HaribAIR Int. Airport & HariDome

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Voetbaltrein

HaribAIR Int. Airport & HariDome

Bericht door Voetbaltrein »

Beste forumleden,

Na een weekendje Lochem, het bivakkeren op dit forum, de voortgang bij Hoontje en een paar recente aankopen blijft het kriebelen om zelf ook een baan te kunnen gaan maken. Daarom Anyrail maar weer eens aangeslingerd om een baanplan te tekenen.
Ambitieus qua afmetingen is het wel, want de tafel wordt 4x3 meter met in het midden een gat van 2x1 meter. Verder is het zo ingedeeld dat op elke zijde een "Unique Selling Point" van de stad is te vinden... Zo zal een van de korte zijde een deel van het vliegveld: HaribAIR Int. Airport bevatten. De lange zijde wordt gebruikt voor het station en de stad. Op de andere korte zijde komt het voetbalstadion HariDome en op de overgebleven lange zijde zal nog wat industrie te vinden zijn, zodat de bewoners van de stad niet werkloos ronddwalen.

Het schaduwstation valt nu weg onder het zichtbare deel van de baan, maar voor de liefhebbers kan ik nog wel een extra screenshot van het schaduwstation plaatsen.
Verder heb ik voor het behoud van overzicht een deel van de klimspiralen weggelaten. Deze spiralen moeten zowel onder de Runway als onder het stadion komen.

Verder ben ik mij er van bewust dat er slechts 1 spoor van en naar het industrieterrein loopt, maar dat is (voorlopig) niet erg. Het is wel leuk als treinen op elkaar moeten wachten.

Hopelijk zien jullie er ook iets moois in! =)
Bijlagen
Baanplan
Baanplan
Baanplan.jpg (117.32 KiB) 2223 keer bekeken

Voorlopig blijft het bij ideetjes broeden. Het echte werk komt straks vanzelf... =)

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: HaribAIR Int. Airport & HariDome

Bericht door Hoontje »

Top! Nou bouwen joh! Hihi mijn argumenten weet je. Nog 1 vraag. De langste trein past niet in je schaduwstation, weet je dat?

Groet Hoontje

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ha! Een vliegveld. Origineel. Toch opletten......maak het geloofwaardig! Je bent goed bezig door zelfs de chevrons voor de baan al te plaatsen. Maak de taxiway smaller dan de baan. Wil je het echt schön doen, denk na over het 'approach pad'. Daar moeten geen kerken en dat soort dingen staan.

Ga je ook approach lighting bouwen? Dat moet wel leuk zijn om te zien!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Voetbaltrein

Hej Jeroen,

De approach zal redelijk leeg zijn. Gewoon een stuk gras ofzo, maar inderdaad zeker (geen hoge) gebouwen. Vandaar dat die tunnel voor de trein ook zover is doorgetrokken.
Approachlights zou wel leuk zijn inderdaad, maar dat is voorlopig voor een volgend stadium =)

Voorlopig blijft het bij ideetjes broeden. Het echte werk komt straks vanzelf... =)

Lemland

Bericht door Lemland »

Wow, dat is heel erg weinig zichtbare rails voor zoveel ruimte! Ik ben benieuwd naar de inrichting, stadion en vliegveld kom je heel weinig tegen dus ben benieuwd naar hoe dit uitpakt.

Bart

Onderwerp starter
Voetbaltrein

Tunnels aan de zijkanten open werken en dan heb je alweer meer zicht op de rails, maar je hebt wel gelijk dat er veel rails ondergedekt wordt. Heeft deels met de vorm/indeling van de tafel te maken... Wanneer ik die verander, zou er meer rails zichtbaar kunnen zijn =)

Plaats reactie