ondergronds liggen nu wat minder parallelle sporen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Neu Bärental
Hallo Wim,
Dat ziet er verrekte interessant uit. In ieder geval zo dat ik er op die manier eens goed mee wil gaan stoeien.
Ik heb altijd al de grootste problemen met het maken van een railplan, dat ik als een kind zo blij was dat het me toch een keer een beetje gelukt was om iets wat er op lijkt in elkaar te fabriceren.
Maar met deze op-/aanmerkingen ben ik heel blij, ik ga eens een tijdje bezig om ermee te stoeien.
Dat ziet er verrekte interessant uit. In ieder geval zo dat ik er op die manier eens goed mee wil gaan stoeien.
Ik heb altijd al de grootste problemen met het maken van een railplan, dat ik als een kind zo blij was dat het me toch een keer een beetje gelukt was om iets wat er op lijkt in elkaar te fabriceren.
Maar met deze op-/aanmerkingen ben ik heel blij, ik ga eens een tijdje bezig om ermee te stoeien.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
OK, fijn dat je er iets aan hebt. Succes met het verdere ontwerp! Ik ben benieuwd wat het resultaat wordt.
Groet, Wim
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Neu Bärental
Hallo Jelle,
Ik denk dat het voorstel van Wim inderdaad een verbetering is.
Misschien is het mogelijk om de rangeersporen aan de linkerzijde van je plan iets verdiept aan te leggen.
Nu 'botsen' ze optisch met de boog naar het station toe. In het voorstel van Wim zou je bijvoorbeeld het gehele rangeergedeelte iets kunnen laten zakken. En paar centimeter geeft een enorm verschil.
Tevens zou je ervoor kunnen kiezen om de sporen in A niet geheel haaks op het station te zetten, maar bijvoorbeeld ets meer evenwijdig met de tafelrand.
Ik denk dat het voorstel van Wim inderdaad een verbetering is.
Misschien is het mogelijk om de rangeersporen aan de linkerzijde van je plan iets verdiept aan te leggen.
Nu 'botsen' ze optisch met de boog naar het station toe. In het voorstel van Wim zou je bijvoorbeeld het gehele rangeergedeelte iets kunnen laten zakken. En paar centimeter geeft een enorm verschil.
Tevens zou je ervoor kunnen kiezen om de sporen in A niet geheel haaks op het station te zetten, maar bijvoorbeeld ets meer evenwijdig met de tafelrand.
RAILNSCALE Bekijk onze website met 3D-geprinte automodellen, accessoires en gereedschappen: www.railnscale.com
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Re: Neu Bärental
Bovendien kan je in wim's voorstel daadwerkelijk een stationsgebouw plaatsen bij station B. In jouw oorspronkelijke ontwerp lijkt de ruimte te krap.
Re: Neu Bärental
Het valt me nu pas op, maar je gebruikt minitrix R1 24graden Wissels. Die zijn echt heel krap en onrealistisch.
Mooie zou zijn om de 15gr te gebruiken. Die korte wissels zijn zo krap dat sommige loks ze niet heel leuk vinden.
Mooie zou zijn om de 15gr te gebruiken. Die korte wissels zijn zo krap dat sommige loks ze niet heel leuk vinden.
Re: Neu Bärental
Het 'rangeergedeelte' gaat helemaal op de schop. Daar wil ik een iets ander verloop zien te bedenken. Ik ben niet helemaal tevreden met zoals het nu ligt.JohoMapi schreef:Nu 'botsen' ze optisch met de boog naar het station toe. In het voorstel van Wim zou je bijvoorbeeld het gehele rangeergedeelte iets kunnen laten zakken. En paar centimeter geeft een enorm verschil.
Tja, ik moet roeien met de riemen die ik heb en aangezien ik een hele verzameling heb van deze wissels en geen andere moet ik deze wel gebruiken. Overigens heb ik op mijn vorige baan er nooit problemen mee gehad met de locs die ik heb.FidOo schreef:Het valt me nu pas op, maar je gebruikt minitrix R1 24graden Wissels. Die zijn echt heel krap en onrealistisch.
Mooie zou zijn om de 15gr te gebruiken. Die korte wissels zijn zo krap dat sommige loks ze niet heel leuk vinden.
Voor wat betreft het realisme; we moeten overal op de baan compromissen sluiten om een rijdbare baan de maken die ook nog in de kamer past. Want zeg nu zelf, zelfs een bocht met R6 is nog onrealistisch in vergelijk met real life.
Voor mij wordt het 'een realiteit' met een hele grote knipoog.
Overigens nu bezig om de tafel om te bouwen van dicht oppervlak naar open oppervlak.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Gaat lekker Jelle
Succes verder, wordt een leuk draadje zo
Mvg,
Ad
Succes verder, wordt een leuk draadje zo
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
Re: Neu Bärental
Ik denk zelf altijd: modelspoor is nooooooooooooooooooit realistisch.
Zelfs al gebruik je R8 (als dat bestaat) het is nog steeds onrealistisch.
Zelfs al gebruik je R8 (als dat bestaat) het is nog steeds onrealistisch.
Laatst gewijzigd door Traibergen op 06 sep 2013 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Neu Bärental
Jelle, ik begrijp dat een R6 bocht mocht steeds onrealistisch is. Ook die 15gr zijn verre van natuurgetrouw. Maar persoonlijk al mooier dan die 24gr.
Kijk als je er al een hele Berg hebt dan snap ik dat je die graag gebruikt.
Aan de andere kant wat weerhoudt je er van om die te verkopen en andere terug te kopen.
Maar dit is geen betoog tegen jou. Het blijft jouw baan dus wat jij wilt is wet. Verder vind ik het baanplan
Kijk als je er al een hele Berg hebt dan snap ik dat je die graag gebruikt.
Aan de andere kant wat weerhoudt je er van om die te verkopen en andere terug te kopen.
Maar dit is geen betoog tegen jou. Het blijft jouw baan dus wat jij wilt is wet. Verder vind ik het baanplan
Re: Neu Bärental
Ik vind dat je een aardig mooi ontwerp hebt. Vooral het platte links naar het 'heuvel/berg-achtige' aan de rechter kant. Ik denk echter dat het leuker is om ergens/af-en-toe een inhaal-/passeer spoortje te maken (vond ik zelf altijd het leukste van Transport Tycoon, meerdere treinen laten pendelen op een enkele spoorweg). Dan kan je daar af en toe een stoptreintje parkeren zodat er een intercity langs kan oid. Ik dacht eerst bij C, maar dat is wel erg dicht bij het station...
'Tis maar een idee. Ben iig erg benieuwd naar het resultaat (zeker gezien ik ook een soort U-tafel probeer te verzinnen).
'Tis maar een idee. Ben iig erg benieuwd naar het resultaat (zeker gezien ik ook een soort U-tafel probeer te verzinnen).
Mijn baanplan - U-vorm van 2x4 meter
Re: Neu Bärental
Ik ben weer een tijdje aan het stoeien geweest met het banenplan...
Er zijn de nodige veranderingen aangebracht, meer hoogteverschil en iets andere rail-loop.
Ik ben heel benieuwd naar de commentaren, op- en aanmerkingen en noem maar op wat er nog meer voorbij komt en kan komen.
Er zijn de nodige veranderingen aangebracht, meer hoogteverschil en iets andere rail-loop.
Ik ben heel benieuwd naar de commentaren, op- en aanmerkingen en noem maar op wat er nog meer voorbij komt en kan komen.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Hoi Jelle, ik vind het een leuk plan, dit kan een mooie baan worden. Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking: ik vind het jammer dat je zulke korte (scherpe) wissels gebruikt. Je hebt een mooie grote ruimte, dus dat kan makkelijk langer.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Moderator
- Berichten: 4685
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Neu Bärental
Wauw, wat een plan. Goed bezig Jelle.
Wat me opvalt is op het industriegedeelte/rangeerstation helemaal links dat opstelspoor 5 (v.a. station links geteld) Het 'inrij' gedeelte v.a. het wissel korter is dan het 'terugsteek' spoor. Je moet je daar dus niet vergissen in lengte van trein, want dan komt hij er nooit op of nooit weg... Nu is de situatie zo dat het niet verlengd kan worden en met scenery kun je er ook gewoon wat moois mee maken, dus zou het zo laten. Geef het alleen ff mee als aandachtspunt.
Groetjes,
Hoontje
Wat me opvalt is op het industriegedeelte/rangeerstation helemaal links dat opstelspoor 5 (v.a. station links geteld) Het 'inrij' gedeelte v.a. het wissel korter is dan het 'terugsteek' spoor. Je moet je daar dus niet vergissen in lengte van trein, want dan komt hij er nooit op of nooit weg... Nu is de situatie zo dat het niet verlengd kan worden en met scenery kun je er ook gewoon wat moois mee maken, dus zou het zo laten. Geef het alleen ff mee als aandachtspunt.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Neu Bärental
Tja, zoals ik al eerder schreef, ik zou wel willen, maar heb niet anders. En om zomaar 20 á 30 wissels de prullenbak in te kieperen en allemaal 'slanke' wissels aan te schaffen... dat gaat ook niet lukken.evo schreef:Hoi Jelle, ik vind het een leuk plan, dit kan een mooie baan worden. Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking: ik vind het jammer dat je zulke korte (scherpe) wissels gebruikt. Je hebt een mooie grote ruimte, dus dat kan makkelijk langer.
Daar heb je helemaal gelijk in, was mijzelf nog niet eens opgevallen. Ik ga eens kijken of daar nog wat aan te veranderen is en anders is het een kwestie van 'meerdere keren wagons parkeren'. Of korter maken natuurlijk... maar dan krijg je weer een kaal stuk.Hoontje schreef: Wat me opvalt is op het industriegedeelte/rangeerstation helemaal links dat opstelspoor 5 (v.a. station links geteld) Het 'inrij' gedeelte v.a. het wissel korter is dan het 'terugsteek' spoor. Je moet je daar dus niet vergissen in lengte van trein, want dan komt hij er nooit op of nooit weg... Nu is de situatie zo dat het niet verlengd kan worden en met scenery kun je er ook gewoon wat moois mee maken, dus zou het zo laten. Geef het alleen ff mee als aandachtspunt.
Groetjes,
Hoontje
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Neu Bärental
Ik zou kijken of het niet leuker is om rechts van je station die 2 banen paralel op je station aan te sluiten. Nu heb je een knelpunt waardoor je rechts maar 1 trein in en/of uit kan rijden. Aan de linker kant kan je dat wel met 2 tegelijk. Voor eventueel extra ruimte zou je dat opstelspoortje aan de linkerkant kunnen neerzetten en/of onderste deel van je station iets gebogen maken.
Ook lijkt het erop dat je station scheef staat. Ik weet niet hoe handig dit is, en waarschijnlijk staat het ook erg vreemd. Rechts vanaf het station heb je volgens mij genoeg ruimte voor stijgingen/dalingen....
Ziet er iig al erg leuk uit. 'Creatief met tunnels'
Ook lijkt het erop dat je station scheef staat. Ik weet niet hoe handig dit is, en waarschijnlijk staat het ook erg vreemd. Rechts vanaf het station heb je volgens mij genoeg ruimte voor stijgingen/dalingen....
Ziet er iig al erg leuk uit. 'Creatief met tunnels'
Mijn baanplan - U-vorm van 2x4 meter