woonplaats enz

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
janiegein

woonplaats enz

Bericht door janiegein »

ik vraag mij af waarom men niet de woonplaats en verdere gegevens invult bij het aanmaken van je gebruikersprofiel.

ik vind het best wel leuk om te weten of er medeforumleden zijn die in mijn buurt wonen.

er wordt wel de mogelijkheid gegeven voor een PB te plaatsen als je dit echt wilt weten maar het op voorhand weten dat iemand niet naast de deur woont is soms best handig. Je hoeft je toch niet te schamen of iets dergelijks om dat niet openbaar te willen hebben.

Als je nu op een profiel klikt vind je vaak niet meer dan gebruikersnaam en datum van aanmelden.
Waarom zo geheimzinnig ????????

Kan het ook niet gebeuren dat je iemand een tip geeft in dit geval de vitrinekast en dan leest dat de dichtstbijzijnde Lidl 1300 km verder is. :lol:

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Pruts3r

Re: woonplaats enz

Bericht door Pruts3r »

He Janiegein,

Ik snap je punt, maar ik snap ook dat men niet een twee drie dat prijs geeft. Het is een dure hobby. En wanneer je het hebt over je loc's van honderden euro's en er staan foto's van je supergrote (en dus dure) modelbaan op, tja, misschien wil je dan wel anoniem blijven.

Bij Auto websites / clubs zie je ook vaak dat je je prive gegevens geheim / onzichtbaar kunt maken om te voorkomen dat je ziel en zaligheid 's nacht weggehaald wordt.

Misschien overdreven, misschien uitgaande van het slechte, maar valt wat voor te zeggen toch?
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 26 jul 2014 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Hoi Merijn,

IK heb het niet over adresgegevens ik heb het over Woonplaats.

mag aannemen dat hij die onwelwillend is niets met een woonplaats kan doen omdat wij in principe ook alleen maar een gebruikersnaam hebben die negen van de tien keer niets met je eigennaam te maken heeft laat staan je adres.

Maar goed ik respecteer natuurlijk ieders wil of wens.

gr jan

we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

evo

Bericht door evo »

Jan heeft wel een punt, Merijn ook. Misschien dat mensen die op hun privacy gesteld zijn de provincie in kunnen vullen, of regio, of gemeente?
Ik heb direct zelf het goede voorbeeld gegeven 8-)

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Hoi Evo,

kijk end naar jou profielplaatje zit jij dus van mij hemelsbreed ongeveer 25 km bij vandaan .

Niet dat dat belangrijk is maar stel ik zit ergens mee wat ik niet op papier kan uitleggen en stel via jou profielplaatje blijk jij eigenlijk niet zo gek ver uit de buurt te wonen dan zou het dus zomaar kunnen gebeuren dat ik via een PBtje contact met jou zoek om eventueel elkaar op te zoeken en problematiek door te kunnen spreken.
Als uit jou profielplaatje blijkt dat jij veeeeeeeeeel te ver woont om effe langs te wippen om dat door te spreken ja dan bedenk je je vanzelf wel denk ik dan maar weer.

Dit was dus maar één voorbeeld waarvoor zo,n simpel gegeven een fijn hulpmiddel zou kunnen zijn .

gr jan

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Heb er weinig problemen mee, mijn "dorp" is zoooo groot :lol:

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Bovendien als je via het profielplaatje al kan zien waar iemand woont hetzij woonplaats of om en nabij dan kun je ook uit eigen beweging iemand wel of niet uitnodigen om eens bij jou baan te komen kijken.

Als blijkt dat iemand ver weg woont kun je het wel voorstellen maar kun je er ook direct rekening mee houden dat de ander om die reden nee zegt.

gr jan

shoven

Bericht door shoven »

Jan, ik was wel zo naief maar mijn dorp is maar klein en wie wil is er zo achter waar ik woon. Dus ik snap wel dat men het risico niet neemt.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

janiegein schreef:Hoi,

IK heb het niet over adresgegevens ik heb het over Woonplaats.

mag aannemen dat hij die onwelwillend is niets met een woonplaats kan doen omdat wij in principe ook alleen maar een gebruikersnaam hebben die negen van de tien keer niets met je eigennaam te maken heeft laat staan je adres.

Maar goed ik respecteer natuurlijk ieders wil of wens.

Met alleen een woonplaats en een ongebruikelijke naam ben je er zo achter waar iemand woont. Vervolgens met Whoisdomain wanneer iemand een website heeft, of via bedrijven websites, linkedin etc gaan speuren naar verdere adres gegeven en op facebook kijken wanneer hij op vakantie is en bingo.

Mocht je dit ver vinden gaan: is gebeurd bij collega en autoclub. Op site A stond die info, op forum B dat, via het werk wist men C en Facebook vertelde dat hij een weekend weg ging... Dag oldtimers (2 stuks)....

Nogmaals, ik vind ieder hier aardig, het is gezellig, maar ik snap het wel wanneer men tegenwoordig voorzichtig is. :mrgreen:

Fijne avond!
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 26 jul 2014 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

>MIJN VITRINE<

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

shoven schreef:Jan, ik was wel zo naief maar mijn dorp is maar klein en wie wil is er zo achter waar ik woon. Dus ik snap wel dat men het risico niet neemt.
ja steven dat geloof ik graag maar ook jou dorp valt onder een grotere gemeent en die gemeente ligt in een provincie enz enz

er is vast een neutrale tussenweg te vinden.

gr jan

shoven

Bericht door shoven »

Dat denk je maar. Ik ben de enige met deze achternaam in het telefoonboek in de hele provincie. Heb ik toevallig eens gecheckt... (ja ik weet het :roll: )

Steven

>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

goed dan blijft nog over behalve nederland het noorden, midden, zuiden, oosten of westen en anders een andere naam gebruiken. :mrgreen:

Nee hoor als jij daar een goede reden voor hebt dan is dat goed zo en heb ik dat maar te respecteren.

gr jan

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

janiegein schreef:goed dan blijft nog over behalve nederland het noorden, midden, zuiden, oosten of westen en anders een andere naam gebruiken. :mrgreen:
ik heb een goede middenweg gevonden <zie linker kolom>
8-)

>MIJN VITRINE<

Jelle

Bericht door Jelle »

Pruts3r schreef:..//.. en Facebook vertelde dat hij een weekend weg ging... ..//..
Sorry, maar dat vind ik ook 'een beetje dom' om op zo'n plaats precies aan te geven wanneer je niet thuis bent. Dan weet iedere 'belangstellende' dat er daar dan een 'feestje' is.

Tegenwoordig is alles wel op het WWW te vinden, enigste oplossing is een goede beveiliging.

Maar ik heb de woonplaats er ook al bij staan sinds jaar en dag. Ik maak me er niet zo druk om.
Pruts3r schreef:ik heb een goede middenweg gevonden <zie linker kolom> 8-)
Dat wilde ik juist voorkomen. ;)

Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

jeepney

Bericht door jeepney »

Ik heb over soortgelijke materie in een ander topic hier op dit forum wel eens gereageerd en zal nog eens de strekking van het verhaal herhalen.

Als je hier al wat langer op het forum zit en een paar honderd postings en een heleboel fot's op het forum heb gezet, geef je al gauw een hoop meer prijs dan je beseft.

Zo weet ik al van aardig wat mensen hier op het forum dat ze geregeld (voor werk) op reis zijn (en dus niet thuis zijn). Weet ik wat voor werk ze doen, getrouwd zijn ja of nee, kinderen hebben ja of nee.

En dan de geplaatste foto's: vaak zie je op de foto's meer dan alleen de treintjes en de treinbaan. Je ziet vaak ook een raam op de foto, waardoor je een beeld van de omgeving krijgt waar de persoon woont. Of de foto geeft een goede inkijk in de woonkamer, waar je meteen ziet hoe de desbetreffende persoon in zijn spulletjes zit.

Al met al geef je zo stukje bij beetje veel meer weg dan je lief is.

Ter illustratie: ik zit ook op een Philippijnen-forum (vandaar mijn forumnaam Jeepney) en een aantal jaren geleden was het even een hype om een "tikker" onder aan je postings te plaatsen die liet zien hoe lang het nog duurde voordat je geplande datum voor een reis naar de Philippijnen aanving. Door schade en schande wijs geworden hebben we toen op dit forum toch maar besloten om deze "tikker" weg te halen want het dievengilde bleek deze informatie ook heel interessant te vinden...............en het leek zo leuk en onschuldig, dat "tikkertje".

Henk

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

jeepney schreef: En dan de geplaatste foto's: vaak zie je op de foto's meer dan alleen de treintjes en de treinbaan. Je ziet vaak ook een raam op de foto, waardoor je een beeld van de omgeving krijgt waar de persoon woont. Of de foto geeft een goede inkijk in de woonkamer, waar je meteen ziet hoe de desbetreffende persoon in zijn spulletjes zit.

Al met al geef je zo stukje bij beetje veel meer weg dan je lief is.
Henk
Ja, ook dat nog... Bang & Olufsen speaker in de achtergrond, Apple powerbook op het bureau waar je aan je loc prutst...

Kan heel snel gaan...

>MIJN VITRINE<

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Jup. Je geeft snel veel prijs. Zo ook enkelen die hier een woonplaats niet prijd willen geven, maar door postings weet ik weke provincie, woonplaats en zelfs dat iemand zn huis aanbood...
Ik denk dat het slim is zelf heel goed te bedenken wat je publiceert.

Als je hulp of visite wilt, gewoon oproep plaatsen en via pb e.e.a. Regelen?
oh en elk jaar naar Lochem komen!
Groet,

Hoontje :ugeek:

Mack

Bericht door Mack »

hoe krijg en jullie plaatje er op ?

tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Kom maar ff langs:

Totenhoseplatz 690 D-11280 Duisburg-Beksheim . Maar opgelet, ik ben elke dag wel bij de currywurst-tent van 9 tot 15.

J

Afbeelding

Remco

Bericht door Remco »

Tja... ik woon in een dorpje met toch wel 100 huishoudens... iedereen die even op mijn naam googled weet precies waar ik woon...
Maar met 15 (waak)honden in huis en overal camerabeveiliging maak ik me niet heel druk :-)

Groetjes,

Remco

Zolderspoor

Bericht door Zolderspoor »

Met ruim 120.000 inwoners denk ik in deze stad redelijk anoniem te kunnen zijn. Maar als je een beetje aan de weg timmert (familie, vrienden en kennissen, schoolgaande kinderen, verenigingen, buren) hef je al een deel van die anonimiteit op. Een achternaam die slecht 8 maal in het telefoonboek staat en praten met collega-(groot)spoorhobbyisten in winkels en op beurzen…. Tja, daar gaat je privacy.
Daarom hang ik niet aan de grote klok wat op zolder staat, vind je hier geen “Kijk eens wat ik nu weer heb gekocht”-berichten of foto-reportages van mijn miniatuurwereld. Als er al eens een plaatje verschijnt, dan toont dat zeker niet de totale baan.
Ik heb communicatie hoog in mijn vaandel staan en ben behoorlijk extrovert ingesteld. Maar om de (model)spoorhobby nu van de daken af te schreeuwen, gaat me een tikkie te ver. Serieuze belangstellenden wijs ik niet af en op vragen geef ik graag antwoord, maar privacy staat voorop. Ja, ik woon in Zwolle en de hobby staat op zolder . Daar moet u het mee doen.

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Beste mensen,

het lijkt er op dat uit de div antwoorden afleidend ik iets overhoop gehaald wat ik niet had voorzien.

IK RESPECTEER IEDERS PRIVÉ en wil dat ook onder geen enkel beding ondermijnen.

Probeerde alleen maar een vraag te stellen waarom men doet wat men doet om niet te vermelden.

ik zag er geen kwaad in

excuses aan een ieder die ik eventueel op de tenen getrapt heb.

gr jan

shoven

Bericht door shoven »

Maakt niet uit Jan, het levert ook nog bruikbare tips op.

Steven

>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

hoi Steven ,

dat kan wel zijn maar brengt toch meer beroering dan ik had verwacht en zeker niet uit de hoek van het bang zijn om bestolen te worden.

gr jan

Zolderspoor

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Ik denk juist dat het heel goed is dat jouw vraag hier op het forum is verschenen. Ook ik heb me in het verleden wel eens afgevraagd waarom sommigen geen woonplaats/regio noemden. Als je weet dat iemand in de buurt woont en zijn benadering van de hobby je wel aanspreekt, ga je dan makkelijker eens op bezoek.
Nu nemen we kennis van de motieven waarom er geen woonplaats staat vermeld. En wellicht dat anderen eens gaan nadenken over wat je wel resp beter niet kunt publiceren. Of waar je op moet letten als je plaatjes maakt.
In die zin denk ik dat je er goed aan hebt gedaan dit draadje te openen.

Plaats reactie