Oberndorf

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
christiandomburg

Oberndorf

Bericht door christiandomburg »

beste lezers,

Hier pak ik mijn vorige draad weer op, alleen nu in het duits :D heb er een hoop zin in.
Ik heb hem Oberndorf genoemd, het komt me alleen heel bekend voor, kon hem niet vinden op het forum, dus als iemand weet of hij al gebruikt word hier dan hoor ik het graag.

Ik zal nu ook voor het eerst mijn baanplan laten zien, mijn schaduwsstation blijft hetzelfde alleen me niv0 is aangepast.

Afbeelding
Hier zie je mijn niv0, de treinen komen onderin uit de helix, gaan dan het station in, waar rechts het station komt, de sporen in het midden zullen doorrij sporen zijn voor de intercity's. Het 4e spoor word ook een stationsspoor voor een stoptrein. de rest legt zichzelf wel uit op de foto :D vanuit het station gaan de treinen naar een paradespoor die een niv hoger ligt.
Afbeelding
Hier zullen ze over een 2m lang spoor rijden en gaan dan een tunnel in om terug te gaan naar het station.
Ik heb hier een extra spoor bij gezet zodat er daar een trein kan wachten om wat meer variatie te creëren.

Ik zou zeggen kom maar op met de reacties!

Groetjes,

Chris
Laatst gewijzigd door christiandomburg op 01 okt 2013 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: Oberndorf

Bericht door Hoontje »

Gaaf, maar geen Engels?! :twisted:

Mooi baanplan! Ben benieuwd naar de detailering!

Groet,

Hoontje

Onderwerp starter
christiandomburg

Hoontje schreef:Gaaf, maar geen Engels?! :twisted:

Mooi baanplan! Ben benieuwd naar de detailering!

Groet,

Hoontje
Dankje!

ja heb er van af gezien na een lange tijd hersenkraken!:) ik vind mijn passie voor engels niet groot genoeg om zo veel moeite te moeten doen om een mooie baan te bouwen, het is wonderschoon maar daar blijft het voor mij eigenlijk wel bij, buiten het feit dat duits ook erg schoon is en vooral maar ook niet geheel onbelangrijk in overvloed verkrijgbaar en veel variatie! :D

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

BenQ

Bericht door BenQ »

Christian,
Vergeet niet de Engelse machinisten te vervangen voor Duitse, anders gaan die weer links rijden, krijg je weer problemen. :roll: :o

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

epocheales denken

Bericht door epocheales denken »

Hoi Christian,

Als ik je een tip mag geven wat betreft jouw locdepot: haal de twee slakkensporen weg
van de draaischijf. Dit gebeurde bijna nooit in het grootbedrijf in Duitsland. Probeer eens
een integratie in jouw kolensporen, dat is veel meer zoals het ook in de "Bahnbetriebswerke" werd gedaan. Ook de bezanding was daar vaak een verlengstuk
van de kolensporen.

Bekijk deze link op Google bijvoorbeeld maar eens: https://www.google.nl/#q=bahnbetriebswerk+anlagenplan

Veel Duits, maar daar houden wij allebei van toch?

Veel succes met het uitdenken van jouw sporenplan.

Groet, Hans

Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
christiandomburg

BenQ schreef:Christian,
Vergeet niet de Engelse machinisten te vervangen voor Duitse, anders gaan die weer links rijden, krijg je weer problemen. :roll: :o
haha en ook geen poolse bestuurder van het auto´tje nemen :lol:
epocheales denken schreef:Hoi Christian,

Als ik je een tip mag geven wat betreft jouw locdepot: haal de twee slakkensporen weg
van de draaischijf. Dit gebeurde bijna nooit in het grootbedrijf in Duitsland. Probeer eens
een integratie in jouw kolensporen, dat is veel meer zoals het ook in de "Bahnbetriebswerke" werd gedaan. Ook de bezanding was daar vaak een verlengstuk
van de kolensporen.

Bekijk deze link op Google bijvoorbeeld maar eens: https://www.google.nl/#q=bahnbetriebswerk+anlagenplan

Veel Duits, maar daar houden wij allebei van toch?

Veel succes met het uitdenken van jouw sporenplan.

Groet, Hans
goede tip hans, ik moet er alleen even wat uitleg bij geven die ik eigenlijk al neer had moeten zetten! :D ik ben niet van plan om van de slaksporen rijdende sporen te maken, ik wil er eigenlijk net zoals martin op zijn baan heeft er dummy modellen neerzetten voor de show ;) en dan vind ik het zonde om de kolensporen op te offeren

epocheales denken

Bericht door epocheales denken »

Hoi Christian,

Je hoeft zeker je kolen sporen niet op te offeren voor 1 of meer slakkenputten. Meestal lagen in een locdepot de slakkenputten voor of na de bekolingsinstallatie.
Dus ze kunnen gewoon op genomen worden in het zelfde spoor als de kolensporen, althans ik neem aan dat jij bedoeld met kolensporen waar jouw locomotieven
kolen kunnen bij vullen, of is het soms een laad spoor voor kolen :roll:

Mocht het zo zijn dat jouw kolensporen inderdaad voor jouw loc's bedoeld zijn, dan kan je eens kijken hoe ik het op mijn baan opgelost heb:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=2099

Blijf je graag volgen, hopelijk vind je mij geen bemoeial, dat is geenzins de bedoeling... ;)

Groet, Hans.

Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
christiandomburg

epocheales denken schreef:Hoi Christian,

Je hoeft zeker je kolen sporen niet op te offeren voor 1 of meer slakkenputten. Meestal lagen in een locdepot de slakkenputten voor of na de bekolingsinstallatie.
Dus ze kunnen gewoon op genomen worden in het zelfde spoor als de kolensporen, althans ik neem aan dat jij bedoeld met kolensporen waar jouw locomotieven
kolen kunnen bij vullen, of is het soms een laad spoor voor kolen :roll:

Mocht het zo zijn dat jouw kolensporen inderdaad voor jouw loc's bedoeld zijn, dan kan je eens kijken hoe ik het op mijn baan opgelost heb:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=2099

Blijf je graag volgen, hopelijk vind je mij geen bemoeial, dat is geenzins de bedoeling... ;)

Groet, Hans.
nee hoor, tips zijn altijd welkom:)

ze zijn bedoeld om stomers bij te vullen inderdaad, hoewel je tips erg goed zijn hou ik me toch bij me huidige plan :shock: ik vind het een goed voorstel wat je deed, maar het is niet mijn ding.

Gister ook weer druk geweest, ben erg druk geweest mijn servo's aan te sluiten op mijn wissels, heb er helaas wel 1 gesloopt :( zodra ik klaar ben zal ik een foto maken, heb nu 5/10 gedaan.

Onderwerp starter
christiandomburg

het is al weer een tijd stil geweest hier helaas.
Ben de afgelopen tijd in de avond erg druk geweest met school(probeer een opleiding van 1,5 jaar in 0,5 jaar te doen:O) en daarbuiten nog wat voor werk!

Ik heb helaas geen foto's op het moment, dit omdat ik de tijd die ik had voor bezig was met het bijstellen van mijn baan:) ik ben erachter gekomen dat de verbindingen tussen mijn servo's en wissels(die ik met verenstaal heb gemaakt) niet voldoende was om het een goed werkende garantie te geven, daar ben ik nu mee klaar en kan gelukkig beginnen met het aansluiten van de baan!

Ik dacht eerst mijn dinamo systeem maar even in elkaar te schroeven!
Jammer! had verkeerde afstandsbussen en boutjes besteld dus kan weer wachten:(

Schiet niet bepaald op! maar ga de komende tijd lekker knallen aangezien ik vakantie ga nemen(mag wel na 3 jaar) en veel tijd ga vrij maken! plan is om eind dit jaar de boel rijdend te hebben met Itrain! dan kan ik testen wat ik nu heb liggen en dan weer verder bouwen aan het schaduwstation en de helix!

Dit was het einde van de update en ik hoop jullie te kunnen zien in Zutphen!

P.S. de grapjas die op stations ging staan met een fluit waardoor veel treinen wegreden zonder conducteur, jij ben echt een geniaal mannetje:P(stond op de NS App)

Onderwerp starter
christiandomburg

hallo allemaal,

Zoals sommige al bij martin gelezen hebben is er groot nieuws, Martin en ik gaan een ruimte die mij beschikbaar gesteld is gebruiken voor erlebniswelt domburg, kortom, wij gaan hem samen bouwen! heb er erg veel zin in.

Nu laat ik mijn baan thuis niet zitten, ik bouw verder tussen erlebniswelt. Maar dan hoef ik thuis geen uitgebreide baan te hebben, dus ik hou het wat simpel.

SS
Afbeelding

Op me schaduwstation heb ik voor dit gekozen omdat ik mijn servo's e.d boven op de baan kwijt wil, dan moet ik helaas wel sporen in leveren.(verhouding klopt niet helemaal, in het echt zijn de sporen langer)

Scenery
Afbeelding
Hier komen en gaan ze langs het station de helix in en naar het bovenniveau, het is nu nog simpel, maar ik weet nog niet zeker of ik hem uit ga breiden dus ik hou hem voorlopig even zo. Er komt een MCC traject vandaar de twijfel over het uitbreiden met goederen en klein stoom depot.

Boven niv
Afbeelding
Hier komen de treinen uit het station en gaan dan over een paradespoor een wachtspoor op, die zit verborgen onder een berg. dan gaan ze via het paradespoor weer door naar beneden, hier kunnen ze ook direct keren.

Dit is het huidige op het moment. heb mijn rails in me SS bijna bedraad, dan kan het digitaal rijden, zodra dat allemaal getest is ga ik aan het andere gedeelte van het SS bouwen.

Ik heb er zelf geen haast bij, zolang ik maar kan rijden:)

Gr!

Krab

Bericht door Krab »

Ziet er goed uit Christian je krijg het er maar druk mee .
Waar halen jullie de tijd vandaan ? ;) :mrgreen: :lol:

Blijf net als bij je broer meekijken .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie