keerlus module

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder

keerlus module

Bericht door Thrillseeka »

Hoi,

Op het moment ben ik me baan aan het uitbreiden met een schaduwstation(is al gebouwd) een helix naar het schaduw station( ook al gebouwd). Zit alleen nu een beetje te denken hoe ik deze ga aansluiten.

Op het moment kom ik op dit uit:
Afbeelding

Dit betekend eigenlijk dat de hoofd lijn 1 groot rondje is. Dus zowel de binnen als de buiten baan komen in het schaduwstation uit.
Alleen omdat ik alles aan de rechter kant al gebouwd heb en ook de stroom aangesloten heb, moet ik met 2x een keerlus werken?

Alles wat ik hierover lees ,is dat ik het beste deze dingen kan gebruiken: http://rosoft.info/xTreme-Keerlus.html Alleen wat ik hierover lees is dat ik hiervoor blok secties moet maken of kan ik gewoon de ene draadjes aan de rechter kant van de isolatie raillasje en de andere draadjes aan de linker kant? Ik ga niet met blokken en terug melders werken.

Groeten

Sander

Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

spoor65

Re: keerlus module

Bericht door spoor65 »

Zoals ik het nu vluchtig ff zie,
zie ik geen keerlus in jouw plannen.

ff jouw plaatje gejat, en er naast zitten kladderen, dat bovenste brilletje zijn 2 keerlussen
het onderste is een zogenaamd hondenbot en bevat geen keerlussen.
aanbouwkl.jpg
aanbouwkl.jpg (104.94 KiB) 1897 keer bekeken
mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Freddy ,
zie er geen keerlus in het ontwerp zitten .
Zie niet waar er twee zitten ,denk dat je in de war bent door dat eensporig traject links onder beginnend

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder

op zich zit er ook geen keerlus in.. ware het niet dat het rechter gedeelte van de baan al volledig bekabbelt is.
Afbeelding Dit is hoe de baan was voordat ik het schaduwstation gebouwd had.
Dus de binnen en de buitenbaan hebben aan dezelfde kant de + en de - , hierdoor als ik nu de rails die vanuit het schaduwstation afkomt erop aansluit zegt het poef(kortsluiting).

Vandaar dat ik dacht om bij de rode streep een keer lus module te zetten.. Maar wellicht kan ik beter de kabels van de binnen baan afknippen en opnieuw afmonteren.

Let love rule

spoor65

Bericht door spoor65 »

spoor65 schreef:Zoals ik het nu vluchtig ff zie,
zie ik geen keerlus in jouw plannen.

ff jouw plaatje gejat, en er naast zitten kladderen, dat bovenste brilletje zijn 2 keerlussen
het onderste is een zogenaamd hondenbot en bevat geen keerlussen.

mvg

Freddy

Sjaak, precies, zoals ik dus ook al zei in mijn bericht boven de "gejatte tekening,

Zijn baan heeft dus het hondenbot model en bevat geen keerlus.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,

DCC met ECoS 2

spoor65

Bericht door spoor65 »

Sander,

Ja ok, op die manier bedoel je het.

Je zult idd wel alle draden op de zelfde manier moeten aansluiten, geen idee hoeveel aansluitingen je nu hebt hangen, maar ff, waar nodig, afknippen en goed monteren lijkt mij een goedkopere en betere oplossing,
vooral omdat je ook in de toekomst nog graag op eenvoudige manier wilt kunnen zien hoe alles aangesloten is. (bij eventueel verdere uitbreiding of aanpassing, voor je het weet moet je dan weer de boel omgooien).

mvg

Freddy

Als gewone dingen,

DCC met ECoS 2

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Thrillseeka schreef:Hoi,

Alles wat ik hierover lees ,is dat ik het beste deze dingen kan gebruiken: http://rosoft.info/xTreme-Keerlus.html Alleen wat ik hierover lees is dat ik hiervoor blok secties moet maken of kan ik gewoon de ene draadjes aan de rechter kant van de isolatie raillasje en de andere draadjes aan de linker kant? Ik ga niet met blokken en terug melders werken.
Sander,

Met de xTreme keerlus heb je de mogelijkheid deze via een terugbezetmelder aan te sluiten, echter dat moet/hoeft niet. Je gebruikt dan de aansluitingen naar een bezetterugmelder niet, m.a.w. (SDa,SDc,SDe) blijven dan ongebruikt.

Mocht je ooit besluiten wel met blokken te gaan werken, dan kun je die als nog aansluiten, zonder aanpassingen te hoeven doen aan je baan.

Groetjes
Willempie

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder

Inmiddels al de draadjes om aan het solderen zijn er maar 6 dus viel op zich mee :)

Let love rule

Detlev

Bericht door Detlev »

Mooi, opgelost.

Maar ik wil toch ff wat kwijt: Zelf zou ik denk ik inderdaad voor keerlusmodules gegaan zijn. Waarom? Omdat ik het station zou uitbouwen. En in een station wil ik ook wel eens van de ene naar de andere kant over kunnen steken.

Zoals je het aangesloten had had je daar mooie wisselstraten kunnen maken, wil je dat in de toekomst alsnog dan moet je allerlei moeilijke schakelingen gaan bedenken...

(jaja, mosterd na de maaltijd. Maar ik heb in het weekend nooit zoveel tijd om te lezen ;) )

Plaats reactie