Spoor naar Bad Driburg
Spoor naar Bad Driburg
Spoor naar Bad Driburg.
Dankzij een reclamefolder op ons vakantieadres kwamen wij een mooie tentoonstelling op het spoor.
De modelspoorbaantentoonstelling zelf staat in Bad Driburg, ca. 20 km ten Oosten van Paderborn.
De entourage is zonder meer sfeervol, als tentoonstellingshal dient het uit dienst gestelde goederenstation, terwijl hier tegenover de trein nog altijd gewoon stopt voor de passagiers van het reizigersstation. In het onlangs geopende gebouw ‘Gleis-3’ (Spoor-3) bevindt zich een bistro dat wordt bediend door vrijwilligers van de tentoonstellingsorganisatie.
In de hal zelf is een zeer grote baan aangelegd in de schaal h0: ruim 800 meter rails, zo’n 200 wissels en ongeveer 60 diverse seinen.
Zoals gezegd wordt er gereden in de schaal h0. Het geheel is heel langzaam ontstaan uit activiteiten die al in de 70-er jaren ontstonden. Het overgrote materiaal is van Roco. Volgens Franz Babik waren er ten tijde van ons bezoek 2 locomotieven in reparatie, een Kato en een Brawa. Al het materiaal is verouderd, er wordt digitaal gereden.
Om de 5 minuten wordt het nacht of dag. Duizenden lampjes zorgen voor een leuke sfeer tijdens de kunstmatige nacht.
Middels 2 grote schermen worden o.a. de treinenloop en het dag- en nachtritme geregeld.
Het overgrote deel van de locomotieven is stoom. Eén 3-voudige railbus en aan overige diesellocomotieven een V-200 en enkele V-100’s in diverse kleurstellingen, verder enige diesellocomotiefjes die ik niet ken. Er rijden geen electrische locomotieven. Er is zeer veel aandacht besteed aan de omgeving, in een bos is zelfs een everzwijn te zien dat zich in de struiken achter een jager verstopt.
De baan zelf bestaat uit een enorme U. Op de ene poot wordt het station van Bad Driburg uitgebeeld; zelfs de goederenloods waarin wij stonden was hierop aanwezig. De andere poot van de U stelt Ottbergen voor, zoals het vroeger was. Zelfs een krantenartikel waarin een oud-medewerker van de Reichsbahn/Bundesbahn aangeeft dat het station Ottbergen werkelijk exact is nagebouwd.
Station Ottbergen.
Bedoeling is dat binnen de 2 poten van de U een derde poot komt (de baan wordt dus een E) die de typische Weserberglandbanen moet weergeven. Dat laatste is m.i. al zeer goed gelukt.
Er wordt zoals gezegd overwegend met stoomlocomotieven gereden. Er staan –gezien het tijdsbeeld- dan ook behoorlijk wat vakwerkhuisjes op de baan, typerend voor dit land (Zie o.a. de schitterende oude binnensteden van Hameln, Lemgo of Detmold!).
Wat Ottbergen betreft: Franz Babik mat ter plekke de kerk op en deze staat nu volledig op schaal op de baan.
Ottbergen met o.a. de genoemde kerk.
Al met al is er al meer dan 20.000 uur aan de baan gewerkt; ik heb zelf nog nooit zo’n groot schaduwstation gezien.
Op de plek waar de uitbreiding gepland is staat momenteel een groot kader met krantenartikelen uit binnen- en buitenland over deze baan.
Verder is er een stand aanwezig waar men naast de kaartverkoop ook diverse souvenirs en overige gerelateerde zaken verkoopt.
Ook is er een Nederlandse inbreng aan deze baan.
Nagenoeg alle bomen zijn gemaakt door de Nederlander Jos Geurts. Op de site van de tentoonstelling wordt hij omschreven als “Der Herr der Bäume”; de bomen zelf zien er in ieder geval zeer mooi en natuurgetrouw uit.
Voor de liefhebbers die eens willen gaan kijken:
Brakeler Straße
33014 Bad Driburg.
Telf.: 00.49-52.53.93.40.84
Aangekomen in het centrum van Bad Driburg –vanuit welke richting dan ook- wordt met officiële (witte) borden ‘Modellbahnschau’- de weg naar de tentoonstelling gewezen.
De toegang bedraagt EUR 6,50 voor volwassenen, kinderen (3-15 jaar) EUR 3,50.
Voor gezinsleden die wat minder geïnteresseerd zijn in een treintentoonstelling: het geheel ligt ca. 400 meter vanaf een redelijk winkelcentrum met diverse eetgelegenheden (of neem Gleis-3).
De tentoonstelling is geopend van DONDERDAG t/m ZONDAG, 11:00 tot 18:00 uur, alsmede 2e Kerst-. Paas- en Pinksterdag.
Internet: http://www.mo187.de
Indien iemand van u Roco-materiaal over heeft: men zal u hiervoor zeer dankbaar zijn!
Het maakt werkelijk niet uit wat het is, echt alles is meer dan welkom!
Dankzij een reclamefolder op ons vakantieadres kwamen wij een mooie tentoonstelling op het spoor.
De modelspoorbaantentoonstelling zelf staat in Bad Driburg, ca. 20 km ten Oosten van Paderborn.
De entourage is zonder meer sfeervol, als tentoonstellingshal dient het uit dienst gestelde goederenstation, terwijl hier tegenover de trein nog altijd gewoon stopt voor de passagiers van het reizigersstation. In het onlangs geopende gebouw ‘Gleis-3’ (Spoor-3) bevindt zich een bistro dat wordt bediend door vrijwilligers van de tentoonstellingsorganisatie.
In de hal zelf is een zeer grote baan aangelegd in de schaal h0: ruim 800 meter rails, zo’n 200 wissels en ongeveer 60 diverse seinen.
Zoals gezegd wordt er gereden in de schaal h0. Het geheel is heel langzaam ontstaan uit activiteiten die al in de 70-er jaren ontstonden. Het overgrote materiaal is van Roco. Volgens Franz Babik waren er ten tijde van ons bezoek 2 locomotieven in reparatie, een Kato en een Brawa. Al het materiaal is verouderd, er wordt digitaal gereden.
Om de 5 minuten wordt het nacht of dag. Duizenden lampjes zorgen voor een leuke sfeer tijdens de kunstmatige nacht.
Middels 2 grote schermen worden o.a. de treinenloop en het dag- en nachtritme geregeld.
Het overgrote deel van de locomotieven is stoom. Eén 3-voudige railbus en aan overige diesellocomotieven een V-200 en enkele V-100’s in diverse kleurstellingen, verder enige diesellocomotiefjes die ik niet ken. Er rijden geen electrische locomotieven. Er is zeer veel aandacht besteed aan de omgeving, in een bos is zelfs een everzwijn te zien dat zich in de struiken achter een jager verstopt.
De baan zelf bestaat uit een enorme U. Op de ene poot wordt het station van Bad Driburg uitgebeeld; zelfs de goederenloods waarin wij stonden was hierop aanwezig. De andere poot van de U stelt Ottbergen voor, zoals het vroeger was. Zelfs een krantenartikel waarin een oud-medewerker van de Reichsbahn/Bundesbahn aangeeft dat het station Ottbergen werkelijk exact is nagebouwd.
Station Ottbergen.
Bedoeling is dat binnen de 2 poten van de U een derde poot komt (de baan wordt dus een E) die de typische Weserberglandbanen moet weergeven. Dat laatste is m.i. al zeer goed gelukt.
Er wordt zoals gezegd overwegend met stoomlocomotieven gereden. Er staan –gezien het tijdsbeeld- dan ook behoorlijk wat vakwerkhuisjes op de baan, typerend voor dit land (Zie o.a. de schitterende oude binnensteden van Hameln, Lemgo of Detmold!).
Wat Ottbergen betreft: Franz Babik mat ter plekke de kerk op en deze staat nu volledig op schaal op de baan.
Ottbergen met o.a. de genoemde kerk.
Al met al is er al meer dan 20.000 uur aan de baan gewerkt; ik heb zelf nog nooit zo’n groot schaduwstation gezien.
Op de plek waar de uitbreiding gepland is staat momenteel een groot kader met krantenartikelen uit binnen- en buitenland over deze baan.
Verder is er een stand aanwezig waar men naast de kaartverkoop ook diverse souvenirs en overige gerelateerde zaken verkoopt.
Ook is er een Nederlandse inbreng aan deze baan.
Nagenoeg alle bomen zijn gemaakt door de Nederlander Jos Geurts. Op de site van de tentoonstelling wordt hij omschreven als “Der Herr der Bäume”; de bomen zelf zien er in ieder geval zeer mooi en natuurgetrouw uit.
Voor de liefhebbers die eens willen gaan kijken:
Brakeler Straße
33014 Bad Driburg.
Telf.: 00.49-52.53.93.40.84
Aangekomen in het centrum van Bad Driburg –vanuit welke richting dan ook- wordt met officiële (witte) borden ‘Modellbahnschau’- de weg naar de tentoonstelling gewezen.
De toegang bedraagt EUR 6,50 voor volwassenen, kinderen (3-15 jaar) EUR 3,50.
Voor gezinsleden die wat minder geïnteresseerd zijn in een treintentoonstelling: het geheel ligt ca. 400 meter vanaf een redelijk winkelcentrum met diverse eetgelegenheden (of neem Gleis-3).
De tentoonstelling is geopend van DONDERDAG t/m ZONDAG, 11:00 tot 18:00 uur, alsmede 2e Kerst-. Paas- en Pinksterdag.
Internet: http://www.mo187.de
Indien iemand van u Roco-materiaal over heeft: men zal u hiervoor zeer dankbaar zijn!
Het maakt werkelijk niet uit wat het is, echt alles is meer dan welkom!
Laatst gewijzigd door m-spoor op 09 aug 2011 19:48, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoor naar Bad Driburg
Ottbergen met o.a. de genoemde kerk.
het kwam me al ergens bekend van voor totdatik ottbergen las
practige baan
mvg
johannes
het kwam me al ergens bekend van voor totdatik ottbergen las
practige baan
mvg
johannes
Re: Spoor naar Bad Driburg
Wat een gewelidge baan!!
Echt correct!.. Wat is dat mooi!!!!
uhh.. kunnen er hier nog meer foto's gepost worden van deze baan??!!
m.v.g.
Mark
Echt correct!.. Wat is dat mooi!!!!
uhh.. kunnen er hier nog meer foto's gepost worden van deze baan??!!
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Extra foto's 'Spoor naar Bad Driburg'-01
Dag Mark,
Eerlijk gezegd verbaasd dat er zo lang na publicatie toch nog een reactie komt.
Conform je verzoek bij deze de navolgende foto's.
Dit met dank aan H@ns voor zijn bemoeienis e.e.a. (toch) weer gepubliceerd te krijgen.
Het goederenstation van Bad Driburg. Ten tijde van ons bezoek was juist Bistro 'Gleis-3' geopend.
Schaalmodel van het nog in gebruik zijnde station van Bad Driburg.
Bad Driburg bij 'nacht'. Uiterst links achter de bomen het schaalmodel van het goederenstation waarin wij stonden.
Eerlijk gezegd verbaasd dat er zo lang na publicatie toch nog een reactie komt.
Conform je verzoek bij deze de navolgende foto's.
Dit met dank aan H@ns voor zijn bemoeienis e.e.a. (toch) weer gepubliceerd te krijgen.
Het goederenstation van Bad Driburg. Ten tijde van ons bezoek was juist Bistro 'Gleis-3' geopend.
Schaalmodel van het nog in gebruik zijnde station van Bad Driburg.
Bad Driburg bij 'nacht'. Uiterst links achter de bomen het schaalmodel van het goederenstation waarin wij stonden.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 09 aug 2011 19:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Extra foto's 'Spoor naar Bad Driburg'-02
Dag Mark, hierbij de tweede serie aanvullende foto's.
Industriedeel van Bad Driburg.
In het artikel een stoomtrein, nu twee sporen naar links hiervan een V-200.
Het hart van de U-vormige baan wordt/werd gebruikt voor de weergave van het baanplan en de uitstalling van zo ongeveer alle dagbladen die over deze baan hebben geschreven.
Industriedeel van Bad Driburg.
In het artikel een stoomtrein, nu twee sporen naar links hiervan een V-200.
Het hart van de U-vormige baan wordt/werd gebruikt voor de weergave van het baanplan en de uitstalling van zo ongeveer alle dagbladen die over deze baan hebben geschreven.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 09 aug 2011 19:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Extra foto's 'Spoor naar Bad Driburg'-03
Dag Mark,
Hierbij de derde aanvulling foto's.
Ottbergen. Door een witte vlek in de wandschildering lijkt het net alsof de vrouw rookt. Roken is binnen echter streng verboden.
Ottbergen bij nacht, met o.a. de beschreven 3-voudige railbus.
.
Markt te Ottbergen.
Hierbij de derde aanvulling foto's.
Ottbergen. Door een witte vlek in de wandschildering lijkt het net alsof de vrouw rookt. Roken is binnen echter streng verboden.
Ottbergen bij nacht, met o.a. de beschreven 3-voudige railbus.
.
Markt te Ottbergen.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 09 aug 2011 19:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Extra foto's 'Spoor naar Bad Driburg'-04
Dag Mark,
Hierbij de laatste foto's. Ik mag er maar 3 per bericht plaatsen, vandaar de hoeveelheid extra berichten..
Ottbergen, station vanuit een ander perspectief.
Ottbergen, kermis achter de kerk.
Het in het artikel genoemde schaduwstation.
Boven de bruine gesloten goederenwagon is een deel zichtbaar van een armseinbediening.
Het schaduwstation is nagenoeg even breed als de bovenliggende baan en loopt onder de GEHELE baan door!
Meer foto's heb ik niet voor je.
Zoals aangegeven: mocht er iemand zijn die Roco-onderdelen over heeft in schaal h0: WERKELIJK ALLES IS MEER DAN WELKOM!
Neem zonodig contact op via http://www.mo187.de.
m-spoor.
Hierbij de laatste foto's. Ik mag er maar 3 per bericht plaatsen, vandaar de hoeveelheid extra berichten..
Ottbergen, station vanuit een ander perspectief.
Ottbergen, kermis achter de kerk.
Het in het artikel genoemde schaduwstation.
Boven de bruine gesloten goederenwagon is een deel zichtbaar van een armseinbediening.
Het schaduwstation is nagenoeg even breed als de bovenliggende baan en loopt onder de GEHELE baan door!
Meer foto's heb ik niet voor je.
Zoals aangegeven: mocht er iemand zijn die Roco-onderdelen over heeft in schaal h0: WERKELIJK ALLES IS MEER DAN WELKOM!
Neem zonodig contact op via http://www.mo187.de.
m-spoor.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 09 aug 2011 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
- Locatie: Lochem
Re: Spoor naar Bad Driburg
Eisenbahn Journal heeft nog 2 mooie specials over deze baan uitgegeven voor € 13,75 (DLD) per stuk.
1. 44er-Jumbos im Weserbergerland
2. Ottbergen 1976
De eerste heb ik en is zeker een aanrader!!
1. 44er-Jumbos im Weserbergerland
2. Ottbergen 1976
De eerste heb ik en is zeker een aanrader!!
Spoor naar Bad Driburg-02
Afgelopen vakantie (juli 2011) zijn we weer in Bad Driburg geweest voor een nieuw bezoek aan de Modellbahnschau.
Wat bij aankomst als eerste opviel was dat het aangrenzende café "Bistro Gleis 3" werd gesloten op 24 juli; exact drie jaar bestaan. Het kon -ondanks de vrijwillige inzet- niet meer bestaan.
Binnen bleek de baan te worden bestuurd door exact dezelfde man als drie jaar geleden.
Even handen geschud en hem het gepubliceerde op ons forum laten zien. Hij vond het heel erg leuk dat er ook op andere plekken op internet aandacht wordt besteed aan de baan in Bad Driburg.
Opnieuw even een overzicht van de plaats van de baan.
Rechts van het spoor het nog altijd dienstdoende station van Bad Driburg. Links hiervan het (geelachtige) goederenstation waarin deze baan is gehuisvest.
Hoewel er treinen met een compleet andere samenstelling reden als drie jaar geleden vielen toch twee dieselaanwinsten op:
Een BR-218 met zgn. Silberlingen
Verder een treinstel waarvan ik het typenummer niet weet.
Wat opviel aan de veranderde treinsamenstellingen was o.a. een militaire trein, compleet met pantserwagens en tanks en passgierswagons voor de bemanning hiervan.
Verder een zeer lange goederentrein met een trekkende- en duwende locomotief.
Zoals drie jaar geleden werd gemeld: de baan is uitgebreid.
Was het eerst de bedoeling dat er van een U-baan een E zou worden gebouwd, het geheel heeft uiteindelijk de vorm van een platte G gekregen.
De lange goederentrein rijdt er reeds overheen vanuit de middenbalk: de twee bruggen die de toegang tot de middenbalk van de G toegang geven.
Een typisch Duitse brug: een talbrücke zoals je die wel vaker tegenkomt, ook in het Weserbergland.
Een V-200 rijdt hier de middenbalk van de G op. De brandweerauto ernaast rijdt middels een draad zijn rondjes over de baan: een car-systeem heeft ook hier zijn intree gedaan
Op eind van de balk binnen in de G rijden treinen via een tunnel terug over een schaduwstation van zes verdiepingen (zes richtingen) naar even zoveel punten op de oude baan, of komen zij via deze route binnen.
Duidelijk is hier het enorme gebouw te zien dat ten dienste staat van de steengroeve (naast de tunnels) en hiervoor de graansilo (Kornhaus).
De gebouwen in Weserbergland:
De discotheek op de voorgaande foto nu bij nacht gefotografeerd.
De graanopslag van voren gezien.
Een boerderij met oven aan het begin van de middenbalk van de G.
Een zeer leuk model met o.a. de mogelijkheid de oven te zien werken. Onder de baan zitten tegenwoordig diverse knopjes. Een knopje indrukken onder een kippenhok op de modelbaan en een luid gekakel is je deel.
Zo zijn er diverse knopjes. Eén laat er zelfs de domste Duitser zien: een man die staat te roken op een brandstofopslagplaats.
Dit kasteeltje annex villa staat in de buurt van Bad Driburg.
Deze woonboerderij staat overigens bij Ottbergen, net als het kasteeltje in het eerdere verslag niet vermeld.
Nu we toch nog even in Ottbergen zijn:
Zoals gezegd is het hoofdbestanddeel van deze baan stoom. Diverse Loc's staan even geparkeerd.
De stoomloc's hebben natuurlijk veel kolen nodig; op Ottbergen is een grote voorraad aanwezig.
Overige details:
Onderdeel van het Weserbergland is een fraai hertenkamp met een soort Japanse(?) brug.
Verder een standaard bruggetje zoals deze over de diverse stroompjes/riviertjes voorkomen in dit landschap. Let ook op de andere details zoals een kanovaarder, vissers onder het bruggetje, etc..
Een mooi detail vind ik dit seinhuis boven de ingang van de eindtunnel van dit baandeel.
Een ander mooi detail vind ik de kapel op een kruising van diverse wegen. Een hele mooie boom hierachter. Niet expliciet genoemd, maar ik vermoed dat 'der Herr der Bäume' (Jos Geurts) zich ook hier heeft uit mogen leven.
Midden in de bossen ligt een rovershol dat wordt belaagd door de Bremer stadsmuzikanten.
Een zeer leuk detail is het dreigende gevecht tussen een gans en een hond.
Als laatste een scene uit Bad Driburg: een ongeluk, compleet met politie en ziekenauto. Bij nacht zie je ook de blauwe knipperllichten op de daken van deze voertuigen.
Internet: http://www.mo187.de.
Indien iemand van u Roco-materiaal over heeft: men zal u hiervoor zeer dankbaar zijn!
Het maakt werkelijk niet uit wat het is, echt alles is meer dan welkom!
m-spoor.
Wat bij aankomst als eerste opviel was dat het aangrenzende café "Bistro Gleis 3" werd gesloten op 24 juli; exact drie jaar bestaan. Het kon -ondanks de vrijwillige inzet- niet meer bestaan.
Binnen bleek de baan te worden bestuurd door exact dezelfde man als drie jaar geleden.
Even handen geschud en hem het gepubliceerde op ons forum laten zien. Hij vond het heel erg leuk dat er ook op andere plekken op internet aandacht wordt besteed aan de baan in Bad Driburg.
Opnieuw even een overzicht van de plaats van de baan.
Rechts van het spoor het nog altijd dienstdoende station van Bad Driburg. Links hiervan het (geelachtige) goederenstation waarin deze baan is gehuisvest.
Hoewel er treinen met een compleet andere samenstelling reden als drie jaar geleden vielen toch twee dieselaanwinsten op:
Een BR-218 met zgn. Silberlingen
Verder een treinstel waarvan ik het typenummer niet weet.
Wat opviel aan de veranderde treinsamenstellingen was o.a. een militaire trein, compleet met pantserwagens en tanks en passgierswagons voor de bemanning hiervan.
Verder een zeer lange goederentrein met een trekkende- en duwende locomotief.
Zoals drie jaar geleden werd gemeld: de baan is uitgebreid.
Was het eerst de bedoeling dat er van een U-baan een E zou worden gebouwd, het geheel heeft uiteindelijk de vorm van een platte G gekregen.
De lange goederentrein rijdt er reeds overheen vanuit de middenbalk: de twee bruggen die de toegang tot de middenbalk van de G toegang geven.
Een typisch Duitse brug: een talbrücke zoals je die wel vaker tegenkomt, ook in het Weserbergland.
Een V-200 rijdt hier de middenbalk van de G op. De brandweerauto ernaast rijdt middels een draad zijn rondjes over de baan: een car-systeem heeft ook hier zijn intree gedaan
Op eind van de balk binnen in de G rijden treinen via een tunnel terug over een schaduwstation van zes verdiepingen (zes richtingen) naar even zoveel punten op de oude baan, of komen zij via deze route binnen.
Duidelijk is hier het enorme gebouw te zien dat ten dienste staat van de steengroeve (naast de tunnels) en hiervoor de graansilo (Kornhaus).
De gebouwen in Weserbergland:
De discotheek op de voorgaande foto nu bij nacht gefotografeerd.
De graanopslag van voren gezien.
Een boerderij met oven aan het begin van de middenbalk van de G.
Een zeer leuk model met o.a. de mogelijkheid de oven te zien werken. Onder de baan zitten tegenwoordig diverse knopjes. Een knopje indrukken onder een kippenhok op de modelbaan en een luid gekakel is je deel.
Zo zijn er diverse knopjes. Eén laat er zelfs de domste Duitser zien: een man die staat te roken op een brandstofopslagplaats.
Dit kasteeltje annex villa staat in de buurt van Bad Driburg.
Deze woonboerderij staat overigens bij Ottbergen, net als het kasteeltje in het eerdere verslag niet vermeld.
Nu we toch nog even in Ottbergen zijn:
Zoals gezegd is het hoofdbestanddeel van deze baan stoom. Diverse Loc's staan even geparkeerd.
De stoomloc's hebben natuurlijk veel kolen nodig; op Ottbergen is een grote voorraad aanwezig.
Overige details:
Onderdeel van het Weserbergland is een fraai hertenkamp met een soort Japanse(?) brug.
Verder een standaard bruggetje zoals deze over de diverse stroompjes/riviertjes voorkomen in dit landschap. Let ook op de andere details zoals een kanovaarder, vissers onder het bruggetje, etc..
Een mooi detail vind ik dit seinhuis boven de ingang van de eindtunnel van dit baandeel.
Een ander mooi detail vind ik de kapel op een kruising van diverse wegen. Een hele mooie boom hierachter. Niet expliciet genoemd, maar ik vermoed dat 'der Herr der Bäume' (Jos Geurts) zich ook hier heeft uit mogen leven.
Midden in de bossen ligt een rovershol dat wordt belaagd door de Bremer stadsmuzikanten.
Een zeer leuk detail is het dreigende gevecht tussen een gans en een hond.
Als laatste een scene uit Bad Driburg: een ongeluk, compleet met politie en ziekenauto. Bij nacht zie je ook de blauwe knipperllichten op de daken van deze voertuigen.
Internet: http://www.mo187.de.
Indien iemand van u Roco-materiaal over heeft: men zal u hiervoor zeer dankbaar zijn!
Het maakt werkelijk niet uit wat het is, echt alles is meer dan welkom!
m-spoor.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 13 aug 2011 13:22, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoor naar Bad Driburg
Vooral de landschapsvormgeving vind ik bijzonder geslaagd. Bedankt voor deze foto's dat inspireert enorm!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Spoor naar Bad Driburg
waar komt dit draadje opeens vandaan? echt prachtig hoor! en de trein reis er heen is ook leuk, ik ben er vorig jaar geloof ik zelf geweest of het jaar daarvoor of nog eerder, uh geen idee waar die foto's zijn gebleven.
Heele mooie modelbaan! en de goederen loods waar deze in staat ook.
Heele mooie modelbaan! en de goederen loods waar deze in staat ook.
Groeten Chris
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Spoor naar Bad Driburg
Geweldig...
Tx voor de foto's
Tx voor de foto's
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Spoor naar Bad Driburg
prachtige foto,s. jammer genoeg is het ho, maar de details zijn erg mooi. goede inspiratie.
groetjes Rinze
groetjes Rinze
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
- Locatie: Lochem
Re: Spoor naar Bad Driburg (gaat sluiten!)
Wie de baan nog wil zien moet snel zijn, vanaf 1 juli 2017 permanent gesloten.
http://www.modellbahn-links.de/modellbu ... -die-tore/
http://www.modellbahn-links.de/modellbu ... -die-tore/