Mijn baan in het Westland

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Re: Mijn baan in het Westland

Bericht door Liverpool Nspoor »

Thrillseeka schreef:Ziet er goed uit :) heb je ook een bouwverslagje ?
Jawel, die kan ik in het kort wel geven..

Begonnen met kwartrond latjes (7mm hoogte) te leggen, testen met enkele treinen voor de afstand en deze vervolgens vastgespijkerd met minitrix railsspijkertjes.

Omdat ik de perron ingangen gelijk erin wilde hebben deze uitgemeten en vastgemaakt voor het vullen van de perrons. Daarna de eerste lading Rotband erin gekwakt (niet in 1 keer tot de rand gevuld, ik was bang dat de droging dan erg lang zou duren).
Toen deze droog was de 2e laag erin gesmeerd en afgestreken op de hoogte van de latjes. Toen deze uitgehard was vlakschuren en schilderen maar... 3 lagen gedaan met verschillende tinten (van donker naar licht) zodat er na het schuren op sommige plekjes licht kleurverschil zit, een perron is nou eenmaal niet 1 kleur.

Na de laatste laag verf nog even schuren zodat het glimmende eraf is, en klaar is Jeroen.

Groet,

Jeroen

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Weer even bezig geweest. In de bovenbaan moet nog 1 verbinding komen achter de achterwand. Grootste stuk net gedaan. Morgen laatste rechte stuk, de bovenbaan aansluiten en dan rest alleen het schaduwstation nog.

We komen er wel...

Groet,

Jeroen

Thrillseeka
Forum-Beheerder

Bericht door Thrillseeka »

Als je zo beschrijft ziet het er ontzettend simpel uit:) Maar het parron ziet er echt strak uit :)

Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

mooi perron :o
Leuk dat je de bouwwijze ook geef.

Nu het perron voor het stationsgebouw, hoe doe je het met dat plastic perron zaag je dat er eerst af?

mvrg bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

bob vermeulen schreef:mooi perron :o
Leuk dat je de bouwwijze ook geef.

Nu het perron voor het stationsgebouw, hoe doe je het met dat plastic perron zaag je dat er eerst af?

mvrg bob
Ik ben van plan het hele gebouw van de onderplaat te halen en op het nieuwe perron te zetten. Wordt dus even passen en meten. Ik moet nog even geduld hebben met die kant, want het uiteinde van het perron komt tegen een berghelling aan te liggen. Die wil ik in 1 keer maken zodat ik het perron niet meer beschadig als ik achteraf de berg moet maken.

Groet,

Jeroen

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Als het goed is komt hij begin september eindelijk in de winkel.... Deze komt bij de collectie als hij nu echt op de markt komt (is al 3 keer uitgesteld geloof ik).

De minitrix 12352

Afbeelding

Groet,

Jeroen

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Het is even stil geweest. Maar vandaag al mijn loks in de multimaus kunnen zetten.

Had ik nog nooit gedaan maar het was veel simpeler dan ik dacht. Nu snel de ringleiding aan gaan leggen, dan kunnen we gaan rijden!

Groet,

Jeroen

Traibergen

Bericht door Traibergen »

Mooi!

jeepney

Bericht door jeepney »

Liverpool Nspoor schreef:Afbeelding
Ik lees dit draadje nu voor het eerst en zie bovenstaande foto in het begin van jouw topic en toen begon bij mij een alarmbelletje te klinken: er zal toch geen keerlus inzitten ??!!

En nu lees ik op het einde dat je nog niet gereden hebt op deze baan, dus ik hoop van harte dat ik toch geen keerlus heb gezien.

(bovenaan de foto in het midden waar de wissels/wisselstraten bij elkaar komen)

Henk
Laatst gewijzigd door jeepney op 23 nov 2013 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Beste Henk,

Nee er zit geen keerlus in. Uiteraard heb ik tijdens de bouw wel steeds analoog gereden om te testen.

Nu net terug van vakantie dus we gaan weer aan de slag!

Groet,

Jeroen

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Begonnen met de ringleiding... wat een werk is dat zeg :evil: :evil: ... Morgen weer verder en hopelijk af maken.

Groet,

Jeroen

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Kleine update... Er gebeurt nog steeds van alles aan de baan..

Met 2 kleine kinderen in huis is het soms zoeken naar de tijd, maar wekelijks weet ik toch wel het een en ander te doen.

Nu had ik aan mijn neefjes beloofd dat alles zou rijden als we de 1e verjaardag van mijn jongste dochter vieren. Dat is volgend weekend :shock:

Dus nu heel druk bezig het schaduw station af te krijgen en aan te sluiten, dan moet de baan grondig gereinigd worden.. Hopen dat het lukt, ik zit volgens mij wel schema...

Groet,

Jeroen

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Zo, alles rijd nu een paar weken dus.......

Ik ga hem afbreken. Heb er lang over nagedacht, maar ik ga de zolder per direct verbouwen. Vind het nu zonde om veel tijd en geld in de aankleding te stoppen met de gedachte dat het over 2 jaar alsnog weg moet.

De komende periode even geen treinen maar klussen. Hou dan een baan over van 3.60 bij 2.60.

Groet,

Jeroen

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Liverpool Nspoor schreef:Ik ga hem afbreken.
De komende periode even geen treinen maar klussen. Hou dan een baan over van 3.60 bij 2.60.
Sniff..., had hem graag af willen zien, zat veel potentie in :cry:
Maarrrr het is wat het is, je hebt tenminste nog iets om mee te rijden en te bouwen
Succes met de verbouwing...

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor

Dat geld ook voor mij Ad, maar het begon me steeds meer tegen te staan dat alles wat ik nu maak over circa 2 jaar eruit moet. Dan maar gelijk aanpakken die handel.

Groet,

Jeroen
Plaats reactie