Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Re: Mini-diorama: Juliaberg
Zo zeg! Ik was al bang dat ik moest voorstellen jullie in mijn VW stationwagen te vervoeren
Leuk om de vorderingen te lezen........... zelfs over het transport wordt/is nagedacht.
-
Beste Julia en Bart,
Wat een super mooi kasteel !!
Kan niet wachten om het te zien.
Ga zo door, dan kunnen we elke keer weer genieten
Groet,
Arjan
Wat een super mooi kasteel !!
Kan niet wachten om het te zien.
Ga zo door, dan kunnen we elke keer weer genieten
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Vandaag zijn er allemaal flightcase onderdelen binnengekomen voor de kast die om Juliaberg heen komt: een groot vel schuim, een blok plukschuim, vier rubberen voetjes, acht hoekjes en twee prachtige handvatten, met dan aan Martijn van MCase!
Bart
Bart
Grr! Het mysterie van degrotehoeveelheidhout is opgelost. In plaats van 630 x 110 mm zijn er platen van 63 x 110 cm... Stom dat ik dat niet opgemerkt had vorige week. Dus zo maar ff weer naar de karwei op katendrecht met een klacht en een nieuw zaagverzoek. En daarna naar een kampeerautoartikelenbedrijf voor paar druksloten voor Julia's dioramakast.
Bart
Bart
nog mazzel dat het geen 630 cm was alhoewel je het dan vast gemerkt had, omdat je die zes meter niet in je auto kreeg
Nee, dat verschil zie je niet
Maar je bent niet de enige, hoor. Er is zelfs een keer een complete Mars-sonde neergestort doordat verkeerde eenheden waren gebruikt.
Succes! Nu ik Julia wat heb leren kennen, weet ik dat ze zich door zo'n beetje tegenslag totaaaaaaaaaaal niet uit het veld laat slaan.
Maar je bent niet de enige, hoor. Er is zelfs een keer een complete Mars-sonde neergestort doordat verkeerde eenheden waren gebruikt.
Succes! Nu ik Julia wat heb leren kennen, weet ik dat ze zich door zo'n beetje tegenslag totaaaaaaaaaaal niet uit het veld laat slaan.
Nee, natuurlijk niet Net bij de Karwei geweest, hebben de plankjes nu netjes op de juiste maat gezaagd. Ik heb geen circelzaag dus dat krijg ik anders nooit zo mooi recht. De rest van het hout gaat in de opslag voor de bergconstructies van dit diorama en Lemland. Verder vanmiddag scharnieren en druksloten gekocht, nu kan de opbouw van de kast beginnen. Daarna kan Julia een mooie kleur kiezen voor de kast, deuren en lade.
Bart
Bart
Roze?Lemland schreef:Daarna kan Julia een mooie kleur kiezen voor de kast, deuren en lade.
Denk het niet, Juul heeft niks met roze. Ze denkt nu aan heel donker groen
bart
bart
Donker paars, donker blauw? Past wellicht ook goed bij het thema.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Ik had ooit een secretaresse die begin 30 nog in haar roze periode was. Alles, werkelijk alles, was roze.Lemland schreef:Juul heeft niks met roze.
Leuk Bart (en Julia natuurlijk).
Grappig, zie je op een of ander modelspoor forum iets langskomen over flightcases enzo. Een goeie tip van je, Bart! Moet ooit voor mijn drumstel nog wat van die dingen maken. Want om die nou te kopen, dat vond ik wat overdreven duur.......
Baantje ziet er goed uit. We gaan 'm live zien in Lochem!
J.
Grappig, zie je op een of ander modelspoor forum iets langskomen over flightcases enzo. Een goeie tip van je, Bart! Moet ooit voor mijn drumstel nog wat van die dingen maken. Want om die nou te kopen, dat vond ik wat overdreven duur.......
Baantje ziet er goed uit. We gaan 'm live zien in Lochem!
J.
Vandaag een klein beetje montagewerk kunnen doen. Gaten boren voor o.a. de druksloten:
Gaten gezaagd om later de verzonken handvatten te kunnen monteren. Even testen of het past!
En de lade maken waar later het materieel en de bediening in komt:
Omdat dit de onderkant van de lade is, is het minder erg als er schroeven zichtbaar zijn.
Het gat aan de achterzijde is bedoeld om later de kabelboom door te voeren.
Bart en Julia
Gaten gezaagd om later de verzonken handvatten te kunnen monteren. Even testen of het past!
En de lade maken waar later het materieel en de bediening in komt:
Omdat dit de onderkant van de lade is, is het minder erg als er schroeven zichtbaar zijn.
Het gat aan de achterzijde is bedoeld om later de kabelboom door te voeren.
Bart en Julia
TWEE transformatoren? Dat maakt nieuwsgierig. Komt er nog een trein te rijden?
Nee, die draaiden gewoon door maar xs4all lag er uit op beide lokaties
Alles werkt weer inmiddels.
Bart
Alles werkt weer inmiddels.
Bart
Maar om ze dan maar meteen uit te laten steken is ook weer zo wat!Lemland schreef:Omdat dit de onderkant van de lade is, is het minder erg als er schroeven zichtbaar zijn.
En dat met een boormachine met draadje ,
dat zie je niet vaak meer in deze snoerloze (draadloos) tijd
mvg Sjaak
dat zie je niet vaak meer in deze snoerloze (draadloos) tijd
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Ha! Ooit gekocht voor 20 gulden bij de bouwmarkt, een jaar of 20 geleden. En ondertussen twee kampeerautos, Lemland en heel veel ander kluswerk mee gemaakt. Zelfde geldt voor de decoupeerzaag. Aan het telefoonnummer erop te zien van voor 1995 en doet het nog prima. Komt eigenlijk zelden voor dat ik denk: hmm, had ik maar een draadloze boor/zaag/etc.
Schoefje zit er ondertussen al wel in, vind het altijd wel leuk om plaatjes te maken van het bouwproces zelf.
Bart
Schoefje zit er ondertussen al wel in, vind het altijd wel leuk om plaatjes te maken van het bouwproces zelf.
Bart