Ik ben al een tijdje aan het schetsen en proberen in XTrkCad en onderstaande is het eerste resultaat dat ik durf te laten zien
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De tafel is 1.8 x 3.45 en bestaat uit 4 modulen. De enige reden daarvoor is om eventuele verhuizingen gemakkelijker te maken. De reden voor de vreemde vorm is de beschikbare ruimte. De baan staat in de linker achter hoek, dus alleen de voorkant en rechter zijkant zijn bereikbaar, daarom heb ik in de achterkant een uitsparing gemaakt (daar is ook het raam).
De baan is voor periode III en een klein beetje IV. Materieel is alleen maar Duits (DB) en alleen maar stoom, ik heb nog niet zo veel, maar ben via Ebay aan het sparen. De omgeving is bergachtig, vooral aan de linker/achterkant. Het middelste paneel met het station aan de voorkant is volledig plat en is het laagste zichtbare niveau. Vanaf het station gaat een dubbel spoor naar rechts naar het onderste schaduw station wat ongeveer 5cm onder het maaiveld ligt. Aan de linkerkant gaat een dubbel spoor van het station, via een lange tunnel naar de paradebaan, 15-20 cm hoog. Uitendelijk gaat de paradebaan naar een tweede schaduwstation op 15 cm hoogte. Beide schaduwstations zijn keerlussen en kunnen treinen van 1 m tot 1.2 m aan.
Verder is er nog een enkel spoor dat van het station op het basisniveau via een spiraal naar een bergspoortje op 40 cm hoogte gaat, waar een dorps stationnetje is met een keerlus en wat goederen activiteit.
Tenslotte is er naast het station een goederen emplacement waar nog wat gerangeerd kan worden. Ik heb nog geen idee van het soort industrie wat er moet komen.
Op dit moment heb ik een Multimaus die e.e.a. digitaal gaat aansturen, maar op de lange termijn moet daar wat anders voor in de plaats komen, mischien wat zelfbouw (ben een beetje een knutselaar).
Alle zichtbare rails is Peco 55, al het onzichtbare Peco 80, alles met flexrail. Ik wilde eerst alles in 80 doen, maar daar bestaan geen Engelse wissels van. Ik ben van plan om het geheel in fases te gaan bouwen, waarbij in het begin het bovenste schaduwstation nog geen opstelsporen heeft en het onderste maar de helft. Ook wil ik het onderste rangeerterrein bewaren tot later.
Wat statistieken:
Zichtbare deel:
33 m rail
34 wissels
3 engelse wissels
Onzichtbare deel:
53 m rail
22 wissels
En dan nu wat plaatjes:
Dit is alleen het zichtbare deel: Dit is een overzicht, zonder de schaduwstations: Dit is het onderste schaduwstation: Tenslotte het bovenste schaduwstation: Nou, dat was een behoorlijk verhaal, ik hoop dat jullie niet in slaap gevallen zijn. Graag hoor ik reacties, tips, commentaar, etc.
Groeten,
Edwin
PS: ik heb nog geen naam verzonnen - Molensloot is tijdelijk, want dit ligt natuurlijk in Belgie