Fleischmann BR151(7380)
Fleischmann BR151(7380)
Hallo allemaal.
Ik heb een zware BR151(7380) aangeschaft.
Dit is een loc met 6 assen.
Nu houdt deze loc in bij bepaalde bochten en ik moet de trafo bijna helemaal open zetten.
Ik gebruik voor deze baan waar de loc op rijdt de FLM MSF trafo 6755.
Deze is perfect, want hier rijden ook een BR103(6asser) en een BR120 op.
Deze loc's rijden beide perfect(ook in de bochten)
Zelfs op het MSF bereik van de trafo rijden ze beide ook mooi langzaam.
Dit doet de BR151 niet.
Er zijn recent nieuwe koolborstels in gezet.
Volgens mij krijgt de BR151 op een of andere manier niet genoeg stroom.
In het zwarte gedeelte van de trafo tussen 150 en 200 loopt hij redelijk.
Wat kan het euvel zijn?
Hoi N Spoorders.
Bedankt allemaal voor de info.
Ik heb het rijdend materiaal enigszins gewijzigd.
De BR151 rijdt nu met de ertswagons op de buitenste baan.
Deze bochten zijn lekker ruim en hij rijdt hier perfect.
Groetjes
Henk.
Hartelijke groet
Henk.
Ik heb een zware BR151(7380) aangeschaft.
Dit is een loc met 6 assen.
Nu houdt deze loc in bij bepaalde bochten en ik moet de trafo bijna helemaal open zetten.
Ik gebruik voor deze baan waar de loc op rijdt de FLM MSF trafo 6755.
Deze is perfect, want hier rijden ook een BR103(6asser) en een BR120 op.
Deze loc's rijden beide perfect(ook in de bochten)
Zelfs op het MSF bereik van de trafo rijden ze beide ook mooi langzaam.
Dit doet de BR151 niet.
Er zijn recent nieuwe koolborstels in gezet.
Volgens mij krijgt de BR151 op een of andere manier niet genoeg stroom.
In het zwarte gedeelte van de trafo tussen 150 en 200 loopt hij redelijk.
Wat kan het euvel zijn?
Hoi N Spoorders.
Bedankt allemaal voor de info.
Ik heb het rijdend materiaal enigszins gewijzigd.
De BR151 rijdt nu met de ertswagons op de buitenste baan.
Deze bochten zijn lekker ruim en hij rijdt hier perfect.
Groetjes
Henk.
Hartelijke groet
Henk.
Laatst gewijzigd door HeZwi op 15 jan 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fleischmann BR151(7380)
Kan kloppen de maximum snelheid van een 151 is de helft van een 103....
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Fleischmann BR151(7380)
Maar dat hij dan in de bochten veel terug valt vind ik wel beetje vreemd.dentheo schreef:Kan kloppen de maximum snelheid van een 151 is de helft van een 103....
Ik gebruik hem voor een straat van 13 volle ertswagons.
Dan moet ik hem dus redelijk snel laten lopen.
Maar..........het mooiste zou zijn dat hij wat langzamer rijdt.
Dat wil dus niet, want dan staat ie stil.
Re: Fleischmann BR151(7380)
Zijn het R1 bochten? Kan natuurlijk best dat hij veel last heeft van wrijving in de bocht...
Re: Fleischmann BR151(7380)
Ja dat kan natuurlijk ook het euvel zijn.Detlev schreef:Zijn het R1 bochten? Kan natuurlijk best dat hij veel last heeft van wrijving in de bocht...
Maar dan wel gek dat de BR103(ook 6 asser) daar geen last van heeft.
Re: Fleischmann BR151(7380)
Kan best zijn dat die draaistellen verder kunnen draaien of dat de middelste as enigszins zwevend is geplaatst. Maar krappe bochten lijkt me toch wrijving.
Re: Fleischmann BR151(7380)
De tussenruimte tussen de assen is anders. Bij de BR151 staan de 2 binnenste assen dichter op elkaar dan de buitenste.
Bij de BR103 staan de assen symmetrisch in het draaistel. Wellicht dat de a-symmetrische draaistellen bij de BR151 de boosdoener zijn?
Bij de BR103 staan de assen symmetrisch in het draaistel. Wellicht dat de a-symmetrische draaistellen bij de BR151 de boosdoener zijn?
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Fleischmann BR151(7380)
Oké.Overdijk schreef:De tussenruimte tussen de assen is anders. Bij de BR151 staan de 2 binnenste assen dichter op elkaar dan de buitenste.
Bij de BR103 staan de assen symmetrisch in het draaistel. Wellicht dat de a-symmetrische draaistellen bij de BR151 de boosdoener zijn?
Heb hem nu op buitenste baan rijden.
Bocht is ruimer.
Gaat nu wel beter.
Mvg
Henk.
Re: Fleischmann BR151(7380)
Het kan zijn dat het draaistel de binnenkant van de kap raakt bij krappe bochten. De BR101 heeft daar ook last van, en dat is een vierasser...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Fleischmann BR151(7380)
Ik heb voor mn erts trein 2 * een br151. De 2e lok is een dummy.
Om die dummie zo makkelijk mogelijk te laten draaien heb ik de middelste assen verwijderd.
Dat zou je ook kunnen overwegen bij jouw lok.
Guus
Om die dummie zo makkelijk mogelijk te laten draaien heb ik de middelste assen verwijderd.
Dat zou je ook kunnen overwegen bij jouw lok.
Guus
Re: Fleischmann BR151(7380)
Dat zal ik eens proberen.piksov schreef:Ik heb voor mn erts trein 2 * een br151. De 2e lok is een dummy.
Om die dummie zo makkelijk mogelijk te laten draaien heb ik de middelste assen verwijderd.
Dat zou je ook kunnen overwegen bij jouw lok.
Guus
Bedankt voor de info.