![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
Met die wissels en bijbehorende bediening kan je wel wat anders + wat extra opstelruimte!
shoven schreef:Iets om te overwegen: je hebt nu 2 schaduwstations met elk 5 (toch?) sporen. Je gaat nu aan het eind terug naar 1 spoor, kost je 4 wissels. Daarna weer terug naar 5 sporen, kost weer 4 wissels. Je kunt ook beide stations verbinden door de sporen door te laten lopen. Marco heeft dat gedaan bij zijn baan. Zo ga ik het ook doen bij mijn volgende baan. Even opletten dat verbindingsboog niet te krap wordt, maar dat moet lukken, je lijkt nogal wat ruimte over te hebben.
Ben druk aan het kijken of ik het idee van Steven kan inpassen.alexander40 schreef:Hallo Dirk.
Ik ben het wel met Steven eens, je kunt besparen op de wissels mits je digitaal gaat rijden dan kun je makkelijk 2 treinen achter elkaar plaatsen, maar ....... misschien wil je wel de laatste trein die achter een andere trein staat of komt dat je die eerder wil laten vertrekken ? dat is voor mij een punt van discussie. de vraag is hoe ga je dit probleem of idee oplossen.
fiona schreef:Het was even puzzelen, maar zo zou het kunnen worden.
Maar dat was in het vorige plan ook niet haalbaar.alexander40 schreef:fiona schreef:Het was even puzzelen, maar zo zou het kunnen worden.
Dit is wat er moet komen?
Toch blijf ik er bij met de aankomende en vertrekkende treinen.
Nu zo te zien bij dit plan niet meer realiseerbaar als je de treinen in een andere volgorde wil laten vertrekken
Zwemmen is anders, en kom inderdaad wissels tekort.shoven schreef:Wissels weghalen is natuurlijk flexibiliteit weghalen. De treinen staan nu meer achter elkaar ipv naast elkaar, dus hebben meer last van elkaar. Hoe erg dat is moet je zelf inschatten. Als je zwemt in de wissels/geld dan is het geen issue, anders is dit een optie om te besparen.
Hallo Joost.FidOo schreef:Die laatste!!!! Waarom: Meer is beter in dit geval. Ik kan alleen de radius niet inschatten van de lus, het lijkt R1 maar ik neem aan dat het groter is!?
wouter_b schreef:Waarom enkel spoor in de lus?
De laatste optie is dan ook in uitvoeringalexander40 schreef:Ik ben met Trammetje eens, je beperkt de doorstroming van de treinen als ze achter elkaar blijven staan, een inhaal spoor in beide stations is een zeer goede optie daar zou ik voor kiezen