Hoi Allemaal,
Even voorstellen..Mijn naam is Ronald en kijk met veel plezier naar de modelspoorbanen op de websites, op beurzen enz. Zoals zovelen ben ik reeds lang geleden door het treinvirus aangestoken door de modelbaan van mijn vader.(Marklin HO) Decennia lang niets mee gedaan en nu.....nog steeds niets. He??....Ja!!
Wel heel enthousiast en bezoek ook beurzen etc. maar kan geen keuze maken. Ben enigszins beperkt in ruimte, financieen en tijd, maar het gaat er wel van komen! Wat wel vast staat is dat ik N-spoor wil gaan rijden (Ruimte) Periode III (Stoom en romantiek?? hmm.), waarschijnlijk Duits (beter verkrijgbaar) Digitaal en mogelijk(ev. later) met koploper via een computer aan gestuurd...MAAR DAN.
Welk systeem van aandrijving ga ik kiezen? Ik bedoel,..wordt het IB (grote investering) of iets met een Multimaus (minder geld maar ook minder mogelijkheden?) of ik heb iets gelezen over het RMX systeem van Rauthenhaus (super degelijke aansturing met Selectrix en nu ook te berijden met DCC.
EN, wat zijn gevolgen waar je aan moet denken na de aanschaf. Aansturing wissels, decoders enz. Wat is financieel aantrekkelijk. Wat zijn de valkuilen? Met een kleine baan beginnen of toch wat groter.
Ik ben een leek op het gebied van elektriciteit. Ben meer een modelbouw-man. Dus op de realiteit gelijkende scenery vind ik prachtig.
Ik heb natuurlijk hier en daar wel op dit forum gekeken naar items, maar wie van jullie N-spoorders kan mij een goed verhaal vertellen, wat slim is te doen en niet te doen.
Vriendelijke groeten, Ronald.
Even handjes schudden
Even handjes schudden
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Re: Even handjes schudden
Welkom op het forum Ronald,
Tja, elk advies zegt ook iets over de voorkeur van degene die het geeft.
Het beste advies is, vorm je eigen mening. Lees veel op fora, kijk eens op beurzen en praat eens met modelspoorders. Indien mogelijk, zoek iemand in je buurt die een systeem heeft en "speel" er eens mee. Op die manier krijg je een beter beeld wat je zelf wel en niet belangrijk vindt en kun je zelf besluiten wat je doet.
En blijf vooral vragen
Groetjes,
Jos
Tja, elk advies zegt ook iets over de voorkeur van degene die het geeft.
Het beste advies is, vorm je eigen mening. Lees veel op fora, kijk eens op beurzen en praat eens met modelspoorders. Indien mogelijk, zoek iemand in je buurt die een systeem heeft en "speel" er eens mee. Op die manier krijg je een beter beeld wat je zelf wel en niet belangrijk vindt en kun je zelf besluiten wat je doet.
En blijf vooral vragen
Groetjes,
Jos