Hallo ,
Ik zit met de volgende vraag , ik ben bezig met het aansluiten van mijn draaischijf , ik heb daar de draaischijfdecoder van LDT voor aangeschaft,
maar hoe zit dat met de bezetmelding van de sporen , want dat is mij niet duidelijk .
heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Mvg Jan
bezetmelding i.c.m. draaischijfdecoder
-
Re: bezetmelding i.c.m. draaischijfdecoder
@Jan:
Bezetmelding is afhankelijk van jouw draaischijf.
Ik heb een Fleischmann en daarbij zitten bij de aansluitingen 2 draden, waarmee de draaibrug gevoed kan worden. Simpelweg een aansluiting van je bezetmelder op de brugaasnpuiting. De sporen worden geïsoleerd aangesloten en ook via de bezetmelders gevoed.
Je hebt wel nog een klein extra stukje electronica nodig (kan ook via LDT) om de spanning op de draaibrug om te polen, als je de brug 180 graden draait. Anders maak je sluiting, als de lok de draaibrug afrijdt.
Bij mij werkt de Fleischmann perfect met de LDT en de ompoling. Bestuur de baan met eenECoS1 en kan de draaischijf daaruit besturen. Bestuur de baan ook automatisch met Koploper en ook daarin wordt de draaischijf perefct aangestuurd.
Groeten,
Barry
Bezetmelding is afhankelijk van jouw draaischijf.
Ik heb een Fleischmann en daarbij zitten bij de aansluitingen 2 draden, waarmee de draaibrug gevoed kan worden. Simpelweg een aansluiting van je bezetmelder op de brugaasnpuiting. De sporen worden geïsoleerd aangesloten en ook via de bezetmelders gevoed.
Je hebt wel nog een klein extra stukje electronica nodig (kan ook via LDT) om de spanning op de draaibrug om te polen, als je de brug 180 graden draait. Anders maak je sluiting, als de lok de draaibrug afrijdt.
Bij mij werkt de Fleischmann perfect met de LDT en de ompoling. Bestuur de baan met eenECoS1 en kan de draaischijf daaruit besturen. Bestuur de baan ook automatisch met Koploper en ook daarin wordt de draaischijf perefct aangestuurd.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
hallo Barry,
sluit je de afzonderlijke sporen elk op een bezetmelder aan.
Op de site LDT vind ik alleen iets dat alle sporen gezamelijk gevoed worden.
Gr Jan
sluit je de afzonderlijke sporen elk op een bezetmelder aan.
Op de site LDT vind ik alleen iets dat alle sporen gezamelijk gevoed worden.
Gr Jan
-
@Jan,
Als je van plan bent om de baan automatisch te Laten rijden, moet je elke spoor van de draaischijf op een aparte bezetmelder aansluiten. De draaibrug is ook een aparte aansluiting.
Als je alleen digitaal rijdt, zonder automatische besturing, kun je de sporen gewoon op de digitale voeding aansluiten.
De draaibrug moet je wel laten ompolen, anders gaat het bij 180 graden draaien niet goed.
Voldoende duidelijk zo.
Stuur anders een PB.
Groeten,
Barry
Als je van plan bent om de baan automatisch te Laten rijden, moet je elke spoor van de draaischijf op een aparte bezetmelder aansluiten. De draaibrug is ook een aparte aansluiting.
Als je alleen digitaal rijdt, zonder automatische besturing, kun je de sporen gewoon op de digitale voeding aansluiten.
De draaibrug moet je wel laten ompolen, anders gaat het bij 180 graden draaien niet goed.
Voldoende duidelijk zo.
Stuur anders een PB.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Hallo Barry,
Het is duidelijk zo , ik wil inderdaad automatisch gaan rijden .
moet er dus nog wel even een bezetmelder voor aanschaffen.
gr Jan
Het is duidelijk zo , ik wil inderdaad automatisch gaan rijden .
moet er dus nog wel even een bezetmelder voor aanschaffen.
gr Jan
-
Hai Jan,
Afhankelijk van jouw systeem, maar de meeste bezetmelders hebben 8 of 16 aansluitingen per unit.
Dus tellen hoeveel secties je moet / wilt detecteren en dan het aantal bezetmelders aansluiten.
Dat aansluiten hangt ook weer af van je systeem en jouw eigen wensen.
Groeten,
Barry
Afhankelijk van jouw systeem, maar de meeste bezetmelders hebben 8 of 16 aansluitingen per unit.
Dus tellen hoeveel secties je moet / wilt detecteren en dan het aantal bezetmelders aansluiten.
Dat aansluiten hangt ook weer af van je systeem en jouw eigen wensen.
Groeten,
Barry