Kort en lang adres werken niet

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
mcgadget

Kort en lang adres werken niet

Bericht door mcgadget »

Hallo,

Vandaag heb ik van een goede vriend in Fleischmann BR 212 overgenomen. Het model is voorzien van decoder. Echter heb ik een probleem met de adressen programmeren.

Wanneer ik het adres, met een Intellibox, op een ander adres programmeer werkt de decoder niet meer. Althans, de lok reageert niet op de adressen. Als ik de decoder reset dan werkt hij weer normaal op adres 3.

Hebben jullie een vermoeden wat dit probleem zou kunnen zijn?

In het geval van een lang adres en CV17, CV18, CV19 en CV29. Hier heb ik al naar gekeken, deze instellingen zijn correct.

De decoder is overigens, als ik CV7 moet geloven, van de firma Elektronik & Modell Produktion. Deze firma heb ik nog niet eerder van gehoord en heeft zo te zien ook geen website. Overigens weet ik niet welk type decoder in de lok zit.

Alvast bedankt voor jullie informatie en eventuele oplossing.

Groeten Dennis

Willempie
Elektronica/Commercieel

Re: Kort en lang adres werken niet

Bericht door Willempie »

Dennis,

Met de Ib kun je rechtstreeks via het mnu Langeadressen programmeren. Het adres in de decoder opgeven, Daarbij worden CV17,CV18, CV29 automatisch juist ingesteld.

CV19 heeft niets met langeaddressen te maken dat is het consist adres en als je dat hebt aangepast kan dat de rede zijn waarom het niet werkte.

En als het adres wat je verandert in de decoder in de Intellibox op b.v. Motorola format staat in plaats van op DCC zal het ook niet werken.

Groetjes
Willempie

Onderwerp starter
mcgadget

Re: Kort en lang adres werken niet

Bericht door mcgadget »

Hallo Willempie,

De eerste methode die ik had geprobeerd was inderdaad via de optie lange adressen in het menu. Dit werkte niet. Hierna heb ik geverifieerd of CV17 en CV18 correct waren. Dit was het geval, evenals voor CV29.

De IB staat op DCC 128 DAC.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Plaats reactie