Wie heeft er ervaring met RECENTE modellen van Graham Farish? (ja, in 1:148!)
Ik begrijp dat het vroeger nogal teleurstellend was qua kwaliteit, maar dat het de laatste tijd een stuk beter is. Is er iemand die dat kan ondersteunen met praktijk-ervaring?
Ik ben benieuwd.
(waarom vraag ik dit: ik overweeg wat treinstelletjes van GF te kopen. Die zijn totaal anders dan mijn overige treinen, dus de 1:148 valt niet echt op.En ze blijven leuk...)
Graham Farish ervaring
Graham Farish ervaring
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Re: Graham Farish ervaring
Ik heb een class 37 gehad van "Grafar". En ik moet zeggen dat het model me positief heeft verrast. Kwa detail en afwerking is het model zeer goed. De technische afwerking van binnen is zeer netjes en verzorgd. De rijeigenschappen (digitaal) zijn zeer goed; soepel, stil en baanvast. Enig minpuntje was dat de trekkracht vrij gering was met wat we gewoon zijn met die Duitse modellen met anti-slipbandjes. Engelse (en Amerikaanse) modellen kennen dat niet, en dat maakt dat hellingen niet te stijl mogen zijn.
Maar in 't algemeen, van een moderne Graham Farish heb je echt plezier!
groeten,
Maar in 't algemeen, van een moderne Graham Farish heb je echt plezier!
groeten,
Michiel,
dank voor je input. Het is erg interessant om GF te bestellen in Engeland, zeker met de huidige koers van het pond.
dank voor je input. Het is erg interessant om GF te bestellen in Engeland, zeker met de huidige koers van het pond.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
en binnenkort ook in dit huis te verkrijgen
Hans![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Hans
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
https://www.n-spoor.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
Ik heb van een trip naar England laatst twee DAPOL treinstellen meegebracht.shoven schreef:Michiel,
Als model knap, prijsniveau goed.
Heeft wel wat geduurd vooraleer ze "redelijk" reden.
De tussenwielafstand stond zeer eng, waar NEM standaard bv. 7,4 minimum is, was dat bij hen blijkbaar het maximum.
Dat nog samen met zwaar "gebrunierde" wielen en lage flensen heeft toch wat werk op de baan en het treinstel geeist.
Treinstel beschikt over 3 NEM651 stekkers, één in elk stuurrijtuig en één in het middelste motorrijtuig...
Tracht hem eerst op stukje baan op gelijkstroom te "temmen" vooraleer je hem op digitaal ombouwd.
Theo
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
En wat ga je precies in het assortiment voeren Hans?H@Ns schreef:en binnenkort ook in dit huis te verkrijgen![]()
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan