Als ik een proefstukje schilder vind ik het maar zus en zo, daarom ook eens een testje aan het doen geweest voor de ruïne en deze heb ik met een klein buisje dat ik in vorm heb geplooid en bijgevijld gestempeld.
rechts op het proefstukje bovenaan zo ongeveer als hoe ik het tunnel portaal heb gemaakt.
Daaronder nog een ruwere versie.
Links dan een proefstukje voor de ruïne gestempeld met het buisje. (uit de losse hand, bij de ruïne zelf zal ik wel de stenen beter uitlijnen en gelijkmatiger indrukken). Enkel het bovenste stuk is van belang, de andere stukken zijn nog probeersletjes maar die komen al helemaal niet in aanmerking.
Ook de kleuren komen nog niet helemaal uit, het zou ergens graniet of zo moeten worden maar geen idee welke kleuren ik daar best voor gebruik. Het schilderen van het pluimkarton vereist blijkbaar een andere techniek dan de plastieken bruggen.
Wat denken jullie, terug beginnen of doorgaan met het portaal zoals het nu is? En welke methode zou ik best gebruiken om realistische kleuren te krijgen. Het thema situeert zich in het zuiden van Frankrijk.