[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Hoon ff meedenken.
wat ga je allemaal doen dan, mijn totale hardware voor mijn baan zit rond dat bedrag en die is wel een keer of wat groter als de jouwe. zet als je wilt hier eens een budget plaatje neer want je weet nooit of er iemand met een lumineus idee komt wat het goedkoper maakt.
gr.
M.
wat ga je allemaal doen dan, mijn totale hardware voor mijn baan zit rond dat bedrag en die is wel een keer of wat groter als de jouwe. zet als je wilt hier eens een budget plaatje neer want je weet nooit of er iemand met een lumineus idee komt wat het goedkoper maakt.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
@ Kees
De kastombouw wordt gerealiseerd in de volgende verhouding 280cm x 80 cm x 92cm.
De kast als zodanig zal niet transporteerbaar zijn. De lades krijgen een afmeting van 130 cm bij 80 cm met een hoogte van 30 cm. Het wordt een kast van 3 laden hoog, 2 sets naast elkaar. Daarbovenop komt de baan. (hoogte is tussen de 115cm en 120cm dan thuis)
De 20 cm. welke 'over' is tussen de lades (die zijn 260cm naast elkaar) is speelruimte voor het ladesysteem en de draagpalen waar de baan op rust.
In Lochem etc. zal de baan op schragen gezet worden a la Jeroen's techniek Duisburg-Beksheim)
Het geheel is uitgetekend, maar ik ben nog te digibeet om dat plaatje van Vera's tablet naar deze pc over te zetten...
Door de laden uit te rusten met een deksel (130x80cm wat m.b.v. ijzerbeslag dichtgeklemd wordt) kunnen de laden wél getransporteerd worden. Eventueel gestapeld in een frame. Daar studeer ik nog precies op.
Het geheel zal in een aanhangertje vervoerd moeten worden vrees ik...
@ Maurits en alle andere meedenkers, waarvoor zeker dank!
Software (I-train) 159,- euro
Hardware Dinamo P&P systeem startset 230,- euro
Hardware / voeding Dinamo P&P 85,- euro
Module met blokterugmelding etc. (TM44) á 115,- euro per stuk. waarvan er nog minimaal 2 losse nodig zijn dus 230,-
PECO flexrails via ehattons á 90,- euro
Wissels etc. (via Marktplaats) ongeveer 100,-
Draadeinden + moeren: +/- 20,- euro
Hout t.b.v. de kast / helixen / schaduwstation 550,- euro
IJzerbeslag / schroeven / lijmen etc. (ongeveer) 50,-
totaal: 1514,- euro
Voordeeltje, zojuist een offerte vanuit een andere timmerwerkplaats binnengekregen welke ruim 200 euro lager uitvalt en er liggen nog enkele aanvragen links en rechts te wachten...
Daarnaast zitten er nog hoge kosten aan rails en is het Dinamo systeem prijzig. Koploper heb ik uitgeprobeerd, maar ik vind I-train fijner werken... Echter is versie 3 nog niet uit en zijn daarvan de kosten nog niet bekend...
Dus er is zeker nog ruimte om te bezuinigen.
Met vriendelijke groet,
Hoontje
De kastombouw wordt gerealiseerd in de volgende verhouding 280cm x 80 cm x 92cm.
De kast als zodanig zal niet transporteerbaar zijn. De lades krijgen een afmeting van 130 cm bij 80 cm met een hoogte van 30 cm. Het wordt een kast van 3 laden hoog, 2 sets naast elkaar. Daarbovenop komt de baan. (hoogte is tussen de 115cm en 120cm dan thuis)
De 20 cm. welke 'over' is tussen de lades (die zijn 260cm naast elkaar) is speelruimte voor het ladesysteem en de draagpalen waar de baan op rust.
In Lochem etc. zal de baan op schragen gezet worden a la Jeroen's techniek Duisburg-Beksheim)
Het geheel is uitgetekend, maar ik ben nog te digibeet om dat plaatje van Vera's tablet naar deze pc over te zetten...
Door de laden uit te rusten met een deksel (130x80cm wat m.b.v. ijzerbeslag dichtgeklemd wordt) kunnen de laden wél getransporteerd worden. Eventueel gestapeld in een frame. Daar studeer ik nog precies op.
Het geheel zal in een aanhangertje vervoerd moeten worden vrees ik...
@ Maurits en alle andere meedenkers, waarvoor zeker dank!
Software (I-train) 159,- euro
Hardware Dinamo P&P systeem startset 230,- euro
Hardware / voeding Dinamo P&P 85,- euro
Module met blokterugmelding etc. (TM44) á 115,- euro per stuk. waarvan er nog minimaal 2 losse nodig zijn dus 230,-
PECO flexrails via ehattons á 90,- euro
Wissels etc. (via Marktplaats) ongeveer 100,-
Draadeinden + moeren: +/- 20,- euro
Hout t.b.v. de kast / helixen / schaduwstation 550,- euro
IJzerbeslag / schroeven / lijmen etc. (ongeveer) 50,-
totaal: 1514,- euro
Voordeeltje, zojuist een offerte vanuit een andere timmerwerkplaats binnengekregen welke ruim 200 euro lager uitvalt en er liggen nog enkele aanvragen links en rechts te wachten...
Daarnaast zitten er nog hoge kosten aan rails en is het Dinamo systeem prijzig. Koploper heb ik uitgeprobeerd, maar ik vind I-train fijner werken... Echter is versie 3 nog niet uit en zijn daarvan de kosten nog niet bekend...
Dus er is zeker nog ruimte om te bezuinigen.
Met vriendelijke groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
ok duidelijk, ik ben niet bekend met dynamo, behalve wat ik van Martin heb gezien. omdat ik in het verleden voor koploper had gekozen hoefde dat ok verder niet.
wel eens leuk als prijsvergelijk
Software (I-train) 159,- euro
Hardware Dinamo P&P systeem startset 230,- euro
Hardware / voeding Dinamo P&P 85,- euro
Module met blokterugmelding etc. (TM44) á 115,- euro per stuk. waarvan er nog minimaal 2 losse nodig zijn dus 230,-
dit is zeg maar 700,--
koploper - gratis
s88ln interface - 28.50
Rosoft terugmeld modules - 16 aansluitingen, zeg dat je er 5 nodig heb is 80 blokken = 6 x 36.50 = 182,50
ik ga ervan uit dat je 1 x een dcc booster nodig heb, die kost incl trafo van Uhlenbrock 250,--
totaal 460.--
kopoper/ of dynamo. het is maar net wat je gewent ben, als je microsoft gewend ben is apple ook vreemd in het begin.
begrijp met goed, ik wil niet een hele discussie loszwengelen in dit mooie draadje van je, als daar behoefte aan is dan openen we wel een ander specifiek draadje alhoewel dat ik denk dat het zinloos is want iedereen heeft zijn eigen voorkeur en er zijn al honderden discussies evoert op internet zonder winnaar . Enige wat ik wilde duidelijk maken is dat wat jij nodig heb voor jou baantje ( niet negatief ) was ongeveer hetzelfde bedrag asl wat ik heb uitgegeven voor deel 1 van mijn baan en dat gedeelte is een keertje of 5 zo groot als de jouwe met 25 rijdende treinen.
anyway laat je door mijn gezwets niet beinvloeden,
M.
wel eens leuk als prijsvergelijk
Software (I-train) 159,- euro
Hardware Dinamo P&P systeem startset 230,- euro
Hardware / voeding Dinamo P&P 85,- euro
Module met blokterugmelding etc. (TM44) á 115,- euro per stuk. waarvan er nog minimaal 2 losse nodig zijn dus 230,-
dit is zeg maar 700,--
koploper - gratis
s88ln interface - 28.50
Rosoft terugmeld modules - 16 aansluitingen, zeg dat je er 5 nodig heb is 80 blokken = 6 x 36.50 = 182,50
ik ga ervan uit dat je 1 x een dcc booster nodig heb, die kost incl trafo van Uhlenbrock 250,--
totaal 460.--
kopoper/ of dynamo. het is maar net wat je gewent ben, als je microsoft gewend ben is apple ook vreemd in het begin.
begrijp met goed, ik wil niet een hele discussie loszwengelen in dit mooie draadje van je, als daar behoefte aan is dan openen we wel een ander specifiek draadje alhoewel dat ik denk dat het zinloos is want iedereen heeft zijn eigen voorkeur en er zijn al honderden discussies evoert op internet zonder winnaar . Enige wat ik wilde duidelijk maken is dat wat jij nodig heb voor jou baantje ( niet negatief ) was ongeveer hetzelfde bedrag asl wat ik heb uitgegeven voor deel 1 van mijn baan en dat gedeelte is een keertje of 5 zo groot als de jouwe met 25 rijdende treinen.
anyway laat je door mijn gezwets niet beinvloeden,
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Maurits, Dinamo werkt ook prima met koploper hoor. En dan heb je nog maar een verschil van 80 euro (in jouw vergelijking). Voor die 80 euro heb je wel het grote voordeel dat je zowel met digitale als analoge locs tegelijkertijd op je baan kan rijden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
smart cookie, dus I train de deur uit:)
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Kijk ieder zijn mening zo, anders zou het een saaie boel worden
Alwin, is het voor jou de bedoeling / must dat analoog en digitaal door elkaar kunnen rijden?
In deze beslissing zit namelijk aardig wat "eventuele" kosten besparing
En las ook dat je timmerwerkplaats af ging, betekend dit dat je deze zaken wilt uitbesteden?
Mvg,
Ad
Alwin, is het voor jou de bedoeling / must dat analoog en digitaal door elkaar kunnen rijden?
In deze beslissing zit namelijk aardig wat "eventuele" kosten besparing
En las ook dat je timmerwerkplaats af ging, betekend dit dat je deze zaken wilt uitbesteden?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Ad, lees de eerdere discussies even door. De kostenbesparing valt mee aangezien je ook voor een (flink?) aantal treinen geen decoder nodig hebt. En als je niet wilt/kunt inbouwen is dat helemaal iets om rekening mee te houden.
Maar zoals al gezegd: Laten we die discussie nou niet opnieuw hier gaan voeren, ik kan me best voorstellen dat hij het op deze manier wil doen en dat is hier in nederland nog steeds zijn goed recht
Maar zoals al gezegd: Laten we die discussie nou niet opnieuw hier gaan voeren, ik kan me best voorstellen dat hij het op deze manier wil doen en dat is hier in nederland nog steeds zijn goed recht
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
@ M; bedankt voor je input, ik waardeer hem zeer. Zeker geen gezwets
Die berekening is hier toevallig ook gemaakt. Alleen dan uitgebreid met de inbouw van decoders. Als alle analoge modellen omgebouwd worden komt er bijna 450 euro bij. (geschatte decoderkosten 25,- per decoder x 9 lok's / treinstellen) Dit is incl. uitbesteding aan een treinzaak hier in de buurt voor ombouwen. Zij gaven ook aan dat ze enkele loc's (Arnold motorpost bv, mijn favoriet!) niet ombouwen, dat gaat kennelijk niet erg goed???
Dat + de verklaring aldaar en van verschillende fora over ombouwen naar dcc en veranderende rijeigenschappen, alle problemen van 'opgeblazen decoders', geen ruimte in loks etc. etc. maakt dat ik zoiets had van: OK, niet aan de treintjes knutselen en gewoon een systeem aanschaffen wat beide mogelijk maakt. ( = Dinamo)
@Ad_M Het zagen op maat wil ik uitbesteden. Simpele reden omdat ik anders plaatmateriaal in de bouwmarkt / houthandel in de buurt moet halen. Daar heb je enkel standaard plaatwerk. Dat zijn grote platen van 244 x 122 cm. Die passen niet in mijn fiatje, dus moet er een aanhanger komen. Die gaat via de baas, maar bij gebrek aan een trekhaak, moet er ook een dienstauto mee, kosten 50,- + benzine. Hier in de buurt een bakkie huren kost me evenveel ongeveer... (Afzetters )
In totaal komt het qua tijd, verzagen van hout etc. etc. méér dan de uitbesteding aan een timmerwerkplaats... Dan heb ik én geen rotzooi en het hout op maat, netjes bezorgd. Waarbij de bezorging vanuit noord-holland tot bij mij thuis slechts 25,- euro zou kosten...
@ Detlev, precies en hier zijn sowiezo al 9 modellen analoog... Dus vandaar de wens Dinamo. Na een demonstratie van Martin in Lochem met m'n plan-V op zijn baan, was ik overtuigd dat het qua rijeigenschappen etc. erg goed was. Vera heeft een nog gedetailleerder oog wat dat betreft en die was ook verkocht.
@ allen; ik vindt I-train lekkerder werken dan koploper. Waarom precies geen idee, ik heb er gewoon een beter gevoel bij. Ik besef terdege dat dat veel bespaart (koploper).
Dinamo komt er sowiezo, die investering volgt vóór I-train. Dus kan ik ook proberen eerst nogmaals met koploper te werken. Wellicht bevalt dat nu wel beter en 'voelt het goed'.
De instapkosten / startkosten bij Dinamo zijn een stuk hoger dan in DCC, echter als je alles doorrekent komen ze dichter bij elkaar. Wat in de bovenstaande berekening staat inzake de terugmeld/bezetmelder TM44 á 115,- per stuk, is teruggelegd bij de leverancier van Dinamo, daar zijn denk ik namelijk veel goedkopere oplossingen voor te vinden. (RoSoft bijvoorbeeld). Hopelijk brengt dat ook nog een sterke reducering van kosten.
In elk geval allen heel hartelijk dank voor het meedenken en het zelfcontroleren om niet te verzanden in een nieuwe discussie inzake de systemen zelf. Erg fijn! Daar wil ik mijn draadje inderdaad niet voor gebruiken.
Groet,
Hoontje
Die berekening is hier toevallig ook gemaakt. Alleen dan uitgebreid met de inbouw van decoders. Als alle analoge modellen omgebouwd worden komt er bijna 450 euro bij. (geschatte decoderkosten 25,- per decoder x 9 lok's / treinstellen) Dit is incl. uitbesteding aan een treinzaak hier in de buurt voor ombouwen. Zij gaven ook aan dat ze enkele loc's (Arnold motorpost bv, mijn favoriet!) niet ombouwen, dat gaat kennelijk niet erg goed???
Dat + de verklaring aldaar en van verschillende fora over ombouwen naar dcc en veranderende rijeigenschappen, alle problemen van 'opgeblazen decoders', geen ruimte in loks etc. etc. maakt dat ik zoiets had van: OK, niet aan de treintjes knutselen en gewoon een systeem aanschaffen wat beide mogelijk maakt. ( = Dinamo)
@Ad_M Het zagen op maat wil ik uitbesteden. Simpele reden omdat ik anders plaatmateriaal in de bouwmarkt / houthandel in de buurt moet halen. Daar heb je enkel standaard plaatwerk. Dat zijn grote platen van 244 x 122 cm. Die passen niet in mijn fiatje, dus moet er een aanhanger komen. Die gaat via de baas, maar bij gebrek aan een trekhaak, moet er ook een dienstauto mee, kosten 50,- + benzine. Hier in de buurt een bakkie huren kost me evenveel ongeveer... (Afzetters )
In totaal komt het qua tijd, verzagen van hout etc. etc. méér dan de uitbesteding aan een timmerwerkplaats... Dan heb ik én geen rotzooi en het hout op maat, netjes bezorgd. Waarbij de bezorging vanuit noord-holland tot bij mij thuis slechts 25,- euro zou kosten...
@ Detlev, precies en hier zijn sowiezo al 9 modellen analoog... Dus vandaar de wens Dinamo. Na een demonstratie van Martin in Lochem met m'n plan-V op zijn baan, was ik overtuigd dat het qua rijeigenschappen etc. erg goed was. Vera heeft een nog gedetailleerder oog wat dat betreft en die was ook verkocht.
@ allen; ik vindt I-train lekkerder werken dan koploper. Waarom precies geen idee, ik heb er gewoon een beter gevoel bij. Ik besef terdege dat dat veel bespaart (koploper).
Dinamo komt er sowiezo, die investering volgt vóór I-train. Dus kan ik ook proberen eerst nogmaals met koploper te werken. Wellicht bevalt dat nu wel beter en 'voelt het goed'.
De instapkosten / startkosten bij Dinamo zijn een stuk hoger dan in DCC, echter als je alles doorrekent komen ze dichter bij elkaar. Wat in de bovenstaande berekening staat inzake de terugmeld/bezetmelder TM44 á 115,- per stuk, is teruggelegd bij de leverancier van Dinamo, daar zijn denk ik namelijk veel goedkopere oplossingen voor te vinden. (RoSoft bijvoorbeeld). Hopelijk brengt dat ook nog een sterke reducering van kosten.
In elk geval allen heel hartelijk dank voor het meedenken en het zelfcontroleren om niet te verzanden in een nieuwe discussie inzake de systemen zelf. Erg fijn! Daar wil ik mijn draadje inderdaad niet voor gebruiken.
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Helder Alwin
Fijn te lezen!
De punten van kostenbesparing die je kan halen ben je al mee bezig, ga zo door
Kijk uit naar het vervolg en de uitvoering van jullie plannen Alwin & Vera
Mvg,
Ad
Fijn te lezen!
De punten van kostenbesparing die je kan halen ben je al mee bezig, ga zo door
Kijk uit naar het vervolg en de uitvoering van jullie plannen Alwin & Vera
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Hoontje,
De TM-44 is niet alleen een bezetmelder. Hij zorgt er ook voor dat de juiste soort spanning op de rails komt te staan in de 4 blokken die hij aanstuurt.
Wat jij bedoelt zou dan een TM-H zijn met eventueel andere bezetmelders (hetgeen wel mogelijk is alleen weet ik uit mijn hoofd niet of Rosoft ook gelijkspanning aan kan, maar dat zal Wim ons wel vertellen ). Maar de CD-16 (=8x2 bezetmelders voor de 8 blokken van de TM-H) is op zich niet zo duur.
En Martin heeft mij wel eens voorgerekend dat het op zich niet veel uitmaakt in de kosten of je 2x TM-44 neemt of 1xTM-H + CD-16.
De grootste kostenbesparing die je in Dinamo kunt bereiken is zelf solderen. Als je de prints bestelt voor de TM-H en onderdelen ben je goedkoper uit, Maar dan moet je wel een beetje overtuigd zijn van je eigen soldeercapaciteiten (en dat ben ik zelf ook niet van de mijne )
De TM-44 is niet alleen een bezetmelder. Hij zorgt er ook voor dat de juiste soort spanning op de rails komt te staan in de 4 blokken die hij aanstuurt.
Wat jij bedoelt zou dan een TM-H zijn met eventueel andere bezetmelders (hetgeen wel mogelijk is alleen weet ik uit mijn hoofd niet of Rosoft ook gelijkspanning aan kan, maar dat zal Wim ons wel vertellen ). Maar de CD-16 (=8x2 bezetmelders voor de 8 blokken van de TM-H) is op zich niet zo duur.
En Martin heeft mij wel eens voorgerekend dat het op zich niet veel uitmaakt in de kosten of je 2x TM-44 neemt of 1xTM-H + CD-16.
De grootste kostenbesparing die je in Dinamo kunt bereiken is zelf solderen. Als je de prints bestelt voor de TM-H en onderdelen ben je goedkoper uit, Maar dan moet je wel een beetje overtuigd zijn van je eigen soldeercapaciteiten (en dat ben ik zelf ook niet van de mijne )
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
@ Detlev electronicasolderen is inderdaad ook niet aan mij besteed vrees ik... Dus daar gaat niet op bezuinigd worden.
Terwijl we rustig door sparen en hard hopen dat de baas zijn bezuiniging écht pas eind 2014 doorvoert en niet over een tweetal maanden, , is er weer een kleine bouwupdate van de week 49!
Deze week is er met restjes scenery producten gestart met het nabouwen van de splitsing Koolaspad - Stationsstraat. Daarnaast leverde Markenburg weer de bestratingsverbanden.
Enkel de stoepranden en lantaarnpalen dienen nog aangelegd te worden. Deze zijn nu niet voorhanden en daar wordt later in geïnvesteerd.
en dan beginnen we nu weer aan een dienstweek van 6 dagen á 10u dus helaas geen bouwupdate vrees ik voor week 50...
Groetjes,
Hoontje
Het schrikhekje voor de (nog te fabriceren) AHOB aan de Stationsstraat...
Door de jaren heen is de inrit van het Koolaspad veranderd. De moeite nemen om de verkeersborden te verplaatsen is nooit genomen. Daardoor is een zee aan verkeersborden ontstaan die soms op wel heel vreemde plaatsen lijken te staan...
Voor de leuk de situatie anno 2008 eronder gezet. Je ziet dat er al enkele borden 'geruimd' zijn. Helaas werkt de scanner niet mee en is de foto van 1993 dus nu niet hier te vinden...
Terwijl we rustig door sparen en hard hopen dat de baas zijn bezuiniging écht pas eind 2014 doorvoert en niet over een tweetal maanden, , is er weer een kleine bouwupdate van de week 49!
Deze week is er met restjes scenery producten gestart met het nabouwen van de splitsing Koolaspad - Stationsstraat. Daarnaast leverde Markenburg weer de bestratingsverbanden.
Enkel de stoepranden en lantaarnpalen dienen nog aangelegd te worden. Deze zijn nu niet voorhanden en daar wordt later in geïnvesteerd.
en dan beginnen we nu weer aan een dienstweek van 6 dagen á 10u dus helaas geen bouwupdate vrees ik voor week 50...
Groetjes,
Hoontje
Het schrikhekje voor de (nog te fabriceren) AHOB aan de Stationsstraat...
Door de jaren heen is de inrit van het Koolaspad veranderd. De moeite nemen om de verkeersborden te verplaatsen is nooit genomen. Daardoor is een zee aan verkeersborden ontstaan die soms op wel heel vreemde plaatsen lijken te staan...
Voor de leuk de situatie anno 2008 eronder gezet. Je ziet dat er al enkele borden 'geruimd' zijn. Helaas werkt de scanner niet mee en is de foto van 1993 dus nu niet hier te vinden...
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Erg mooi en ook leuk om te zien met die vergelijkings-foto.
gr Rik
gr Rik
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Mooi man en nog sterkte met de 60 uurtjes werken
Dat word geen houten dus voor je .
mvg Sjaak
Dat word geen houten dus voor je .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Dank heren...
Eerder vandaag ook al proberen te posten, maar hij is er opeens niet meer?
De fotowedstrijd van december is gestart en uiteraard ding ik ook mee! Echter kon ik niet goed kiezen uit 3 foto's, dus hier de 2 die 'afvielen'...
Getiteld: noeste arbeid op de Karolusstraat...
en de andere genomineerde, getiteld: Eenzaamheid op het station...
De uiteindelijke inzending is die van de onbewaakte spoorwegovergang aan de Karolusstraat en die vind je in het desbetreffende draadje!
Groet,
Hoontje
Eerder vandaag ook al proberen te posten, maar hij is er opeens niet meer?
De fotowedstrijd van december is gestart en uiteraard ding ik ook mee! Echter kon ik niet goed kiezen uit 3 foto's, dus hier de 2 die 'afvielen'...
Getiteld: noeste arbeid op de Karolusstraat...
en de andere genomineerde, getiteld: Eenzaamheid op het station...
De uiteindelijke inzending is die van de onbewaakte spoorwegovergang aan de Karolusstraat en die vind je in het desbetreffende draadje!
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Het oer-Hollandse bordenwalhalla Ziet er gaaf uit hoor!
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Bouwupdate week 50 / week 51:
Tussen alle diensten en andere werkstress door vandaag een leuk pakketje binnengekregen en wat kunnen bouwen. Daarnaast gisteren van m'n ega nóg een Markenburg-huis gekregen. Dit laatste is vooruitlopend op de bouwplannen van de Parallelweg waar de eerste beginselen gisteren voor gemaakt zijn....
Doch, voor het overzicht nog alles even op een rijtje incl. foto's
Koolaspad - Stationsstraat:
Sinds week 49 zijn we bezig aan de ingang van het Koolaspad. Daar zijn enkele puntjes op de I gezet. Precies op de hoek van de Stationsstraat en het Koolaspad zit een terras van een café. Dit wordt omlijst met een mengeling van hekwerk, plastic windschermen en een muurtje. Ik vond het te rommelig om alle vormen op deze modulebak toe te passen. Ik heb dus gekozen voor het handhaven van de groenstrook en de omlijsting van het terras wordt nu gedaan door een opgemetseld muurtje.
Toen ik ruimte creëerden op de bak, heb ik op het terrasje wat autootjes gezet, gewoon te kijken hoe het uitkomt. Ergens is dat leuker dan een terrasje... Bij gebrek aan het Café zelf en de aangrenzende modulebak is de aankleding verder nog niet uitgevoerd.
Afgezien van stoepranden en belijning is het hoekje bij het Koolaspad voor nu klaar!
Stationsplein:
Het Stationsplein is verder aangekleed met behulp van de lieflijk aandoende modelletjes van Henk's modelbouw (project Zolderop).
Het treintaxi-wachthuisje viel echter wat groot uit. In Rijen staat een 'half' model, het model van Henk is een dubbel uitgevoerde variant. Echter past hij op de modulebak tussen de weg en inham bij het station, dus wordt het model niet aangepast.
Verder werd het geheel gecompleteerd met behulp van een telefooncel en het perkje met een vuilnisbak. Daarna het geheel gegroend... alleen de bomen, schakelkastje, stoepranden en lantaarnpalen missen nog. De lantaarnpalen zijn besteld en komen ergens deze week binnen. Ben erg benieuwd, het zijn van die Chinese goedkope setjes. Hopelijk is het Made in China gehalte laag...
Wellicht dat we de heggetjes nog wat meer groenen met behulp van micro-vezels, maar de teststukjes zijn helaas nog niet droog. Resultaten daarmee moeten eerst goed zijn, voordat ik ze ga toepassen op de baan zelf!
Als laatste wederom een vergelijking met de werkelijkheid!
Oude situatie Stationsplein
Nieuwe situatie
Overzicht hoe het nu is op de modulebak én daaronder hoe het in het echt is.
Parallelweg:
Na het cadeautje van Vera (een Markenburg huisje) en haar wens om alvast met de achtergrond plaat schilderingen te kunnen beginnen, ben ik gestart met de aanleg van de parallelweg. Deze ligt aan de andere zijde van het stationsemplacement.
Het bestratingsverband is wederom van Markenburg. Deze straat kenmerkt zich door industrie en bewoning. Ik studeer nog op hoe ik dat uit wil gaan beelden i.c.m. de achtergrondplaat / foto / schildering...
Startsituatie Parallelweg
Tot zover,
Hoontje
Tussen alle diensten en andere werkstress door vandaag een leuk pakketje binnengekregen en wat kunnen bouwen. Daarnaast gisteren van m'n ega nóg een Markenburg-huis gekregen. Dit laatste is vooruitlopend op de bouwplannen van de Parallelweg waar de eerste beginselen gisteren voor gemaakt zijn....
Doch, voor het overzicht nog alles even op een rijtje incl. foto's
Koolaspad - Stationsstraat:
Sinds week 49 zijn we bezig aan de ingang van het Koolaspad. Daar zijn enkele puntjes op de I gezet. Precies op de hoek van de Stationsstraat en het Koolaspad zit een terras van een café. Dit wordt omlijst met een mengeling van hekwerk, plastic windschermen en een muurtje. Ik vond het te rommelig om alle vormen op deze modulebak toe te passen. Ik heb dus gekozen voor het handhaven van de groenstrook en de omlijsting van het terras wordt nu gedaan door een opgemetseld muurtje.
Toen ik ruimte creëerden op de bak, heb ik op het terrasje wat autootjes gezet, gewoon te kijken hoe het uitkomt. Ergens is dat leuker dan een terrasje... Bij gebrek aan het Café zelf en de aangrenzende modulebak is de aankleding verder nog niet uitgevoerd.
Afgezien van stoepranden en belijning is het hoekje bij het Koolaspad voor nu klaar!
Stationsplein:
Het Stationsplein is verder aangekleed met behulp van de lieflijk aandoende modelletjes van Henk's modelbouw (project Zolderop).
Het treintaxi-wachthuisje viel echter wat groot uit. In Rijen staat een 'half' model, het model van Henk is een dubbel uitgevoerde variant. Echter past hij op de modulebak tussen de weg en inham bij het station, dus wordt het model niet aangepast.
Verder werd het geheel gecompleteerd met behulp van een telefooncel en het perkje met een vuilnisbak. Daarna het geheel gegroend... alleen de bomen, schakelkastje, stoepranden en lantaarnpalen missen nog. De lantaarnpalen zijn besteld en komen ergens deze week binnen. Ben erg benieuwd, het zijn van die Chinese goedkope setjes. Hopelijk is het Made in China gehalte laag...
Wellicht dat we de heggetjes nog wat meer groenen met behulp van micro-vezels, maar de teststukjes zijn helaas nog niet droog. Resultaten daarmee moeten eerst goed zijn, voordat ik ze ga toepassen op de baan zelf!
Als laatste wederom een vergelijking met de werkelijkheid!
Oude situatie Stationsplein
Nieuwe situatie
Overzicht hoe het nu is op de modulebak én daaronder hoe het in het echt is.
Parallelweg:
Na het cadeautje van Vera (een Markenburg huisje) en haar wens om alvast met de achtergrond plaat schilderingen te kunnen beginnen, ben ik gestart met de aanleg van de parallelweg. Deze ligt aan de andere zijde van het stationsemplacement.
Het bestratingsverband is wederom van Markenburg. Deze straat kenmerkt zich door industrie en bewoning. Ik studeer nog op hoe ik dat uit wil gaan beelden i.c.m. de achtergrondplaat / foto / schildering...
Startsituatie Parallelweg
Tot zover,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Erg mooi weer, die Henk heeft idd leuke spulletjes, heb vorig weekend ook weer wat abri's bij hem gekocht.
Btw je hebt mail
gr Rik
Btw je hebt mail
gr Rik
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Ziet er goed gelijkend uit Alwin toppie
Heb het een paar weken terug nog in het echt gezien .
mvg Sjaak
Heb het een paar weken terug nog in het echt gezien .
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 25 dec 2013 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Dank heren!
Ik hoop wel in de parallelstraat wat meer 'vrije interpretatie' toe te kunnen passen. Zo nabouwen is leuk, maar zelf creëren en toch de illusie van de werkelijke situatie niet verliezen, is nog leuker.
Groet,
Hoontje
Ik hoop wel in de parallelstraat wat meer 'vrije interpretatie' toe te kunnen passen. Zo nabouwen is leuk, maar zelf creëren en toch de illusie van de werkelijke situatie niet verliezen, is nog leuker.
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Zal een leuke mix worden zo, ik kijk uit naar het vervolg
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Hoi ,
word er niet gebouwen in je vrije tijd het volk wilt foto's zeggen ze altijd tegen mij .
Nu kan ik het eens tegen een ander zeggen
Heb je al wat meer gedaan aan de baan of moet je net als ik ,
verplicht binnen zitten en niet naar de garage gaan als de kids thuis zijn
nog een prettige kerst
mvg Sjaak
word er niet gebouwen in je vrije tijd het volk wilt foto's zeggen ze altijd tegen mij .
Nu kan ik het eens tegen een ander zeggen
Heb je al wat meer gedaan aan de baan of moet je net als ik ,
verplicht binnen zitten en niet naar de garage gaan als de kids thuis zijn
nog een prettige kerst
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 26 dec 2013 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Ha die Sjaak,
Zeg, niet iedereen heeft het zo 'slecht' dat ze verplicht bij de kids moeten blijven. Sommigen van ons moeten gewoon werken voor de baas. Na 3 januari zijn er weer wat vrije dagen geloof ik. Ben afgelopen maandag weer aan een reeksje begonnen Volgens de baas mag ik niet klagen, maar ja, die heeft gewoon 3 dagen verlof op kunnen nemen...
Het weekend stond bol van de 'kerst'verplichtingen / verjaardagen / bezoekjes etc.etc..
Dus geen bouwactiviteiten hier...
Klaag...klaag...steun...steun... etc. etc.
Kortom, gewoon ff geduld!
Groet,
Hoontje (die in zijn pauze lekker treintjes kijkt! )
Zeg, niet iedereen heeft het zo 'slecht' dat ze verplicht bij de kids moeten blijven. Sommigen van ons moeten gewoon werken voor de baas. Na 3 januari zijn er weer wat vrije dagen geloof ik. Ben afgelopen maandag weer aan een reeksje begonnen Volgens de baas mag ik niet klagen, maar ja, die heeft gewoon 3 dagen verlof op kunnen nemen...
Het weekend stond bol van de 'kerst'verplichtingen / verjaardagen / bezoekjes etc.etc..
Dus geen bouwactiviteiten hier...
Klaag...klaag...steun...steun... etc. etc.
Kortom, gewoon ff geduld!
Groet,
Hoontje (die in zijn pauze lekker treintjes kijkt! )
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4680
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout 5 Eiken] Modulebak Station Gilze-Rijen
Jup. Ofschoon ik door een oproep zojuist wél een paar vrije dagen gescoord heb omdat anders de ARBO-tijden wet voor de derde maal met voeten getreden wordt . Dus wellicht sneller dan verwacht een bouwupdate deze week!
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid