Lastpak
Lastpak
Ik heb dit setje van Minitrix. Het is wel leuk, maar heeft ook wat nadelen. De stuurstand heeft een contact voor de lichten en daardoor loopt hij vrij zwaar. Verder lopen de rijtuigen vrij snel uit de rails in krappe bochten.
Zijn er meer mensen met ervaringen met dit setje? Herken je deze problemen en hoe heb je ze opgelost?
Zijn er meer mensen met ervaringen met dit setje? Herken je deze problemen en hoe heb je ze opgelost?
- Bijlagen
-
- dubbeldekker.jpg (32.54 KiB) 1928 keer bekeken
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Re: Lastpak
Hoi Steven,
Heb de Metronoom uitvoering. Dat ie uit rail loopt niet, wel zwaar. Er zit in het voorste draaistel een schakelaar die de rijrichting omschakelt. Tevens is de aandruk kracht van de veertjes nogal extreem.
Ik heb de schakelaar door een decoder vervangen en de veertjes wat lichter gezet en nu gaat het beter maar loopt nog steeds niet zo ligt als de IC-EC-IR en stuurwagons van zowel Flm en Minitrix.
Grtzz Rob
Heb de Metronoom uitvoering. Dat ie uit rail loopt niet, wel zwaar. Er zit in het voorste draaistel een schakelaar die de rijrichting omschakelt. Tevens is de aandruk kracht van de veertjes nogal extreem.
Ik heb de schakelaar door een decoder vervangen en de veertjes wat lichter gezet en nu gaat het beter maar loopt nog steeds niet zo ligt als de IC-EC-IR en stuurwagons van zowel Flm en Minitrix.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hoi Steven,
Volgens mij zijn deze rijtuigen niet geschikt voor R1 bogen. Doordat ze kort gekoppeld zijn raken de hoeken elkaar en worden ze uit de rails gedrukt. Iets langere koppelingen (kun je zelf maken van bijvoorbeeld paperclips) kan het oplossen, maar dan rijden de wagens wel iets verder van elkaar.
Groetjes,
Jos
Volgens mij zijn deze rijtuigen niet geschikt voor R1 bogen. Doordat ze kort gekoppeld zijn raken de hoeken elkaar en worden ze uit de rails gedrukt. Iets langere koppelingen (kun je zelf maken van bijvoorbeeld paperclips) kan het oplossen, maar dan rijden de wagens wel iets verder van elkaar.
Groetjes,
Jos
-
Jos,
Ik ben het daar niet mee eens in mijn oude helixen, hoor mij hahahaha), en in de schduwstation ligt alleen maar R1 tesamen met boogwissels van Flm R1/R2 en daar gebeurd nooit wat. En dat geldt zowel voor als achteruit en naar boven / beneden. Ik ken het probleem wel maar dat waren Arnold rijtuigen, nooit met Flm en Mntrx en deze zijn zelfs kort gekoppeld met of een TT stang of profi koppeling.
Grtzz Rob
Ik ben het daar niet mee eens in mijn oude helixen, hoor mij hahahaha), en in de schduwstation ligt alleen maar R1 tesamen met boogwissels van Flm R1/R2 en daar gebeurd nooit wat. En dat geldt zowel voor als achteruit en naar boven / beneden. Ik ken het probleem wel maar dat waren Arnold rijtuigen, nooit met Flm en Mntrx en deze zijn zelfs kort gekoppeld met of een TT stang of profi koppeling.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
Is het natuurlijk nog de vraag van welk merk je de R1 bochten hebt gebruikt, want voor zover ik weet is de R1 van FLM ruimer dan de R1 bochten van Minitrix en Roco, alwaar dus het verschil in wel of geen probleem mer R1 bochten uit voort kan komen.
Mijn ervaring destijds met Minitrix R1 bochten en lange rijtuigen (164mm) was, dat het dus toch echt wel problemen gaf.
Mvg
Freddy
Mijn ervaring destijds met Minitrix R1 bochten en lange rijtuigen (164mm) was, dat het dus toch echt wel problemen gaf.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Jos en ik hebben beide Flm Piccolo liggen dus dat gaat niet op.
ik denk dat Jos gewoon had.
Grtzz Rob
ik denk dat Jos gewoon had.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
Het gaat bij mij in de helix om R1 bogen. Ik heb Flm rails. De R1 daarvan is 192mm straal (zie ook deze handige link). De rijtuigen zijn van Minitrix en zijn niet zo heel kort gekoppeld.
Het maakt wel uit welke loc er voor hangt. De BR110 die erbij hoort geeft geen problemen, met een Minitrix Taurus ervoor schiet soms de koppeling tussen loc en eerste rijtuig los in een R2 bocht. De koppelingen van het dubbeldekker-setje zijn niet zo heel kort.
NB: R1 van Minitrix is 194,6 mm, ruimer dan Flm dus.
Het maakt wel uit welke loc er voor hangt. De BR110 die erbij hoort geeft geen problemen, met een Minitrix Taurus ervoor schiet soms de koppeling tussen loc en eerste rijtuig los in een R2 bocht. De koppelingen van het dubbeldekker-setje zijn niet zo heel kort.
NB: R1 van Minitrix is 194,6 mm, ruimer dan Flm dus.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Zet de Taurus met 1 wagon eens op de rails en duw hem er handmatig vooruit. Raakt de buffer van de Taurus de wagon in zo'n bocht?
Op 1 of andere wijze komt de koppeling onder druk te staan waardoor deze losspringt.
Groetjes,
Jos
Op 1 of andere wijze komt de koppeling onder druk te staan waardoor deze losspringt.
Groetjes,
Jos