Diorama ND Mühlengasse

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Diorama ND Mühlengasse

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Woensdag kregen we op het werk allemaal iets van chocolade als kerst cadeautje. De verpakking van de mijne leverde gelijk inspiratie voor een diorama wat ik dan ook gister ben gaan bouwen. In dit geval ben ik eerst gaan bouwen en daarna gaan kijken waar het zou moeten liggen. Van het begin af aan was wel duidelijk dat er een NDS buslijn met 8 persoons busjes moest rijden.

Net ben ik dan gaan kijken waar het precies moet liggen en de route van lijn 205 sprong er wel uit. De plek waar het is komen te liggen is op een klein schiereilandje in de meren vlakbij de U36 zie ook onderaan de plattegrond van Neu Dalhausen:
Afbeelding
Bjorn heb ik even gevraagd een naam te bedenken en hij kwam na een paar minuten met de naar Mühlengasse en het diorama heet nu dan ook Neu Dalhausen Mühlengasse.

Hier wat foto's van wat ik tot nu toe geprutst heb:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet nog een klein stukje bestrating aanleggen en een garage plaatsen. Dan nog de stoep schilderen en het asfalt verouderen en dan de rest begroenen en her en der nog details aanbrengen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Re: Diorama ND Mühlengasse

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag ben ik lekker aan het prutsen geweest met als resultaat dat deze nu af is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu kan ik weer verder met de remise, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Wim

Bericht door Wim »

Zo leuk dit!

...

Sithlord76

Bericht door Sithlord76 »

Erg leuk gedaan....krijg nu ook de kriebbels om mini projectje tussen door te maken...

Gr. Niels.

Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Absoluut doen!tip: zorg dat er iets beweegt en je kunt meteen je diorama gaan showen in Lochem in september '14 met het Nspoor evenement!

@Michiel,

Leuk weer hoor. Ongelofelijk hoe jij zo snel van die stoere en gedetailleerde dingen bouwt.

Grtz J

Afbeelding

Schachbrett

Bericht door Schachbrett »

Hallo Michiel,

Het is werkelijk een kunst,hoe je dit zo super gedetaileerg op zo'n kleine oppervlakte kunt bouwen! :o
Ziet er Top man!

Gr Chris

Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Plaats reactie