voorstellen jan

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
jantje76

voorstellen jan

Bericht door jantje76 »

beste mede modelspoor bouwers

ik ben nieuw hier zit hier al even mee te kijken paar weekjes en heb net besloten mij aan te melden ben 33 jaar oud en naar een periode van ongeveer 25 jaar toch begonnen met treintjes vroeger had ik ze op mijn kamer die waren van mijn vader die heeft toen alles verkocht en nu ben ik er zelf mee begonnen heb een baan oppervlakte van 300 cmlang en 120cm breed ter beschikking op zolder zit wel met een schuine kant te worstelen heb alleen moeite met het leggen en tekening lezen en moet het doen met gekregen rails deels slecht uitziende en deels goede nette minitrix rails en heb een berg oude huisjes gekregen die opgeknapt moeten worden kan heelaas op het moment niet te veel geld in de hobby stoppen door omstandigheden heb wel gezien bij sommige baanplannen uit boekken dat ik eigenlijk verkeerde rail nummers heb vooral op het gebied van bochten maar hoop er toch wat van te kunnen maken ook al zal het veel moeite gaan kosten dus alle tips en ideetjes op gebied van minitrix zijn welkom

groetjes jan

Saraan

Re: voorstellen jan

Bericht door Saraan »

Hallo Jan,

welkom op dit forum. Ik heb wel even last gehad om je bericht te lezen. De langste volzin zonder leestekens en hoofdletters dat ik in een tijdje onder ogen heb gehad. Maar los daarvan, vind ik het heel leuk dat je gemotiveerd bent om met een baan te beginnen.

Je kan geen "verkeerde" stukjes rail hebben. Leg met je railstukjes een baan uit op grote plaat op schragen. Bevalt het niet, breek op en leg wat anders. Je hoeft echt niet iets uit een boek te copieren. Het mag wel natuurlijk ;)

Eenmaal je een baantje het uitgelegd, raad ik je aan om een railslijpblokje te kopen. Dat kost geen geld (3 euro of zo) en het werkt uitermate goed om oude rails snel weer blinkend proper te maken. Let op, er niet hevig mee schuren, maar zachtjes over de rails wrijven, en na een paar vegen zie je het oppervlak van de rails weer glimmen.

Veel plezier met de eerste stappen bij het bouwen van een eigen baan.
groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Jos

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Jan. Leuk dat je weer begonnen bent.
En het klopt, het gebruik van punten, komma's en hoofdletters wordt hier hogelijk gewaardeerd :D

Groetjes,
Jos

Jacob

Bericht door Jacob »

Hallo Jan,

Welkom op het forum,
Centjes is wel een probleempje, met drie kleine kids aan deze zijde blijft er niet veel centjes voor de hobby over, maar je kan het net zo deur maken als je zelf wilt, kijk op marktplaats of beursen voor tweedehands spullen.
veel plezier met het bouwen wij genieten graag met je mee, foto`s zijn altijd welkom.

Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper

Onderwerp starter
jantje76

Bericht door jantje76 »

sorrie voor het ongemak van de tekens maar om eerlijk te zijn weet ik nooit zo goed wat voor tekens ik waar moet zetten :oops: daar heb ik op school niet echt goed bij opgelet en schrijf fouten die zullen bij mij ook wel voorkomen ben meer iemand van de praktijk als theorie en kwa rails is het bij de meeste stukken de bedding de rails zelf blinken weer zo ver was ik al nu hele partij huisjes gekregen echt heel veel moeten wel stevig opgeknapt worden zijn oud en hebben in een paarden stal gestaan aantal jaren net als de rails maar ben er erg blij mee is in duits oostenrijkse stijl heb nu stuk rails liggen en zit nog te kijken met het station gedeelte hoe ik dat kan maken met mijn kleinehoeveelheid aan wissels 14 links en 6 rechts en 3 kruiswissels en er moeten ook wissels overblijven voor een klein rangeer tereintje veel van plan in mijn hoofd nu nog op de plaat zien te krijgen moet ook berg gedeelte in komen het liefst met huisjes en baantje er over heen zit nu met drie banen te plannen maar het liefst meerder banen als dat gaat lukken

mvg jan

Jos

Bericht door Jos »

Jan, simpel truukje. Als je een tekst of zin uitspreekt laat je korte pauzes op bepaalde plaatsen. Zet daar een punt en het is een stuk leesbaarder.

Groetjes,
Jos

shoven

Bericht door shoven »

jantje76 schreef:sorrie voor het ongemak van de tekens maar om eerlijk te zijn weet ik nooit zo goed wat voor tekens ik waar moet zetten :oops: daar heb ik op school niet echt goed bij opgelet en schrijf fouten die zullen bij mij ook wel voorkomen ben meer iemand van de praktijk als theorie en kwa rails is het bij de meeste stukken de bedding de rails zelf blinken weer zo ver was ik al nu hele partij huisjes gekregen echt heel veel moeten wel stevig opgeknapt worden zijn oud en hebben in een paarden stal gestaan aantal jaren net als de rails maar ben er erg blij mee is in duits oostenrijkse stijl heb nu stuk rails liggen en zit nog te kijken met het station gedeelte hoe ik dat kan maken met mijn kleinehoeveelheid aan wissels 14 links en 6 rechts en 3 kruiswissels en er moeten ook wissels overblijven voor een klein rangeer tereintje veel van plan in mijn hoofd nu nog op de plaat zien te krijgen moet ook berg gedeelte in komen het liefst met huisjes en baantje er over heen zit nu met drie banen te plannen maar het liefst meerder banen als dat gaat lukken
Jan, volg Jos zijn tip op. Dit is onleesbaar en ik sla dit soort bijdragen dus over. Even een beetje moeite doen levert een hoop op. Welkom in elk geval!

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Chris83

Bericht door Chris83 »

welkom en ik vind het gewoon te lezen hoor :) dan denk je toch de . en , erbij? :P simpel

Groeten Chris

Hookies

Bericht door Hookies »

Zo simpel vind ik dat niet Chris. Het is een rijstenbrij aan woorden waarbij je makkelijk de verkeerde conclusies kunt trekken. Zet dan liever nog iedere zin op een nieuwe regel.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Jos

Bericht door Jos »

Heren,

Laten we het verder weer over het verwelkomen van Jan hebben.

Groetjes,
Jos

apk

Bericht door apk »

Jos schreef:Heren,

Laten we het verder weer over het verwelkomen van Jan hebben.

Groetjes,
Jos
inderdaad

Welkom Jan!

veel lees en schrijfplezier hier op dit forum toegewenst.

Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Plaats reactie