CommDante's baan: <naamloos atm>

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: CommDante's baan: <naamloos atm>

Bericht door evo »

Hoe ziet je nieuwe baanplan er nou uit?


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
CommDante
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 aug 2013 00:15
Locatie: In de buurt van Haarlem.

Re: CommDante's baan: <naamloos atm>

Bericht door CommDante »

Bij deze, is eigenlijk nog steeds dezelfde, alleen wissels e.d. nu passend gemaakt en station uitgebreid met perrons ingetekend:
Perron meest rechts heeft iets van 75cm kaars recht, genoeg voor een Baden-Baden station oid

Klik voor grotere versie:
Plannetje (dit keer via export, kan nu dus zelfs de hoogte e.d. lezen):
Afbeelding

3D impressie:
Afbeelding


Mijn baanplan - U-vorm van 2x4 meter
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: CommDante's baan: <naamloos atm>

Bericht door evo »

Mooi plan, zit goed in elkaar. Vooral de onderste wisselstraat vind ik erg geslaagd.
Persoonlijk ben ik helemaal teruggekomen van de Engelse wissels van Peco, want ik had een paar loks die daar altijd op stil vielen (met name Flm 7075, BR52 kabinetender), maar anderen hebben daar minder last van.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
CommDante
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 aug 2013 00:15
Locatie: In de buurt van Haarlem.

Re: CommDante's baan: <naamloos atm>

Bericht door CommDante »

Bedankt.
Die ge-isoleerde (insulfrogs) hebben daar schijnbaar inderdaad nog wel eens last van, het plastic wil nog wel eens slijten denk ik. Genoeg filmpjes ervan op yt te zien. Ik vind dat plastic sowieso niet zo'n mooi gezicht. Ik heb een Roco wagonnetje dat zelfs op Fleischmann wissels ALTIJD ontspoort, denk dat die rand rondom de wielen te lang is en dan uit het spoor opgewipt wordt oid. Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn, en oplossingen. Rest reed er overigens allemaal prima doorheen.

Ik heb het idee dat er nogal weinig spoor in zicht ligt van de hoofdlijn(-en) (3 en 4 meter vanaf onderaf), dus wellicht dat ik het (toch weer) nog iets aanpas. Eerst maar eens een wat groter rondje/ovaal neerleggen om het op schaal te zien. Alleen nog een minimaal rondje gedaan/gezien in schaal N. Ook nog niet echt een idee hoe snel nou bv 100km/u eruit ziet in N schaal...
(=17cm/s .... 300cm dus in 17s met 'volle snelheid' in zicht ... hmm).

Ik vind het zelf wel erg leuk dat er zelfs verkeer van rechtsboven naar beneden kan komen terwijl tegelijkertijd een andere trein van beneden naar linksboven kan gaan (rechts aanhoudend bij de schaduwstation tunnels).


Mijn baanplan - U-vorm van 2x4 meter

Onderwerp starter
CommDante
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 aug 2013 00:15
Locatie: In de buurt van Haarlem.

Re: CommDante's baan: <naamloos atm>

Bericht door CommDante »

RB-SSI: Rechterboven Schaduwstationsingang
LB-SSI: Linkerboven Schaduwstationsingang


Na weer wat nagedacht te hebben toch maar besloten voor een wat meer creatieve oplossing om de sporen van de beide boven schaduwstations bij elkaar te laten komen bij het station. De sporen voor het LB-SSI paralel naast (aan de 'buitenkant') van de sporen van het RB-SSI omhoog laten lopen, (waar die voor het RB-SSI uiteraard omlaag gaan in hoogte). De sporen omhoog komen dan bij het 'industrie' deel dan weer bij elkaar...en gaan via het linker deel weer naar omlaag naar rechts (bij het grote station) om zo via het bovendeel naar LB-SSI weer uit te komen. Dit wordt dan een soort parade spoor. Wellicht dat ik dit 3 sporig maak van het LB-SSI tot aan het industrie deel, om goederen van LB-SSI naar het industrie deel te kunnen brengen zonder dat dit het passagiers verkeer ophoudt.

Zo is er een hoop meer spoor en als het goed is een hoop minder wissels. (Schrok een beetje van de prijs toen ik die allemaal optelde...en dat bovenste deel aan wissels ziet er toch wat raar/geforceerd/samen geperst uit). Ik twijfel ook een beetje of Koploper (makkelijk) zo creatief is om alle manieren waarop al die wissel gebruikt kunnen worden ook zo zal gebruiken. Daarnaast verhoogt dit het aantal treinen wat tegelijk van de boven SSI's af kan komen en naar toe kan gaan, geeft een directere verbinding naar het industrie deel voor goederen (behalve vanaf RB-SSI ... die zullen waarschijnlijk geen goederen nodig hebben :P. Anders wellicht middenspoor (donkerblauw) misbruiken om loc om te zetten/andere loc aan de andere kant er aan te hangen), zonder de rest van het treinverkeer op te houden. Geeft een mooi lang paradespoor van praktisch anderhalve keer de kamer rond ... en oogt waarschijnlijk ook een stuk leuker.

Back to the drawingboard. ;)


Mijn baanplan - U-vorm van 2x4 meter
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: CommDante's baan: <naamloos atm>

Bericht door evo »

Ik had het over electrofrog - ik had ook 1 insulfrog wissel en daar heb ik nooit problemen mee gehad :)


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Plaats reactie