Twin center met twin booster en terugmelddecoders

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
JohanH

Twin center met twin booster en terugmelddecoders

Bericht door JohanH »

Na twee jaar hard bouwen is de baan wat betreft het leggen van de rails zo goed als klaar. In de afgelopen tijd had ik al wel regelmatig een periode waarin ik kon rijden met een aantal treinen op de baan. Hiervoor gebruikte ik dan mijn Twin center. Op een gegeven moment bleek deze echter niet meer voldoende stroom te kunnen leveren om alles te laten rijden. Daarom heb ik een twin booster + extra trafo gekocht. Voor dat ik nu hier stroom op gaat zetten is mijn vraag; het klopt toch dat je de terugmelddecoders van het baanvak dat door de twin center wordt aangestuurd voed met stoom uit de trafo voor de TC en dat je de terugmelddecoders van het baanvak dat door de booster wordt aangestuurd voed met stroom uit de trafo van de booster?
Is het dan wel zo dat je alle terugmelddecoders via de S88 aansluiting aansluit op je TC?
Ik heb een tekening in Word maar kan hem niet als Word en niet als PDF bijvoegen vandaar alleen de tekst :(
Ik vraag het maar even voor de zekerheid voordat kostbare elektronica kapot gaat ;)

Grt,

Johan

dentheo

Re: Twin center met twin booster en terugmelddecoders

Bericht door dentheo »

Volgens mij mogen bezetmelders NOOIT op de trafo worden aangesloten.
Wel op uitgang centrale en uitgang booster.

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Onderwerp starter
JohanH

Bericht door JohanH »

Beste dentheo,

Je hebt gelijk ik heb zo ook niet rechtstreeks aangesloten op de trafo maar voordat ik de booster had via de TC.

Johan

Wim Ros
Elektronica/Commercieel

Bericht door Wim Ros »

Johan,

De aansluiting van de s88 (bus) staat helemaal los van de rijspanning, dus die sluit je gewoon allemaal achter elkaar aan op je centrale.

De railvoeding die splits je op over de secties waar de bezetmelders in zitten, dus in je booster sectie of in je TC sectie.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
JohanH

Bericht door JohanH »

Ha Wim,

Hartelijk dank voor je reactie. Dit is precies het antwoord op mijn vraag.
Ik heb het gelijk uitgeprobeerd en het werkt allemaal prima.
Bedankt!!

Plaats reactie